Maersk: Οι πρώτοι υπεράκτιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών σκαφών στον κόσμο

Η Maersk Supply Service με το Stillstrom, προωθεί την υπεράκτια φόρτιση πλοίων για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία.

Ακούστε το άρθρο

Η Maersk Supply Service, θυγατρική του ναυτιλιακού γίγαντα Maersk, εγκαινιάζει το Stillstrom, ένα εγχείρημα υπεράκτιας φόρτισης πλοίων, υποστηρίζοντας την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία.

Η Stillstrom θα προσφέρει λύσεις υπεράκτιας ηλεκτρικής φόρτισης σε πλοία σε λιμάνια, κόμβους και υπεράκτιες ενεργειακές λειτουργίες.

Η υπεράκτια φόρτιση της Maersk θα απαλλάξει τον τομέα της ναυτιλίας από τον άνθρακα 

Ουσιαστικά, θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με την ηλεκτρική ενέργεια. Παράλληλα θα είναι δυνατή η φόρτιση των πλοίων, ενώ αυτά είναι αγκυροβολημένα δίπλα σε μια σημαδούρα. Αυτή θα μπορεί να υποστηρίξει τις ανάγκες φόρτισης τους.

Οι Stillstrom και Ørsted θα επιδείξουν τον πρώτο υπεράκτιο σταθμό φόρτισης πλοίων πλήρους κλίμακας στον κόσμο σε υπεράκτιο αιολικό πάρκο το τρίτο τρίμηνο του 2022. Ο ηλεκτρικός σημαντήρας του Stillstrom θα παρέχει ρεύμα σε ένα από τα πλοία Service Operations (SOV) της Ørsted.

Η σημαδούρα φόρτισης θα μπορεί να φορτίζει ένα ηλεκτρικό σκάφος ή ένα υβριδικό. Επιπλέον, θα μπορεί να παρέχει ενέργεια και σε ακόμη μεγαλύτερα σκάφη. Με αυτό τον τρόπο θα επιτρέπει σε σκάφη όλων των μεγεθών να σβήνουν τους κινητήρες τους όταν είναι σε αδράνεια.

Η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, ουσιαστικά εξαλείφει όλες τις εκπομπές και την ηχορύπανση.

Ο Sebastian Klasterer Toft, διευθυντής επιχειρηματικού προγράμματος στη Maersk Supply Service, δήλωσε:

«Σκοπός είναι η μείωση 5,5 εκατομμυρίων τόνων CO2 εντός πέντε ετών από την εμπορική κυκλοφορία, εξαλείφοντας επιπλέον τα σωματίδια. Όπως είναι για παράδειγμα τα οξείδια του αζώτου και τα οξείδια του θείου.»

Αυτή η ανακοίνωση είναι μια χαρμόσυνη είδηση, καθώς η ρύπανση του κλίματος από τον διεθνή ναυτιλιακό τομέα αυξήθηκε σχεδόν κατά 5% πέρυσι, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Simpson Spence & Young.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μεταφορείς εμπορευμάτων στους ωκεανούς άντλησαν εκτιμώμενα κέρδη 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021. Δηλαδή, ποσό εννιαπλάσιο σε σχέση με δέκα χρόνια πριν.

Σουηδοί αναπτύσσουν τεχνολογία πρόωσης με αιολική ενέργεια 

H διεθνής ναυτιλία βαραίνει σημαντικά το περιβάλλον

Η διεθνής ναυτιλία αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το 3% της παγκόσμιας κλιματικής ρύπανσης. Δηλαδή, περισσότερο από όλα τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα στις Ηνωμένες Πολιτείες μαζί. Αλλά και περισσότερο από τις εκπομπές άνθρακα ολόκληρης της Γερμανίας.

Όλοι οι μεταφορείς θα πρέπει να δεσμευτούν για μια εφοδιαστική αλυσίδα 100% μηδενικών εκπομπών άνθρακα αυτή τη δεκαετία. Είναι καιρός, ο ναυτιλιακός κλάδος να αναλάβει την ευθύνη του και να σταματήσει να πλήττει τις πόλεις, τα λιμάνια και τους ωκεανούς στο όνομα των κερδών.

abb_img