Η εδραίωση της ηλεκτροκίνησης αυξάνει τη ζήτηση για τις πρώτες ύλες και τα μέταλλα, τα οποία χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή μπαταριών. Ουσιαστικά η ζήτηση για γραφίτη, κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο ξεπερνά την προσφορά.
Επομένως, είναι απαραίτητα τα νέα ορυχεία για την κάλυψη της ζήτησης και τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, σύμφωνα με ερευνητές της Benchmark είναι απαραίτητα από 336 έως 384 ορυχεία για την κάλυψη των αναγκών έως το 2035.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το λίθιο αυξάνει την τιμή τους!
Γιατί είναι απαραίτητα τα νέα ορυχεία;
Τα νέα ορυχεία είναι απαραίτητα για την μετάβαση σε ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2035. Μάλιστα, αυτός είναι ο στόχος τόσο των αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και των κρατικών κυβερνήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα, είναι απαραίτητο το άνοιγμα των κάτωθι ορυχείων:
- 74 oρυχεία λιθίου
- 62 oρυχεία κοβαλτίου
- 72 oρυχεία νικελίου
- 97 oρυχεία φυσικού γραφίτη
- 54 oρυχεία συνθετικού γραφίτη
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Καθυστερήσεις λόγω Ουκρανίας
Τι συμβαίνει με το λίθιο;
Η παγκόσμια προσφορά λιθίου το 2022 άγγιξε τους 747.000 τόνους, αλλά ή ζήτηση μέχρι το τέλος του 2035 θα φτάσει τους 4,4 εκατομμύρια τόνους. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Volkswagen, τα αποθέματα λιθίου αγγίζουν τα 14 εκατομμύρια τόνους.
Αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος προμηθευτής λιθίου είναι η Αυστραλία, η οποία συλλέγει το στοιχείο σε 13 ορυχεία από πετρώματα σποδουμίνης. Η Αυστραλία θα έχει κυρίαρχη θέση στο εμπόριο του λιθίου, ενώ η Κίνα θα πρωταγωνιστεί στην επεξεργασία του.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία «απειλεί» τα νέα αυτοκίνητα
Από την άλλη, οι ΗΠΑ επιθυμούν την ανεξαρτησία τους από το κινέζικο λίθιο και θα ανοίξουν τα δικά τους ορυχεία λιθίου.
Ο φυσικός γραφίτης σε συνδυασμό με τον συνθετικό, αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία για την άνοδο των μπαταριών ιόντων λιθίου. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή λειτουργούν παγκοσμίως 70 ορυχεία γραφίτη σε Αφρική και Κίνα.
Σπείρες έκλεβαν τους καταλύτες αυτοκινήτων!
Για να περιορίσουν την ανάγκη εξόρυξης γραφίτη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει μέσω της ανακύκλωσης μπαταριών να εστιάσουν στην ανάκτηση υλικών της ανόδου. Τέλος, για την παραγωγή συνθετικού γραφίτη είναι απαραίτητη η κατασκευή 54 ορυχείων έως το 2035.
Η ανακύκλωση των μπαταριών θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα αποθέματα κοβαλτίου. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των αναγκαίων ορυχείων κοβαλτίου θα πέσει στα 38 από τα 62, εάν ισχύσουν οι προβλεπόμενες ανακυκλωμένες ποσότητες.