Είναι το «Mary Gordon» το παλαιότερο ηλεκτροκίνητο σκάφος που υπάρχει;

Στη δεκαετία του 1980, μεταφέρθηκε στο Χάρτλπουλ, όπου έγιναν σχέδια για την αποκατάστασή του.

Η Αγγλία είναι μία χώρα με μεγάλη και μακρά ιστορία. Εκεί είναι η πατρίδα όπου κατασκευάστηκε το παλαιότερο ηλεκτροκίνητο σκάφος που υπάρχει έως σήμερα. Το όνομά του είναι «Mary Gordon» και κατασκευάστηκε το 1898.

Σύμφωνα με το nationalhistoricships.org.uk, το «Mary Gordon είναι το παλαιότερο ηλεκτρικό σκάφος που υπάρχει».

Με συνολικό μήκος, περίπου, 16 μέτρων το «Mary Gordon» κατασκευάστηκε από τον W. Sargeants και έχει ένα σκαλισμένο κύτος από σανίδα από ξύλο τικ σε δρύινα πλαίσια. Έχει δύο ξύλινους ιστούς και ήταν μια από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις της εποχής του, ενώ είχε ικανότητα μεταφοράς 75 ενηλίκων ή 120 παιδιών.

Η παραγγελία κατασκευής και η σύζυγος του δημάρχου του Λιντς

Την παραγγελία για την κατασκευή του έδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο του Λιντς και πήρε το όνομά του από τη σύζυγο του, τότε, Δημάρχου του Λιντς.

Το 1899 μεταφέρθηκε μέσω ξηρας με φορτηγό ατμού και καθελκύστηκε στη λίμνη Waterloo, στο πάρκο Roundhay, στο Λιντς.

Το 1914 τοποθετήθηκε στο «Mary Gordon» ένας δοκιμαστικός κινητήρας Alpha Marine ισχύος οκτώ έως δέκα ίππων από την Blackburn Airplane Company.

Το «Mary Gordon» συνέχισε να κάνει το δρομολόγιο του στο πάρκο Roundhay μέχρι τη στιγμή που πωλήθηκε το 1923 στον Stephen Askew, ιδιοκτήτη ενός κινηματογράφου στο Wakefield.

Στη συνέχεια, μεταφέρθηκε με βαγόνι στον ποταμό Aire και μεταφέρθηκε στο Wakefield.

Εκεί, τοποθετήθηκε ένας βενζινοκινητήρας και χρησιμοποιήθηκε για μισάωρα κυριακάτικα ταξίδια στον ποταμό Calder μεταξύ της γέφυρας Chantry και του Kikthorpe Weir.

Το 1943, το «Mary Gordon» μεταφέρθηκε στο Λίνκολν υπό την ιδιοκτησία των Frank Baines, Desmond Bates και Mark Woodcock. Αυτό το ταξίδι, εν καιρώ πολέμου, κράτησε πέντε ημέρες, με πάνω από 26 άδειες – έγγραφα που ζητήθηκαν από το Υπουργείο Πολέμου. Ειδική απαλλαγή λήφθηκε από το Υπουργείο Πολέμου για τη μεταφορά του σκάφους στο Humber.

Το «Mary Gordon» και η… παραφίνη

Το «Mary Gordon» έφτασε στο Λίνκολν χωρίς κινητήρα και ο Frank Baines τοποθέτησε έναν κινητήρα Ford μοντέλου «T», ο οποίος ήταν τροποποιημένος για να λειτουργεί με παραφίνη, ενώ αργότερα ενώθηκε με έναν άλλο για να δώσει διπλή πρόωση, όμως αυτό δεν πέτυχε και χρειάστηκε η τοποθέτηση ενός κινητήρα Kelvin σαράντα ίππων.

Από το σκάφος έλειπαν παράθυρα και πόρτες και ο Frank Baines τα επανατοποθέτησε όλα, μαζί με ένα νέο κουβούκλιο στο κατάστρωμα.

Ο Baines κατασκεύασε, επίσης, μια γλίστρα για τη συντήρηση του σκάφους στο πλάι της Fossbank.

Τα πάρτι στο «Mary Gordon»

Το «Mary Gordon» χρησιμοποιήθηκε για διοργάνωση πάρτι με έως και τριάντα έξι επιβάτες μεταξύ Gainsborough, Lincoln και Boston.

Το 1948, πουλήθηκε στον William «Skipper» Ross Hendry, ο οποίος ταξίδευε μεταξύ Brayford Pool και Pyewipe Inn.

Ο «Skipper» ήταν ήδη μια διάσημη προσωπικότητα, ενώ πέρασε στα όρια του «θρύλου» κατά την εικοσαετή ιδιοκτησία του «Mary Gordon», όποτε χιλιάδες επιβάτες έπλευσαν πάνω του.

Το 1969 το «Mary Gordon» πωλήθηκε στον Tony Ellis, ο οποίος συνέχισε τα ταξίδια από το Brayford για ένα σύντομο διάστημα πριν το μεταβιβάσει σε μια τοπική κοινοπραξία.

Το τέλος του «Mary Gordon» και η… αποκατάσταση

Το σκάφος κατέληξε εγκαταλελειμμένο και βυθίστηκε στον ποταμό Τρεντ, όπου έχασε την καμπίνα του και πολλά πρωτότυπα χαρακτηριστικά της κατασκευής του.

Στη δεκαετία του 1980, μεταφέρθηκε στο Χάρτλπουλ, όπου έγιναν σχέδια για την αποκατάστασή του.

Ξεκίνησαν κάποιες εργασίες, αλλά με τη διακοπή της ναυπήγησης στο Tees, εγκαταλείφθηκε για άλλη μια φορά και προγραμματίστηκε να καεί.

Και πάλι, ο Mackereth το έσωσε και στη συνέχεια το πούλησε σε ένα καταπίστευμα, αφιερωμένο στην αποκατάστασή του.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, γίνονται σχέδια για να τοποθετήσουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα και να το εγκαταστήσουν στην καρδιά του Λίνκολν.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!