Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μόνο μία… σχέση;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μόνο μία σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό όμως σύντομα πρόκειται να αλλάξει. Τι πρόκειται να δούμε στο μέλλον;

Ακούστε το άρθρο

Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα έχουν μία σχέση ταχύτητας. Δηλαδή είναι αυτόματα. Για πολλούς οδηγούς είναι κάτι σαν μυστήριο, ενώ αρκετοί πιστεύουν ότι γίνεται για λόγους ευκολίας.

Γιατί μία ταχύτητα;

Οι ταχύτητες είναι αναγκαίες για την διατήρηση της λειτουργίας και της αυξανόμενης ισχύος στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αυτοματοποίηση που πετυχαίνει σε αυτά, έχει να κάνει αποκλειστικά με τον τρόπο διαχείρισης των στροφών από άλλα συστήματα.

Από την πλευρά τους, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σε ένα μεγάλο εύρος στροφών (πρακτικά από 0 έως 20.000 σ.α.λ.), χωρίς την ανάγκη αλλαγής σχέσης, ενώ προσφέρουν τη μέγιστη τιμή ισχύος και ροπής.

Car Hacking: Πόσο κινδυνεύει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Προσθέτοντας ταχύτητες σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι εταιρείες εδώ και χρόνια προσπαθούν να φέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ίδιο επίπεδο με τα συμβατικά, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Πριν χρόνια η Tesla προσπάθησε να αυξήσει τις προσφερόμενες σχέσεις του κιβωτίου σε δύο, στο Model S. Ωστόσο, δεν ήταν κατάλληλο εμπορικά για διάφορους λόγους. Έτσι η παραγωγή του προχώρησε με ένα κιβώτιο ταχυτήτων κατασκευασμένο από την ZF, με μόνο μία σχέση.

Η πατέντα της Toyota

Η Toyota είναι η πρώτη εταιρεία που θα φέρει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε πριν λίγες εβδομάδες κατέθεσε μία πατέντα με την οποία παρουσιάζει ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο.

Το νέο σύστημα έχει έξι σχέσεις και προσαρμόζει τον ηλεκτροκινητήρα στα δεδομένα των ταχυτήτων, προσφέροντας ουσιαστικά την αίσθηση ότι ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο με κανονικές ταχύτητες.

Το σύστημα αποτελεί μία πλήρη «αντιγραφή» των συμβατικών, καθώς θα έχει έναν συμπλέκτη –έστω και χωρίς ουσιαστική λειτουργία- και θα φέρει στροφόμετρο στο καντράν.

Service ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Πόσο κοστίζει και τι περιλαμβάνει;

Το βήμα της Ford

Ένα αντίστοιχο βήμα, χωρίς όμως τον συμπλέκτη και το στροφόμετρο, επιχειρεί και η Ford. Έχοντας καταθέσει πατέντα για την Ford Mustang S650, η οποία θα έχει ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Και πιθανό να κερδίσει μεγάλο μέρος του κοινού, λόγω αυτής της αισθητικής παρέμβασης.

abb_img