Prinsesse Benedikte: To μεγαλύτερο υβριδικό πλοίο στον κόσμο

Το Prinsesse Benedikte είναι το μεγαλύτερο υβριδικό επιβατηγό πλοίο στον κόσμο, ενώ μπορεί να πλεύσει για 30 λεπτά χωρίς diesel.

Ακούστε το άρθρο

Η ηλεκτροκίνηση δίνει όλο και περισσότερο «αέρα στα πανιά» της ναυτιλίας. Έτσι όλο και μεγαλύτερα επιβατηγά πλοία ταξιδεύουν με την βοήθεια της ηλεκτροκίνησης. Αλλά όπως όλα δείχνουν, το μεγαλύτερο υβριδικό πλοίο θα δημιουργηθεί στη Δανία.

Και για να είμαστε πιο ακριβείς, το μεγαλύτερο υβριδικό πλοίο θα λάβει σάρκα μετά από την απαραίτητη μετατροπή του συστήματος κίνησης του.

Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο στο παρθενικό του ταξίδι στην Κίνα

Prinsesse Benedikte: Η μετατροπή στο μεγαλύτερο υβριδικό επιβατηγό πλοίο

Η Δανέζικη Scandlines ανέθεσε τη μετασκευή του Prinsesse Benedikte, ενός πλοίου που μπορεί να μεταφέρει 300 οχήματα και 900 επιβάτες για 11 μίλια μεταξύ του Rødbyhavn της Δανίας και του Puttgarden της Γερμανίας.

Μάλιστα χάρη στις μπαταρίες 2,7 MWh, το πλοίο θα μπορεί να ταξιδεύει μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Οι μπαταρίες AT6500, οι οποίες θα τοποθετηθούν στο Prinsesse Benedikte, μπορούν να επαναφορτίσουν μέσα σε 30 λεπτά όταν υπάρχει τροφοδοσία από την ξηρά. Έτσι το 16.000 τόνων πλοίο μπορεί να πλεύσει για περίπου 30 λεπτά χωρίς καύσιμο diesel.

Το Prinsesse Benedikte είναι για την ώρα ένα πετρελαιο-ηλεκτρικό πλοίο και χρησιμοποιεί μια σειρά γεννητριών diesel για την τροφοδοσία ηλεκτροκινητήρων. Όμως η προσθήκη των μπαταριών θα βοηθά τις γεννήτριες diesel παρέχοντας επιπλέον ισχύ όταν είναι απαραίτητο.

Uber Boat: Υβριδικά σκάφη για μετακινήσεις στο Λονδίνο

Μια νέα σελίδα για τη ναυτιλία

Εκτός από την εξοικονόμηση καυσίμου, η μετατροπή βοηθά το Prinsesse Benedikte να εξοικονομήσει και χρήματα από το κόστος συντήρησης. Η Corvus, η εταιρεία που παράγει τις μπαταρίες του πλοίου, εκτιμά ότι η προσθήκη μπαταριών θα τριπλασιάσει το προσδόκιμο ζωής του κινητήρα diesel. Και φυσικά το γεγονός αυτό θα βελτιώσει επακόλουθα και την καθημερινή του λειτουργία.

Μάλιστα η Scandlines εξετάζει ήδη τη μετατροπή τριών ακόμη πλοίων, σύμφωνα με την Vancouver Sun.

Το αυτόνομο ηλεκτρικό σκάφος «Mahi Two» διασχίζει τον Ατλαντικό

Η ηλεκτροκίνηση φαντάζει μια ιδανική λύση για τη ναυτιλία. Ειδικά για τα πλοία τα οποία διανύουν τις ίδιες σύντομες διαδρομές κάθε μέρα. Επιπλέον συχνά ταξιδεύουν μέσα σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές και επιβαρυμένα, ήδη μολυσμένα λιμάνια.

Τα υβριδικά πλοία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη Βόρεια Ευρώπη. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορούν να καλύψουν τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς νόμους που έχουν οι μεγάλες πόλεις. Κυρίως εκείνες που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα αλλά και εκείνες που χωρίζονται από υδάτινες οδούς.

abb_img