Goodyear: Ελαστικά από 90% βιώσιμα υλικά

Η Goodyear παρουσίασε ένα ελαστικό που είναι κατασκευασμένο από 90% βιώσιμα υλικά και θα αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ακούστε το άρθρο

Όλες οι εταιρείες αυτοκινήτων κάνουν χρήση βιώσιμων υλικών για την κατασκευή των μοντέλων τους, ώστε ελαχιστοποιήσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτόν το δρόμο ακολούθησε και η δημοφιλής εταιρεία ελαστικών, Goodyear.

Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξοπλίζουν τα νέα μοντέλα τους με νέες τεχνολογίες, για χαμηλότερη κατανάλωση. Φυσικά, στόχος τους είναι να αυξήσουν την αυτονομία, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα. Το νέο πρωτότυπο ελαστικό της Goodyear, το οποίο παρουσίασε στην Έκθεση CES2023, μπορεί να το καταφέρει και αυτό.

Το νέο ελαστικό της Goodyear αντέχει μέχρι 500.000 χιλιόμετρα!

Goodyear: Ελαστικά από 90% βιώσιμα υλικά

Τα βιώσιμα υλικά του νέου ελαστικού της Goodyear

Το ελαστικό περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικούς τύπους αιθάλης. Μάλιστα, η παραγωγή τους είναι από μεθάνιο, διοξείδιο του άνθρακα, φυτικά έλαια και πρώτες ύλες πυρόλυσης ελαίου από το τέλος του κύκλου ζωής των ελαστικών.

Βασικός στόχος της χρήσης αιθάλης είναι οι μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα, αυτό πρέπει να το πετύχει χωρίς να χάσει τις επιδόσεις του, δηλαδή τα προσφερόμενα επίπεδα πρόσφυσης στο δρόμο.

Η Goodyear υπο-στηρίζει την προστασία του περιβάλλοντος

Ως φυτικό έλαιο, η Goodyear χρησιμοποιεί σογιέλαιο, το οποίο συμβάλει στη διατήρηση της ελαστικότητας κατά την εναλλαγή θερμοκρασιών. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, αντικαθιστά την χρήση άλλων προϊόντων, που έχουν είναι παράγωγα του πετρελαίου.

Επιπλέον, η εταιρεία έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει υψηλής ποιότητας πυρίτιο, από υπολείμματα φλοιού ρυζιού. Το συγκεκριμένο προϊόν, συνήθως δεν αποκτούσε νέα χρήση αφού κατέληγε συνήθους σε χώρους υγειονομικής ταφής. Σκοπός, του διοξειδίου του πυριτίου είναι να βελτιώνει την πρόσφυση του ελαστικού και να μειώνει την κατανάλωση.

Η Goodyear δοκιμάζει ελαστικά χωρίς αέρα σε ένα Tesla Model 3

Goodyear: Ελαστικά από 90% βιώσιμα υλικά

Ακόμη δύο υλικά είναι ο πολυεστέρας και οι ρητίνες. Μάλιστα, στην περίπτωση του πολυεστέρα, γίνεται η επιλογή του υλικού από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Στη συνέχεια, τα μπουκάλια δέχονται επαναφορά και αναμόρφωση του υλικού σε πολυεστέρα για χρήση ελαστικών. Επιπλέον, οι παραδοσιακές ρητίνες δίνουν τη θέση τους σε βιο-ανανεώσιμες ρητίνες πεύκου που ενισχύουν την πρόσφυση των ελαστικών.

Τέλος, το ατσάλι για την κατασκευή του «σκελετού» ενός ελαστικού περνάει και αυτό από την ίδια διαδικασία. Πλέον, το νέο ελαστικό της Goodyear διαθέτει ατσάλινο πλαίσιο από υλικά, τα οποία έχουν παραχθεί με αποδοτικούς ενεργειακά τρόπους.

Το ελαστικό θα αυξάνει την αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με τη Goodyear, το νέο αυτό ελαστικό, εκτός από το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα, προσφέρει και χαμηλή αντίσταση κύλισης. Προφανώς, στόχος του είναι να συμβάλλει τόσο στην οικολογία όσο και στην οικονομία, αυξάνοντας την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το νέο ελαστικό θα «δει» τη γραμμή παραγωγής τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Goodyear, μέχρι το 2030, η εταιρεία θα προσφέρει ελαστικά κατασκευασμένα με 100% βιώσιμα υλικά.

abb_img