Αξίζει τελικά η μετατροπή σε ηλεκτρικό;

Στην περίπτωση που αναρωτιέστε αν αξίζει να μετατρέψετε το αγαπημένο σας όχημα σε ηλεκτρικό, η απάντηση είναι ίσως.

Ακούστε το άρθρο

Καθώς η τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων πέφτει, πρέπει να τεθεί ένα μεγάλο ερώτημα. Αξίζει η μετατροπή του αγαπημένου μου βενζινοκίνητου σε ηλεκτρικό όχημα ή να αγοράσω ένα νέο EV;

Να μετατραπεί ή να μην μετατραπεί;

Στην Ευρώπη, την Κίνα, ακόμη και την Αμερική, παράγονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επιτυγχάνουν ισοτιμία τιμής με αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν επιχειρήσεις που εμφανίζονται καθημερινά, τοποθετώντας μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες σε παλιά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: Tips για «μακροζωία»

Μάλιστα υπάρχει μία γαλλική εταιρεία που φτιάχνει κιτ για μετατροπές. Για 7.000 ευρώ, θα στείλουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα, μία μπαταρία και «τα υπόλοιπα αναγκαία κομμάτια» στο συνεργείο σας, για να μετατρέψουν το Fiat 500 ή το Renault Clio σας, σε ηλεκτρικό.

Προφανώς, μπορείτε να αγοράσετε ένα παλιό Fiat για περίπου 2.000 ευρώ. Έτσι ώστε να έχετε μια οικονομική ηλεκτρική λύση με περίπου 9.000 ευρώ ή ακόμα λιγότερο με τις κρατικές επιδοτήσεις. Επιπλέον η MINI προσφέρει πλέον μετατροπές EV για τα «κλασικά» Mini Cooper της.

Το κλασικό Mini «εισβάλλει» στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Θα έχει νόημα η μετατροπή ενός EV όταν τα κινεζικά αυτοκίνητα φτάσουν στην Ευρώπη;

Στην περίπτωση που αναρωτιέστε αν αξίζει να μετατρέψετε το αγαπημένο σας όχημα σε EV, η απάντηση είναι ίσως.

Ένα εκ των υστέρων «ηλεκτρικό» Fiat 500, πέντε ετών, εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο πέντε ετών.

Ο James Pauly του TractionEV στο Brisbane εκτελεί μετατροπές EV μόνο σε εμβληματικά κλασικά. Η αυλή του έχει μια σειρά από VW (Beetle και Kombi) και Land Rover Defender που πρέπει να μετατραπούν.

«Πρέπει να έχεις την αγάπη», εξηγεί. «Δεν αναδιαμορφώνω αυτοκίνητα της Nissan ή της Toyota. Μετατρέπω μόνο τα αυτοκίνητα για τα οποία δεν υπάρχει πια κάτι αντίστοιχο».

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μόνο μία… σχέση;

Από την πρόσφατη αύξηση του κόστους των καυσίμων, είδε μια αντίστοιχη άνοδο στις μετατροπές. Και τώρα προσπαθεί να επεκταθεί και να προσλάβει περισσότερο προσωπικό. Ωστόσο δεν πιστεύει ότι είναι οικονομικά βιώσιμο να τοποθετήσει μπαταρία και κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο 10 ετών.

Αν και πολλοί οικολόγοι θα υποστήριζαν ότι είναι μια καλή ιδέα να εξηλεκτριστεί ολόκληρος ο τρέχων στόλος, οι άνθρωποι που πραγματοποιούν τις μετατροπές θα διαφωνούσαν.

Car Hacking: Πόσο κινδυνεύει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τελικά στο αρχικό ερώτημα, εμπλέκεται το συναισθηματικό δέσιμο με ένα αγαπημένο, κλασικό αυτοκίνητο. Και συνήθως μπροστά στα συναισθήματα η οικονομική πραγματικότητα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.

Για αυτό και η απάντηση είναι, ίσως. Ακούστε την καρδιά σας και μετά, ελέγξτε το πορτοφόλι σας.

abb_img