Η Δανία ηγείται της Ευρωπαϊκής ανάκαμψης στα EV

Ο τελευταίος δείκτης EV από την HERE Technologies και την SBD Automotive, δείχνει τη Δανία ως τον νέο ηγέτη στην Ευρώπη

Ακούστε το άρθρο

Ο τελευταίος δείκτης EV από την HERE Technologies και την SBD Automotive, δείχνει τη Δανία ως τον νέο ηγέτη στην Ευρώπη, στην εισαγωγή και υποστήριξη ηλεκτρικών οχημάτων. Κάθε χρόνο από το 2020, ο δείκτης καθορίζει ποιοι είναι οι πρωτοπόροι και οι υστερούντες στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη.

Στην κατάταξή του, οι εμπνευστές του EV Index απονέμουν έως και 100 βαθμούς για να αξιολογήσουν την εισαγωγή και υποστήριξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές χώρες. Η Δανία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας του 2024 με 76,7 βαθμούς, ακολουθούμενη από τη Νορβηγία (73,3) και το Λουξεμβούργο (70,8). Η Γερμανία (68,3) βρίσκεται στην πέμπτη θέση, μία θέση χαμηλότερα από το 2023, με την Πολωνία, την Κύπρο, την Ουγγαρία και τη Μάλτα να έρχονται πίσω.

Μεθοδολογία: Ο δείκτης καλύπτει τέσσερις τομείς, καθένας από τους οποίους απονέμεται το μέγιστο 25 βαθμοί, που αντιστοιχεί στη μέγιστη συνολική βαθμολογία των 100. Το πρώτο τρίμηνο του δείκτη σχετίζεται με την πυκνότητα των σημείων φόρτισης, το δεύτερο με τη μέση απόδοση του δημόσιοι σταθμοί φόρτισης, ο τρίτος στην αναλογία ηλεκτρικών οχημάτων στο συνολικό απόθεμα και ο τέταρτος στην αναλογία εγγεγραμμένων ηλεκτρικών οχημάτων προς δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του δείκτη, τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν «τόσο σημαντική πρόοδο όσο και συνεχείς προκλήσεις στην υιοθέτηση και υποστήριξη ηλεκτρικών οχημάτων, υπογραμμίζοντας βασικές μετρήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάπτυξη και την ωριμότητα της αγοράς στην Ευρώπη». Πίσω από το ευρετήριο βρίσκεται ο ειδικός δεδομένων HERE Technologies και η εταιρεία έρευνας και συμβούλων SBD Automotive. Αναφέρουν τα API σταθμών φόρτισης HERE, τη Eurostat και την EAFO ως πηγή δεδομένων.

Αναφερόμενοι στα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους, οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι μεγαλύτερες βελτιώσεις σημειώθηκαν στην Κύπρο, τη Δανία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία και τη Ρουμανία, ενώ η Ουγγαρία, η,Τσεχία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Κροατία και η Ολλανδία κατέγραψαν τις περισσότερες διολισθήσεις. κατάταξη.

Όπως αναφέρθηκε, ηγέτιδα στον Δείκτη του 2024 είναι η Δανία, η οποία έχει κάνει μεγάλο άλμα από την έκτη θέση πέρυσι στην πρώτη θέση. «Αυτό οφείλεται στην ισχυρή υποστήριξη της δανικής κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών απαλλαγών και των εκπτώσεων», αναφέρει μια δήλωση από τους εκδότες του ευρετηρίου.

Η περσινή πρώτη Νορβηγία – τώρα στη δεύτερη θέση – συνεχίζει να εντυπωσιάζει με ένα πολύ υψηλό ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο του στόλου της. Ωστόσο, ο αριθμός των διαθέσιμων δημόσιων σταθμών φόρτισης μειώνεται ελαφρά, λέει.

Με σχεδόν 1,5 εκατομμύρια εγγεγραμμένα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, η Γερμανία είναι η χώρα με τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. Ωστόσο, ο δείκτης EV από τις HERE Technologies και SBD Automotive δείχνει επίσης την αποδυνάμωση της γερμανικής αγοράς, «αντανακλώντας την ανάγκη για μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές καθώς τα κυβερνητικά κίνητρα μειώνονται και η υιοθέτηση των EV επιβραδύνεται», έγραψαν οι αναλυτές. Ωστόσο, τα στοιχεία για τις γερμανικές υποδομές, όπως ο αριθμός των σταθμών φόρτισης ανά BEV, έχουν βελτιωθεί ελαφρώς λόγω των συνεχών επενδύσεων στην υποδομή φόρτισης.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται στο πίσω μέρος του πακέτου. Ο λόγος εξηγείται ως εξής: «Αν και η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει δεσμευτεί να αυξήσει τον αριθμό των δημόσιων σταθμών φόρτισης, η πρόοδος είναι αργή, διευρύνοντας το χάσμα με ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία», αναφέρει η έκθεση του 2024 Index. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος το Ηνωμένο Βασίλειο να μείνει περαιτέρω πίσω «εκτός εάν γίνουν σημαντικές επενδύσεις σε δημόσια δίκτυα χρέωσης».

Πηγή: here.com 

abb_img