Η επιχείρηση «ηλεκτροκίνηση» προχωράει ακάθεκτη, αφού σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες κατασκευής αυτοκίνητων, στοχεύουν στην πλήρη ηλεκτρική μετάβαση τα επόμενα χρόνια. Όπως είναι γνωστό, το έτος 2035 είναι ορόσημο ως η τελευταία χρονιά παραγωγής θερμικών αυτοκινήτων.
Βέβαια, πολλές είναι οι εταιρείες που σκοπεύουν να είναι αμιγώς… «ηλεκτρικές» πριν το 2035 και δουλεύουν ακατάπαυστα πάνω σε αυτό. Άραγε, σε τι φάση είναι οι μεγάλες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας και ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν θέσει για το «ηλεκτρικό» αύριο; Παρακάτω θα δούμε σε τι φάση βρίσκονται οι σημαντικότερες εταιρείες σε σχέση με τη μετάβαση τους στην ηλεκτροκίνηση.
Το 2030 η ηλεκτροκίνηση θα εξοικονομεί… «άπειρο» πετρέλαιο
Τα σχέδια των γερμανικών εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση
Πιο συγκεκριμένα, αρχίζουμε από την Audi, της οποίας τα νέα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν από το 2026 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Από το 2030 και έπειτα θα παράγει μόνο ηλεκτρικά. Παραμένουμε στη Γερμανία και την BMW. Η εταιρεία από το Μόναχο στοχεύει για το 2025 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεων. Επιπλέον, το 2030 τα ηλεκτρικά θα αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων.
Από την άλλη, η Mercedes-Benz θα παρατείνει για κάποια χρόνια την πλήρη ηλεκτρική μετάβαση. Μάλιστα, θα καταργήσει την παραγωγή των νέων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2031 μέχρι το 2034.
Σε ότι αφορά τη Volkswagen, στοχεύει το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.
Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης είναι… εμπόδιο για την ηλεκτροκίνηση!
Κινούνται ηλεκτρικά και στην Αμερική
Η Ford ανακοίνωσε ότι η πλήρης μετάβαση θα έρθει το 2030, αφού τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, σε ότι έχει να κάνει με τα επαγγελματικά, αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεων θα αφορά ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.
Η Jaguar Land Rover θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, δουλεύουν πάνω σε μία νέα πλατφόρμα για τα εν λόγω μοντέλα.
Νέες χώρες αγκαλιάζουν την ηλεκτροκίνηση!
Η ηλεκτροκίνηση απασχολεί και τους Ιάπωνες
Στην Ιαπωνία, η Mazda και Honda έχουν θέσει ήδη το χρονικό όριο για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Πιο συγκεκριμένα, η Mazda έχει ήδη ανακοινώσει την στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Η Honda έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά νέα μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Επιπλέον, η Toyota και η Lexus έχουν δώσει υπόσχεση για 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από όλα τα νέα μοντέλα τους στην Ευρώπη.
Ο Όμιλος Hyundai στοχεύει στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης
Παραμένουμε στην Ασία, όπου ο κορεάτικος όμιλος Hyundai (Hyundai και KIA) στοχεύει να είναι φουλ ηλεκτρικός στην Ευρώπη έως το 2035.
Παράλληλα, ο όμιλος Stellantis κινείται και αυτός ηλεκτρικά. Οι μάρκες του (Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, DS, Lancia και Alfa Romeo) έχουν θέσει στόχο την πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030.
Η Renault βιάζεται πιο πολύ από όλους
Και η Volvo δεν… πάει πίσω αφού το 50% του όγκου των πωλήσεων της θα είναι ηλεκτρικές μέχρι το 2025, ενώ το 2030 όλα τα μοντέλα που θα πουλάει θα είναι ηλεκτρικά.
Τέλος, η Renault φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025. Ειδικότερα, στοχεύει περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2030.