Ε.Ε: Νέα συστήματα ασφαλείας για αυτοκίνητα, ποδηλάτες και πεζούς

Από τον Ιούλιο του 2022, τα νέα συστήματα ασφαλείας, θα γίνουν υποχρεωτικά για τα καινούρια αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Οι νέοι κανονισμοί έχουν να κάνουν με νέα συστήματα ασφαλείας και την υποχρεωτική τους στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατ’ αρχάς ο στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας τόσο των ποδηλατών όσο και των πεζών στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Μάλιστα τα μέτρα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από τον Ιούλιο του 2022.

Η αύξηση του αριθμού των ποδηλάτων οδηγεί σε νέα συστήματα ασφαλείας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να προωθήσει τις μετακινήσεις με ποδήλατο εδώ και πολλά χρόνια. Σήμερα όμως, τα ηλεκτρικά ποδήλατα, είναι πιο δημοφιλή από ποτέ αφού μπορούν να μας πάνε αρκετά μακριά σε μικρό χρονικό διάστημα.

Αναμφισβήτητα τα ποδήλατα είναι ένα οικολογικό και ασφαλές μέσο μεταφοράς. Μάλιστα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, οι λειτουργικοί ποδηλατόδρομοι, προσφέρουν λύσεις στην καθημερινότητα μας.

Πολλές πόλεις προτρέπουν τους πολίτες να επιλέγουν το ποδήλατο, δημιουργώντας νέους ή επεκτείνοντας τους ήδη υπάρχοντες ποδηλατοδρόμους. Ωστόσο, η τάση αυτή απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική κατά την περίοδο της πανδημίας.

Με την πανδημία οι μετακινήσεις με ποδήλατο θεωρούνται ασφαλέστερες από τα ΜΜΜ. Σήμερα, η νέα τάση αναγκάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει μια σειρά από αποφάσεις για να διασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών.

Έτσι, από τις 6 Ιουλίου του τρέχοντος έτους τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιαστούν με νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας.

Στόχος των νέων μέτρων ασφαλείας είναι η μείωση των ατυχημάτων

Τα συστήματα αυτά έχουν σκοπό να μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται τόσο πεζοί όσο και ποδήλατα. Πιο συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός περιλαμβάνει έναν κατάλογο υποχρεωτικών συστημάτων και λειτουργιών ασφαλείας, με τα οποία θα εξοπλιστούν τα νέα αυτοκίνητα.

Ενδεικτικά, τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με σύστημα ένδειξης ορίου ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας και σύστημα ελέγχου πίεσης τροχών. Επιπλέον, από το 2024 όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» καταγραφής συμβάντων.

Από την άλλη, τα φορτηγά θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με το νέο σύστημα BLIS (Blind Spot Information System). Το σύστημα αυτό θα βελτιώσει την ασφάλεια των ποδηλάτων που κινούνται στη λεγόμενη νεκρή γωνία.

Επιπλέον δύο χρόνια αργότερα αναμένεται να τεθεί σε ισχύ και η απαίτηση εφαρμογής συστημάτων ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού. Από το 2029, θα εφαρμοστεί και η απαίτηση εισαγωγής του προτύπου άμεσης ορατότητας DVS στα φορτηγά. Έτσι κάμερες και πρόσθετοι καθρέφτες θα χρησιμοποιούνται για αυξημένη δυνατότητα ορατότητας προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τα ατυχήματα.

Τέλος, από τον νέο κανονισμό της ΕΕ δεν λείπει και μια τροποποίηση των διατάξεων για τα συστήματα παθητικής ασφάλειας στα νέα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα σχετικά με τη σύνθεση του υλικού που χρησιμοποιείται στο γυαλί των παρμπρίζ των αυτοκινήτων.

Η ΕΕ θα αυστηροποιήσει περαιτέρω τα πρότυπα CO2 για τα νέα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα συστήματα αυτά θα επιτρέψουν τη μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 24.794. Επιπλέον αναμένεται να αποφευχθούν συνολικά 140.740 σοβαροί τραυματισμοί σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ορισμένα από αυτά τα έξυπνα συστήματα ασφαλείας εφαρμόζονται ήδη στους σύγχρονους τύπους οχημάτων. Κάποια άλλα θα πρέπει όμως να αναπτυχθούν ή να βελτιωθούν από τους κατασκευαστές.

Σε κάθε περίπτωση οι κατασκευαστές αυτοκινήτων φαίνονται πρόθυμοι να συμμορφωθούν με τα νέα δεδομένα των συστημάτων ασφαλείας.

abb_img