Aυστηρότερα αναμένεται να γίνουν τα πρότυπα των εκπομπών ρύπων για τα οχήματα στις ΗΠΑ

Η διοίκηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν στοχεύει σε αυστηρότερα πρότυπα περιορισμού των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων. Μάλιστα, υπάρχει πρόοδος στη νομοθετική διαδικασία σχετικά με το πρόγραμμα σε επίπεδο υποδομών.

Αρχικά, οι ρυθμίσεις θα αφορούν στην οικονομία των καυσίμων και στα πρότυπα των εκπομπών για τα οχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Associated Press, η διοίκηση του Μπάιντεν θέλει να υιοθετήσει σε εθνικό επίπεδο, με αφετηρία το έτος 2023, τις συμφωνίες του 2019 που συνήφθησαν από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος της Καλιφόρνια (CARB) σε συνεργασία με τη Ford, τη Volkswagen, τη Honda, τη BMW και τη Volvo σχετικά με τη μείωση του επιπέδου CO2 στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: Το πλάνο των ΗΠΑ για να γίνουν παγκόσμια δύναμη στην ανακύκλωση μπαταριών

Τα επόμενα χρόνια, αυτά τα όρια αυτά θα πρέπει σταδιακά να ενταθούν και να αυστηροποιηθούν. Ο στόχος είναι το 40% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030.

Οι στόχοι των ρυθμίσεων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει

Επί του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να θέσουν ως στόχο να αυξήσουν την αύξηση της αποδοτικότητας τους στη χρήση καυσίμων κατά 5% ετησίως για τις χρονιές 2021 έως 2026.

Το 2025, σύμφωνα με τα σχέδια του Ομπάμα, επρόκειτο να επιτευχθεί ο στόχος των 54,5 mpg (μίλια ανά γαλόνι) – που ισοδυναμεί με 4,32 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Ωστόσο, αυτός ο κανονισμός δεν εφαρμόστηκε ποτέ, επειδή ο τέως Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ διαμόρφωσε νέους στόχους, σύμφωνα με τους οποίους, η πρόβλεψη για αύξηση της αποδοτικότητας έπεσε σε ποσοστό μόλις 1,5% από το 2021, κάτι που θα οδηγούσε σε μόνο 40 mpg για το 2025 ή 5,88 λίτρα/100 χλμ.

Η ειδική συμφωνία στην Καλιφόρνια, η οποία τώρα θα εφαρμοστεί σε εθνικό επίπεδο, αρχικά από το 2023, προβλέπει αύξηση της αποδοτικότητας κατά 3,7% ετησίως, επομένως πρόκειται για μια μέση λύση.

Το 2025, οι απαιτήσεις θα αυξηθούν στο 5%, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια του Ομπάμα, προτού αυξηθούν ακόμη περισσότερο, μετά το 2026.

Τα συγκεκριμένα σχέδια, καθώς και τα βήματα με τα οποία θα υλοποιηθούν, αναμένεται να παρουσιαστούν επίσημα την επόμενη εβδομάδα.

Τα επενδυτικά στοιχεία για το νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί στις ΗΠΑ

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

Η Γερουσία των ΗΠΑ ψήφισε την προώθηση του προγράμματος σχετικά με την ανάπτυξη των υποδομών ηλεκτροκίνησης που είχε οριστεί από την κυβέρνηση του Μπάιντεν. Ωστόσο, απαιτείται η διεξαγωγή της τελικής ψηφοφορίας.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα διατεθούν 7,5 δισεκατομμύρια για τη δημιουργία ενός εθνικού δικτύου 500.000 σταθμών φόρτισης. Για την αγορά ηλεκτρικών σχολικών και λεωφορείων δημόσιας συγκοινωνίας, το διμερές σχέδιο θα παρέχει επίσης 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η μεταρρύθμιση των φορολογικών κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθεί να επιδιώκεται από τους Δημοκρατικούς, ωστόσο δεν αποτελεί μέρος του πακέτου που αφορά στις υποδομές, αλλά μέρος της φορολογικής νομοθεσίας.

Διαβάστε επίσης: Η πρόταση του Τζο Μπάιντεν για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο δύο τρισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές Απριλίου, το οποίο περιελάμβανε χρηματοδότηση ύψους 174 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο πρότεινε το ποσό των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων να δοθεί σε κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών πιστώσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 15 δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές φόρτισης, 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά σχολικά λεωφορεία, 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών και 14 δισεκατομμύρια δολάρια σε άλλες φοροαπαλλαγές.

Οι πιθανότητες να εγκριθεί στη Γερουσία το νομοσχέδιο στην τρέχουσα μορφή είναι σημαντικές.