Μεγάλη επένδυση της SEAT στον τομέα των μπαταριών με το νέο εργοστάσιο R&D στο Martorell

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, μαζί με τον Όμιλο Volkswagen, στοχεύει να μετατρέψει την Ισπανία σε κορυφαίο ευρωπαϊκό κόμβο για την ηλεκτρική κινητικότητα, ως μέρος του σχεδίου Future: Fast Forward.

Ακούστε το άρθρο

«Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για το μέλλον της SEAT. Έχουμε την ευκαιρία, αλλά και την ευθύνη να αλλάξουμε εντελώς τον κλάδο μας». Με αυτά τα λόγια ο CEO των SEAT και CUPRA, Wayne Griffiths, εγκαινίασε χθες, Τετάρτη, στο Martorell το νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το Test Center Energy (TCE) είναι ένα νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Μπαταριών για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα των CUPRA, SEAT και SEAT MÓ, καθώς και άλλων εταιρειών του Ομίλου Volkswagen, σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας.

Η επένδυση της SEAT στο TCE είναι ύψους άνω των 7 εκ. ευρώ και το νέο εργοστάσιο κατασκευάστηκε σε μόλις 18 μήνες, καλύπτοντας 1.500 τετραγωνικά μέτρα.

Το νέο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης είναι μέρος του επενδυτικού σχεδίου 5 δισ. ευρώ, που ανακοίνωσε πρόσφατα η SEAT, για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων και των εγκαταστάσεων της, η οποία έχει ως στόχο να ηγηθεί του εξηλεκτρισμού της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επίσης, αποτελεί μέρος του παγκόσμιου δικτύου R&D του Ομίλου Volkswagen και είναι το πρώτο κέντρο του Ομίλου στην Ευρώπη που βρίσκεται εκτός Γερμανίας, μαζί με εκείνα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

⇒ Η CUPRA εξηλεκτρίζεται πλήρως μέχρι το 2030

Η SEAT φιλοδοξεί το νέο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης να γίνει χώρος καινοτομίας, συνεργασίας και έρευνας, προσφέροντας εκπαίδευση σε νέους στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μάλιστα, η SEAT S.A. σχεδιάζει να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα στο Martorell από το 2025.

Το νέο TCE ως σημείο αναφοράς στην εξεύρεση λύσεων για βιώσιμη ηλεκτροκίνηση

Στη χθεσινή τελετή παρευρέθηκαν η Ισπανίδα Υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας, Diana Morant και ο Καταλανός conseller of Business and Employment, Roger Torrent, οι οποίοι επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις μαζί με τον SEAT και CUPRA CEO, Wayne Griffiths και τον Vice-President for R&D, Werner Tietz.

«Το TCE θα πραγματοποιεί έως και 6.000 διαφορετικές δοκιμές ετησίως, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να επιβεβαιώσουμε και να εγγυηθούμε την απόδοση της μπαταρίας και των συστημάτων φόρτισης.

Τα σημερινά (σ.σ. χθεσινά) εγκαίνια είναι σπουδαία νέα, όχι μόνο για τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας, αλλά και γιατί θα μας επιτρέψουν να τοποθετηθούμε ως σημείο αναφοράς στην εξεύρεση λύσεων για βιώσιμη ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε ο Vice-President for R&D, Werner Tietz.

Η «ακτινογραφία» του νέου Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης Μπαταριών της SEAT

Στα 1.500 τ.μ. του νέου εργοστασίου της SEAT περιλαμβάνονται διαφορετικοί χώροι για την διαδικασία επικύρωσης μονάδων μπαταρίας με την πιο προηγμένη τεχνολογία κυψελών, καλύπτοντας όλο το φάσμα των τάσεων που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το TCE επικεντρώνεται στις μπαταρίες για τις πλατφόρμες MEB (ηλεκτρικές) και MQB (υβριδικές), καθώς και σε διαφορετικούς φορτιστές που χρησιμοποιούνται σε όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Συνολικά, έχει δοκιμαστική χωρητικότητα 1,3 megawatts, που είναι η ισοδύναμη ισχύς που απαιτείται από 350 νοικοκυριά για να έχουν όλες τις ηλεκτρικές συσκευές ενεργοποιημένες ταυτόχρονα ή πάνω από 100.000 κινητά τηλέφωνα να φορτίζουν ταυτόχρονα.

Περισσότεροι από 25 επαγγελματίες υψηλής ειδίκευσης εργάζονται σε αυτές τις εγκαταστάσεις.

Το TCE μπορεί να εκτελεί έως και 6.000 πλήρεις αναλύσεις επικύρωσης λειτουργιών που σχετίζονται με το σύστημα υψηλής τάσης (μπαταρία, φόρτιση, ασφάλεια) ετησίως.

Οι μπαταρίες υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε περισσότερες από 17.500 ώρες δοκιμών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Στις εγκαταστάσεις στεγάζεται, επίσης, ένα εργαστήριο σχεδιασμένο και εξοπλισμένο για τη δοκιμή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έως και οκτώ αυτοκίνητα τη φορά.

Πραγματοποιούνται δοκιμές του ενεργειακού συστήματος, λειτουργικής ασφάλειας και ενσωμάτωσης λειτουργιών με όλα τα ηλεκτρονικά των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, μόνο ο πάγκος ασφαλείας υψηλής τάσης εκτελεί περίπου 1.750 δοκιμές ετησίως.

Το TCE διαθέτει επίσης αρκετούς κλιματικούς θαλάμους που δοκιμάζουν μπαταρίες και μονάδες υπό ακραίες θερμικές συνθήκες, μεταξύ -25 και +55 ºC, προσομοιώνοντας έτσι τις διαφορετικές συνθήκες στον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου.

Τέλος, το νέο TCE είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τη δέσμευση της SEAT S.A. για την προστασία του περιβάλλοντος και υπόκειται, επί του παρόντος, στη διαδικασία πιστοποίησης LEED (Leadership in Energy & Environment Design), που το αναγνωρίζει ως βιώσιμο κτίριο με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

abb_img