Ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια: Είναι οι πόλεις μας έτοιμες;

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα πατίνια θα οδηγήσουν τις πόλεις στο να δίνουν περισσότερες επιλογές για τον τρόπο μετακίνησης μας.

Ακούστε το άρθρο

Η αύξηση των στόλων και γενικότερα των ηλεκτρικών σκούτερ σε διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι ραγδαία. Με τα μέσα μικροκινητικότητας οι μεταφορές είναι πιο διασκεδαστικές και πιο άνετες. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέλαβαν γρήγορα ένα μερίδιο της αγοράς παρέχοντας έναν εύκολο τρόπο μεταφοράς. Επιπλέον, προάγουν και έναν τρόπο βιώσιμης μετακίνησης.

Πρώτα έγιναν δημοφιλή στη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και ύστερα έφτασαν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα μέσα μικροκινητικότητας είναι εύκολα στους ελιγμούς και αποτελούν μια βολική λύση για να μεταβεί κανείς από μέρος σε μέρος.

Μικροκινητικότητα και ηλεκτρικά ποδήλατα

Η μικροκινητικότητα είναι ένας ευρύς όρος που περιγράφει τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ. Ενώ η αγορά είναι σχετικά νέα, οι εξαιρετικά καινοτόμες προσεγγίσεις εφαρμογής της, έχουν οδηγήσει στη δημιουργία δεκάδων νέων εταιρειών.

Σύμφωνα με τη McKinsey, η αγορά ηλεκτρικών σκούτερ, στην Ευρώπη, θα αξίζει περισσότερα από 150 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία. Το αντίστοιχο ποσό θα είναι διπλάσιο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δήμος Θεσ/νίκης: Δημιουργία 400 θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια, το 2022

Στην αρχή, μια από τις κύριες στρατηγικές των εταιρειών ήταν η τοποθέτηση σε περιοχές με πεζούς ανθρώπους. Με αυτό τον τρόπο προσέλκυαν πελάτες όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Η εξάπλωση των μέσων μικροκινητικότητας σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις.

Καθώς οι άνθρωποι απολάμβαναν αυτή τη νέα μορφή κινητικότητας, οι κυβερνήσεις ανέλαβαν γρήγορα δράση, συχνά, θέτοντας προσωρινές απαγορεύσεις στα σκούτερ.

Η δεύτερη φάση της μικροκινητικότητας και τα προβλήματα

Ένα από τα φαινόμενα που συνέβησαν με τα σκούτερ στις πόλεις ήταν η αποδοχή τους  με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ακόμη γρηγορότερο από εκείνον των ποδηλατων.

Ωστόσο,  υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα με την εισαγωγή των σκούτερ στις πόλεις μας. Δύο μεγάλες εταιρείες, η Bird and Lime, αντιμετώπισαν πολλαπλές μηνύσεις από τραυματισμένους αναβάτες. Επιπλέον, υπήρξαν και πολλές αντιδράσεις σε πόλεις που αντιμετώπισαν το πλήθος των σκούτερ.

Μόλις έγινε μόδα, η οδήγηση με σκούτερ έγινε κάπως ενοχλητική. και οι άνθρωποι άρχισαν να αναρωτιούνται αν οι πόλεις ήταν κατάλληλα εξοπλισμένες ώστε να υποστηρίξουν αυτά τα νέα μέσα μετακίνησης.

Οι πόλεις ήδη αγωνίζονται να βρουν τρόπους για να κάνουν την ποδηλασία ευκολότερη και ασφαλέστερη, οπότε πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να μπορέσουμε να κάνουμε το ίδιο για τα σκούτερ;

Μέχρι στιγμής, μόνο η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου και έχουν αρχίσει να αγκαλιάζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σκούτερ. Η πανδημία μάλιστα οδήγησε στο να τα χρησιμοποιούν και οι εργαζόμενοι ως τρόπο γρήγορης παράδοσης τροφίμων.

Στο μέλλον, η επιτυχία των ηλεκτρικών σκούτερ δεν θα προέρχεται αποκλειστικά από το δημόσιο. Αντιθέτως οι εταιρείες που διαθέτουν κοινόχρηστα μέσα μικροκινητικότητας θα πρέπει να συνεργαστούν με αξιωματούχους της πόλης και ίσως, το πιο σημαντικό, με πολεοδόμους, για να διερευνήσουν πώς οι αναβάτες μπορούν να βρουν, να οδηγήσουν και να παρκάρουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους με ασφάλεια.

Το “στυλ” της νέας ποδηλατικής κουλτούρας των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Η προσθήκη περισσότερων τύπων κινητικότητας στον σχεδιασμό μιας πόλης είναι χαοτική. Ωστόσο, θα οδηγούν τις πόλεις μας στο να δίνουν την επιλογή του τρόπου μετακίνησης μας με μεγαλύτερη ποικιλία. Τέλος, θα ενσωματώνουν την μικροκινητικότητα στην καθημερινή μας ζωή.

abb_img