Πως “γεννήθηκε” η ιδέα για την εφαρμογή Co Charger
Ο ιδρυτής της εφαρμογής, Joel Teague, βρήκε την ιδέα αφού έφτασε το νέο του ηλεκτρικό Renault Zoe, χωρίς τον φορτιστή του, και ένας καλός γείτονας του επέτρεψε να χρησιμοποιεί τον δικό του.
Η εφαρμογή ταιριάζει ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων με “οικοδεσπότες” οικιακών φορτιστών, που θέλουν να τους μοιραστούν.
Την εφαρμογή μπορεί να την κατεβάσει οποιοσδήποτε δωρεάν και μπορεί να διαχειριστεί την διαδικασία κράτησης, υπολογίζει το ποσό που χρεώνει ο οικοδεσπότης και πραγματοποιεί την πληρωμή απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό του.
Έτσι, ένας οδηγός που ζει σε ένα διαμέρισμα μπορεί να έχει επίσης μια συμφωνία με έναν κοντινό γείτονα, ώστε να φορτίζει συχνά στον δικό του φορτιστή.
«Εάν η ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων επιτευχθεί, όλοι οι οδηγοί πρέπει να έχουν εύκολη, βολική και αξιόπιστη πρόσβαση σε φορτιστές. Ένας τρόπος για να συμβεί αυτό είναι να μπορούν να χρησιμοποιούν τους φορτιστές της κοινότητας », επισήμανε ο Joel Teague.
«Σημαίνει ότι ένας οδηγός που ζει σε ένα διαμέρισμα μπορεί να έχει μια συμφωνία με έναν γείτονα, ώστε να φορτίζει με κάποια χρέωση στο δικό του φορτιστή μία ή δύο φορές την εβδομάδα, ιδανικά όταν οι χρεώσεις για το ρεύμα είναι πιο οικονομικές».
Διαβάστε επίσης: Τα επικρατέστερα σενάρια για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης
Win-win συμφωνία με την Co Charger
Ο Teague λέει ότι η συμφωνία ωφελεί και τα δύο μέρη. “Ο οικοδεσπότης μπορεί να κερδίσει κάποιο επιπλέον εισόδημα από την ενοικίαση του φορτιστή του, ενώ ο χρήστης της εφαρμογής αποκτά την πλησιέστερη δυνατή δυνατότητα να φορτίσει το ηλεκτρικό του όχημα. Και οι δύο μπορούν να απολαύσουν μια καθαρότερη, πιο πράσινη γειτονιά.”
Κάθε οικοδεσπότης μπορεί να ορίσει τη δική του χρέωση ως τιμή ανά ώρα – συνήθως γύρω στις 1,73 βρετανικές λίρες την ώρα.
Όταν ο φορτιστής συνδέεται στο αυτοκίνητο, ο χρήστης τραβά μια φωτογραφία του ταμπλό που δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του.
Στη συνέχεια, η εφαρμογή μπορεί να υπολογίσει την χρέωση αλλά και τον χρόνο που θα χρειαστεί μέχρι να γεμίσει το αυτοκίνητο και έτσι χρεώνει ανάλογα τον χρήστη, μέσω της χρεωστικής ή πιστωτικής του κάρτας. Εάν κάποιος διακόψει τη χρέωση νωρίτερα, πληρώνει απλώς για τις ώρες που μέχρι τότε χρησιμοποιήθηκαν.
Η Co Charger παίρνει το 12% αυτής της πληρωμής (10% συν ΦΠΑ) και πληρώνει το υπόλοιπο στον τραπεζικό λογαριασμό του οικοδεσπότη δύο εβδομάδες αργότερα.
Τα σχόλια για την Co Charger
Τα σχόλια για την εφαρμογή μέχρι στιγμής, λέει ο Teague, είναι ότι το σύστημα πληρωμών λειτουργεί καλά. Υπήρξε μόνο μία διαμάχη, η οποία προέκυψε μετά την αλλαγή του αυτοκινήτου του κατηγορητή, και αυτό επιλύθηκε σύντομα.
Η έλλειψη φορτιστών θεωρείται ως το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και ο Teague είναι πεπεισμένος ότι οι κοινόχρηστοι οικιακοί φορτιστές θα αποτελέσουν ένα μεγάλο μέρος της λύσης.
Μάλιστα, όλο και περισσότερο, οι μικρές επιχειρήσεις εγκαθιστούν φορτιστές και τους “ανοίγουν” για χρήση μέσω της εφαρμογής.