Η αμυντική οδήγηση επιτρέπει στον οδηγό την πρόβλεψη και την αναγνώριση ενδεχόμενων κινδύνων. Ουσιαστικά, όποιος οδηγεί αμυντικά, παίρνει τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή αποφυγή των κινδύνων.
Επιπλέον, με τον αμυντικό τρόπο οδήγησης ο οδηγός ξεπερνά τις παγίδες του δρόμου και καταλαβαίνει ευκολότερα της συνθήκες κυκλοφορίας. Ακόμη, κατανοεί τους υπόλοιπους οδηγούς και προβλέπει πιθανά λάθη τους.
Κάμερες εντοπίζουν οδηγούς με κινητά τηλέφωνα
Η αμυντική οδήγηση στο συνέδριο LOGI.C22
Το Ινστιτούτο Βιωσιμότητας και Ασφάλειας «Ζήτημα Ζωής» κατά τη διάρκεια του συνεδρίου LOGI.C22 εστίασε στην έννοια της «αμυντικής οδήγησης». Συγκεκριμένα, ο χημικός μηχανικός Παντελής Κοσμίδης ανέφερε τα ακόλουθα:
«Μεταξύ των άλλων η αμυντική οδήγηση προετοιμάζει τον οδηγό να αντιδράσει έγκαιρα και σωστά. Πρόκειται, δηλαδή, για μία εκπαιδευτική διαδικασία. Με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, λοιπόν, τους έμπειρους εκπαιδευτές, το θεωρητικό υπόβαθρο και την υλικοτεχνική υποδομή βιωματικής εκπαίδευσης, βελτιώνει την ασφάλεια στις αστικές μεταφορές».
Κινητό τηλέφωνο: Η πιο συνηθισμένη παράβαση των οδηγών!
Ο πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος, Αθανάσιος Τσιούτρας, τόνισε για την αμυντική οδήγηση:
«Αμυντική οδήγηση είναι ένας ξενόφερτος όρος. Ο Έλληνας, λοιπόν, είναι ο μάγκας, αυτός που ξέρει να οδηγεί και δεν θέλει υποδείξεις. Η αμυντική οδήγηση έχει να κάνει με πρόβλεψη κινδύνου. Είναι η έγκαιρη, δηλαδή, προειδοποίηση του οδηγού, είναι οι δεξιότητες που πρέπει να έχει στο δρόμο ο οδηγός. Θα πρέπει όλοι, επομένως, να δουλέψουμε με βιωματικά μέσα, όπως με λογισμικά και προσομοιωτές που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό.
Επιπλέον θα πρέπει να μπει και η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. Αμυντική οδήγηση σημαίνει έξυπνη οδήγηση με μηδέν ατυχήματα. Αν υπάρχουν βιώματα από προσομοιωτές, λοιπόν, τότε σε μια δύσκολη στιγμή ο εγκέφαλος θα την ανακαλέσει αυτόματα και θα αντιδράσει με τον ανάλογο τρόπο».
Έρευνα: 200 φορές πιο πιθανό το ατύχημα λόγω αλκοόλ!
Ο ίδιος για τη μείωση των τροχαίων από τους συγκοινωνιολόγους δήλωσε:
«Σαφώς και οι συγκοινωνιολόγοι μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Πρέπει να δώσουμε στους πολίτες οδηγίες και κατευθύνσεις από τη μικρή ηλικία και από το σχολείο. Με ελάχιστα, λοιπόν, μαθήματα στα σχολεία για την κυκλοφοριακή αγωγή, δεν μπορούμε να πετύχουμε άριστα αποτελέσματα. Θέλει επαναλήψεις και μεγάλη προσπάθεια».