Ηλεκτροκίνηση “χωρίς σύνορα” για τις Κάτω Χώρες

Το Βέλγιο, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο διευκολύνουν τη διασυνοριακή οδήγηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αναπτύσσοντας την ηλεκτροκίνηση.

Ακούστε το άρθρο

φέήήύΤο Βέλγιο, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, ενθαρρύνουν την ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, διασφαλίζουν τη διασυνοριακή οδήγηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, διευκολύνουν τη φόρτιση αυτών των οχημάτων, δημιουργώντας την κοινή υπηρεσία IDRO (Benelux ID Registration Organisation).

Μέσω της ιστοσελίδας www.benelux-idro.eu το IDRO μπορεί να εκδώσει και να διαχειριστεί μοναδικούς κωδικούς με επαλήθευση ταυτότητας για φορείς εκμετάλλευσης σταθμών φόρτισης και παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας στις χώρες της Μπενελούξ.

Daimler, Traton και Volvo δημιουργούν ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα οχήματα

Μέσω αυτών των μοναδικών κωδικών ταυτότητας, οι χειριστές και οι πάροχοι προσδιορίζουν ποια κάρτα χρησιμοποίησαν οι οδηγοί και πότε. Μάλιστα, γνωρίζουν και τη λειτουργία φόρτισης, έτσι ώστε να στείλουν στον εκάστοτε πελάτη το κατάλληλο τιμολόγιο.

Στόχος η διασυνοριακή οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς προβλήματα

Benelux IDRO

Πολύ συχνά, τα εθνικά σύνορα αποτελούν εμπόδιο για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα, είναι δύσκολο να έχουν σημαντικές πληροφορίες για τους σταθμούς φόρτισης στο εξωτερικό.

Επιπλέον, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μπορούν να πληρώνουν σε όλους τους σταθμούς φόρτισης στο εξωτερικό. Δεν δίνει, δηλαδή, τη δυνατότητα αυτή η κάρτα φόρτισης ή η εφαρμογή που χρησιμοποιούν στη χώρα όπου διαμένουν.

Επομένως, η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά μικρή αυτή τη στιγμή.

Οι χώρες της Μπενελούξ θέλουν εξαλείφουν αυτά τα εμπόδια. Επιπλέον, διευκολύνουν την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που πραγματοποιεί διέλευση από τα σύνορα τους.

Ο στόχος των χωρών της Μπενελούξ είναι να κάνουν τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο εύκολη. Το ίδιο, μάλιστα, ισχύει και για τον ανεφοδιασμό καυσίμων. Επιτρέπουν, δηλαδή, στους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων την κίνηση διεθνώς, χωρίς προβλήματα.

Ήδη από το 2015, οι τρεις χώρες δουλεύουν στενότερα για τη διασυνοριακή εφαρμογή βιώσιμων υποδομών. Προσεγγίζουν, δηλαδή, συντονισμένα  αυτά τα θέματα. Επομένως, και για την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη της.

Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα ως “εργαστήριο” για την ηλεκτροκίνηση

EV charging sign

Με αυτή τη συνεργασία στο πλαίσιο του έργου European IDACS (ID και Συλλογή Δεδομένων για Βιώσιμα Καύσιμα στην Ευρώπη), οι τρεις χώρες λειτουργούν ως “εργαστήριο” συμβάλλοντας στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, της οποίας στόχος είναι να δημιουργηθούν τρία εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης στην ΕΕ έως το 2030.

Οι χώρες της Μπενελούξ συνεχίζουν να πρωτοπορούν στη βιώσιμη κινητικότητα, με το 19% όλων των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην ΕΕ και το 34% όλων των δημόσιων σταθμών φόρτισης της ΕΕ να βρίσκονται σε αυτές.

Ο Alain Maron, Υπουργός στις Βρυξέλλες για την Κλιματική Αλλαγή, το Περιβάλλον, την Ενέργεια, δήλωσε σχετικά:
«Η προώθηση της κινητικότητας με χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων και την προστασία της υγείας όλων των κατοίκων. Για τον λόγο αυτό, οι χώρες της Μπενελούξ έχουν θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους και θέλουν να αναλάβουν πραγματικά ηγετικό ρόλο σε αυτό το θέμα.

Η δημιουργία ενός αρκετά πυκνού και εύκολα προσβάσιμου δικτύου σταθμών είναι πολύ σημαντική για την επιτάχυνση αυτής της αλλαγής. Χάρη στο IDRO, μπορούμε να βασιστούμε στους στενούς δεσμούς που υπάρχουν μεταξύ των τριών χωρών, οι οποίες διευκολύνουν σημαντικά την παροχή υπηρεσιών από τους χειριστές των σταθμών φόρτισης και κάνουν τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος πιο άνετη.

Η μετάβαση σε μια οικονομία με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μια τεράστια πρόκληση που απαιτεί τη δέσμευση πολλών διαφορετικών παικτών. Επομένως, ελπίζουμε ότι αυτή η συνεργασία θα ενθαρρύνει την ηλεκτροκίνηση σε όλη την Ευρώπη».

Lydia Peeters, Φλαμανδή Υπουργός Κινητικότητας και Δημοσίων Έργων: «Καταβάλουμε πολλές προσπάθειες για να δημιουργήσουμε πρόσθετη υποδομή φόρτισης και να εξασφαλίσουμε καλές εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά με τη βοήθεια της διασυνοριακής συνεργασίας.

Με την καθιέρωση του IDRO BENELUX, στέλνουμε ένα σαφές μήνυμα στον κλάδο και σε όλους τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων: έχουμε δεσμευτεί πλήρως να διασφαλίσουμε την ανεμπόδιστη κινητικότητα στη Φλάνδρα και πέραν αυτής.

Η διαλειτουργικότητα και η πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες είναι σημαντικά στοιχεία για έναν οδηγό ηλεκτρικού οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, συνεισφέρουμε σε ένα νέο κομμάτι του παζλ των μεταφορών χωρίς ρύπους».

ΕV charging

Philippe Henry, Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Βαλλονίας και Υπουργός Κλίματος, Ενέργειας και Κινητικότητας:

«Η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη της προϋποθέτει καλή διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων παικτών. Με το IDRO, οι φορείς εκμετάλλευσης λαμαβνουν οφέλη από την καλύτερη παγκόσμια διαχείριση.

Εκτός από τους χειριστές, επωφελούνται από το IDRO, επίσης, οι οδηγοί, που χρειάζονται σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες φόρτισης, και οι διαχειριστές του δικτύου διανομής, στους οποίους παρέχονται νέα δεδομένα για τη διασφάλιση της σταθερότητας των υπηρεσιών».

Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Stientje van Veldhoven, Υφυπουργός της Ολλανδίας για την Υποδομή και τη Διαχείριση Υδάτων:

«Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα, προκειμένου να καταστεί η οδήγηση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια εύκολη και ελκυστική επιλογή. Ακόμα και στο εξωτερικό.

Ο καθένας θα μπορεί έτσι να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή ή την κάρτα για επαναφόρτιση και πληρωμή, όπως στην Ολλανδία. Είναι  θετικό το γεγονός ότι οι χώρες της Μπενελούξ συμβάλλουν σε αυτό το έργο μαζί με άλλες χώρες της ΕΕ».

François Bausch, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και Υπουργός Κινητικότητας και Δημοσίων Έργων:

«Οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για τους κωδικούς ταυτότητας του σταθμού φόρτισης ή των καρτών φόρτισης, απλά θέλουν να φορτίσουν το όχημά τους αφού ταυτοποιηθούν σε οποιονδήποτε δημόσιο σταθμό φόρτισης.

Είναι σημαντικό οι χώρες να εκχωρούν κωδικούς ταυτότητας και να γίνουν αποδεκτές όλες οι κάρτες χρέωσης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η έναρξη της κοινής υπηρεσίας IDRO και η καλή συνεργασία των χωρών της Μπενελούξ σε αυτό το θέμα είναι σημαντικά μέτρα για τη διευκόλυνση της διασυνοριακής ηλεκτροκινητικότητας».

abb_img