Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, παρουσίασε στην Πτολεμαΐδα τα σχέδια του αρμόδιου Υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων παρουσίασε το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός στην παρουσίαση ανέδειξε τη σημασία των ελέγχων KTEO για την οδική ασφάλεια. Ακόμη, ανέφερε το θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης και τα συνεργεία υψηλής τάσης.
31.978 οι παραβάσεις κατά την περίοδο του Πάσχα
Τι είναι το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών
Το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών είναι μία εφαρμογή, η οποία προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τους οδηγούς. Συγκεκριμένα, ο οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει την απόσταση του πιο κοντινού φορτιστή, το κόστος ανεφοδιασμού και την κυκλοφορία στο σημείο.
Το μητρώο επί της ουσίας στοχεύει στην εδραίωση της ηλεκτροκίνησης και βελτιώνει την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος.
Τεχνίτες ηλεκτροκίνησης και συνεργεία υψηλής τάσης
Ο Υφυπουργός ανακοίνωσε τη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για τα συνεργεία υψηλής τάσης, αλλά και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης.
Επιπλέον, εκτός από το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών θα υπάρξει μητρώο συνεργείων υψηλής τάσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων αδειοδότησης.
Να σημειωθεί ότι, η ειδίκευση του τεχνίτη ηλεκτροκίνησης προσφέρει πολλές προοπτικές απασχόλησης.
«Κινoύμαι Ηλεκτρικά» με μεγαλύτερη επιδότηση
Τι ισχύει για τα ΚΤΕΟ
Για τη διατήρηση της οδικής ασφάλειας είναι απαραίτητη η διενέργεια επιμελών ελέγχων ΚΤΕΟ. Συγκεκριμένα, σε μία χώρα με παλαιό στόλο οχημάτων, όπως η Ελλάδα, είναι απαραίτητη η συντήρηση των οχημάτων.
Τέλη ταξινόμησης μειωμένα για τα υβριδικά
Για αυτό, το νέο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου θα εντοπίζει τα οχήματα, τα οποία δεν έχουν περάσει τον προβλεπόμενο έλεγχο, μέσω διασταύρωσης με άλλες βάσεις δεδομένων.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών δήλωσε τα εξής:
«Σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Αυτός ο αριθμός, λοιπόν, μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Ακόμη, έχουν την ευκαιρία για να αναζητήσουν πόρους από το Πράσινο Ταμείο και να εγκαταστήσουν φορτιστές σε δημόσιους χώρους.
Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω, σε πυκνότητα έως και 60 χιλιομέτρων. Στόχος μας, τέλος, είναι το 2025 να έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης και το 2030 να έχουμε φτάσει τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά».