Ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια: Είναι οι πόλεις μας έτοιμες για την μικροκινητικότητα;

Η προσθήκη περισσότερων τύπων κινητικότητας στον σχεδιασμό μιας πόλης μπορεί να φαίνεται χαοτική, αλλά αν μη τι άλλο, θα οδηγήσει τις πόλεις μας στο να δίνουν περισσότερες επιλογές για τον τρόπο μετακίνησης μας.

Η αύξηση των στόλων και γενικότερα των ηλεκτρικών σκούτερ σε διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι ραγδαία. Με τα μέσα μικροκινητικότητας οι μεταφορές γίνονται πιο διασκεδαστικές και πιο άνετες.

Τα μέσα μικροκινητικότητας κατέλαβαν γρήγορα ένα μερίδιο της αγοράς παρέχοντας όχι απλά έναν εύκολο τρόπο μεταφοράς, αλλά και έναν τρόπο βιώσιμης μετακίνησης.

Πρώτα έγιναν δημοφιλή στη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και ύστερα εξαπλώθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα μέσα μικροκινητικότητας είναι εύκολα στους ελιγμούς και  αποτελούν την πιο βολική λύση για να μεταβεί κανείς από μέρος σε μέρος.

Θα πρέπει ωστόσο να αναρωτηθούμε: Μπορούν οι πόλεις μας να αντιμετωπίσουν την επιταχυνόμενη αύξηση των σκούτερ καθώς και άλλων μορφών μικροκινητικότητας;

Η εκκίνηση της μικροκινητικότητας

Η μικροκινητικότητα είναι ένας ευρύς όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ. Ενώ η αγορά είναι σχετικά νέα, οι εξαιρετικά καινοτόμες προσεγγίσεις εφαρμογής της, έχουν οδηγήσει στη δημιουργία δεκάδων νέων εταιρειών.

Μία έρευνα της McKinsey προβλέπει ότι η αγορά ηλεκτρικών σκούτερ, μόνο στην Ευρώπη, θα αξίζει περισσότερα από 150 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία και τα διπλάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δήμος Θεσ/νίκης: Δημιουργία 400 θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια, το 2022

Στην αρχή, μια από τις κύριες στρατηγικές των εταιρειών ήταν να τοποθετούν τα σκούτερ  σε περιοχές όπου οι άνθρωποι μετακινούνται συχνά με τα πόδια προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Η εξάπλωση των μέσων μικροκινητικότητας σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις.

Καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να απολαμβάνουν αυτή τη νέα μορφή κινητικότητας, οι κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να αναλάβουν γρήγορα δράση, συχνά, θέτοντας προσωρινές απαγορεύσεις στα σκούτερ.

Η δεύτερη φάση της μικροκινητικότητας και τα προβλήματα

Ένα από τα φαινόμενα που συνέβησαν όταν παρουσιάστηκαν τα σκούτερ στις πόλεις ήταν ότι υιοθετήθηκαν με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό, ακόμη πιο γρήγορο από εκείνον με τον οποίο εξαπλώθηκαν τα ποδήλατα.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά προβλήματα με την εισαγωγή των σκούτερ στις πόλεις μας. Δύο μεγάλες εταιρείες, η Bird and Lime, αντιμετώπισαν πολλαπλές μηνύσεις από αναβάτες που τραυματίστηκαν και υπήρξαν και πολλές αντιδράσεις σε πόλεις που αντιμετώπισαν το πλήθος των σκούτερ… που συχνά δυστυχώς κάνουν την εμφάνισή τους στα πεζοδρόμια.

Μόλις έγινε μόδα, η οδήγηση με σκούτερ έγινε κάπως…ενοχλητική και οι άνθρωποι άρχισαν να αναρωτιούνται αν οι πόλεις ήταν κατάλληλα εξοπλισμένες ώστε να υποστηρίξουν αυτά τα νέα μέσα μετακίνησης.

Οι πόλεις ήδη αγωνίζονται να βρουν τρόπους για να κάνουν την ποδηλασία ευκολότερη και ασφαλέστερη, οπότε πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να μπορέσουμε να κάνουμε το ίδιο για τα σκούτερ;

Μέχρι στιγμής, μόνο η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου και έχουν αρχίσει να αγκαλιάζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σκούτερ. Η πανδημία μάλιστα οδήγησε στο να τα χρησιμοποιούν και οι εργαζόμενοι ως τρόπο γρήγορης παράδοσης τροφίμων.

Στο μέλλον, η επιτυχία των ηλεκτρικών σκούτερ δεν θα προέρχεται αποκλειστικά από το δημόσιο. Αντιθέτως οι εταιρείες που διαθέτουν κοινόχρηστα μέσα μικροκινητικότητας θα πρέπει να συνεργαστούν με αξιωματούχους της πόλης και ίσως, το πιο σημαντικό, με πολεοδόμους, για να διερευνήσουν πώς οι αναβάτες μπορούν να βρουν, να οδηγήσουν και να παρκάρουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους με ασφάλεια.

Το “στυλ” της νέας ποδηλατικής κουλτούρας των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Η προσθήκη περισσότερων τύπων κινητικότητας στον σχεδιασμό μιας πόλης μπορεί να φαίνεται χαοτική, αλλά αν μη τι άλλο, θα οδηγήσει τις πόλεις μας στο να δίνουν την επιλογή του τρόπου μετακίνησης μας με μεγαλύτερη ποικιλία καθώς και στο να ενσωματώσουν την μικροκινητικότητα στην καθημερινή μας ζωή.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!