Η T&E προτείνει μικρά ηλεκτρικά αντί για SUV

Οι ειδικοί προτείνουν στις εταιρείες να στραφούν στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς απαιτούν λιγότερους πόρους για την κατασκευή τους.

Ακούστε το άρθρο

Η ηλεκτροκίνηση και συνεπώς η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτούν τη χρήση ορυκτών, όπως λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο. Δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση σημειώνει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, οι ειδικοί προειδοποιούν έτσι ώστε τα ορυκτά να μην γίνουν… δυσεύρετα. Για το λόγο αυτό, προτείνουν στους κατασκευαστές να κάνουν… «στροφή» στα μικρά αυτοκίνητα, αντί για μεγάλα SUV.

Οι ανάγκες για την κατασκευή μπαταριών συνεχώς αυξάνονται. Έτσι, αντίστοιχα μεγάλη είναι και η χρήση μετάλλων. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι κυβερνήσεις στραφούν στην πώληση των μικρών ηλεκτρικών, αντί για τα ενεργοβόρα SUV.

Η ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει ακριβά στις ΗΠΑ

Μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσον μικρότερη ζήτηση μετάλλων

Η εν λόγω αλλαγή είναι απαραίτητο να γίνει άμεσα στην Ευρώπη, για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της. Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), σύμφωνα με ανάλυσή της, δήλωσε πως η ζήτηση για τα εν λόγω μέταλλα μπορεί να μειωθεί έως και 49%. Φυσικά, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν πολιτικές για μικρότερα και οικονομικότερα οχήματα.

Επιπλέον, θα πρέπει να εισάγουν νέες καινοτόμες μπαταρίες, βελτιώνοντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με στόχο τη μείωση των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.

Ηλεκτροκίνηση: Το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετάβαση

Ποια επιπλέον μέτρα προτείνει η T&E

Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για τις μετακινήσεις εντός πόλης. Επίσης, για την κατασκευή τους είναι απαραίτητοι λιγότεροι πόροι, ενώ για την παραγωγή τους έως και 20% λιγότερα μέταλλα.

Η Nissan είναι πανέτοιμη για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Σύμφωνα με την ανάλυση, οι απαιτήσεις σε πρώτες ύλες μπορούν να είναι μειωμένες κατά 7-9%. Προφανώς, το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο, αν οι κάτοχοι αυτοκινήτων διανύσουν και λιγότερα τα χιλιόμετρα με αυτά.

Μάλιστα, η T&E πρότεινε μία σειρά από συγκεκριμένα μέτρα. Για παράδειγμα, ζήτησε μικρότερους σε έκταση χώρους στάθμευσης, αναγκάζοντας τους αγοραστές να πάρουν μικρότερα αυτοκίνητα ή να χρησιμοποιούν περισσότερο το ποδήλατο κ.α.

Η υπεύθυνη κινητικότητας της T&E, Friederike Piper, δήλωσε:

«Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης των πρώτων υλών των μπαταριών. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ένα πρότυπο υποχρεώνοντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν πιο αποδοτικά από άποψη πόρων ηλεκτρικά οχήματα.

Με αυτό τον τρόπο, θα “ξεφύγουμε” από τα σημερινά μεγάλα SUV. Η ζήτηση για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τεράστια. Το ερώτημα είναι αν οι κατασκευαστές θα δείξουν ανταπόκριση στην εν λόγω ζήτηση».

abb_img