Nissan Second Life: Η δεύτερη ζωή των μπαταριών

Η Nissan σε συνεργασία με την Enel παρουσιάζει το «Second Life», ένα σύστημα για τις μεταχειρισμένες μπαταρίες των EVs.

Ακούστε το άρθρο

Το «Second Life» χρησιμοποιεί μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων Nissan σε μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Μελίγια της Ισπανίας. Η Nissan προχώρησε σε συνεργασία με τον όμιλο Enel για την πραγματοποίηση του project.

Ακόμα, το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας διαχειρίζεται η ισπανική εταιρεία Endesa, θυγατρική του Ομίλου Enel. Ουσιαστικά, οι 2 εταιρείες έχουν λανσάρει μια πρακτική κυκλικής οικονομίας.

Η περίπτωση της Μελίγια

Η Μελίγια είναι μια πόλη της Ισπανίας 90.000 κατοίκων στη Βόρεια Αφρική με μοναδικό εθνικό σύνορο το Μαρόκο. Ουσιαστικά, είναι απομονωμένη από το ισπανικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Την πόλη, δηλαδή, εξυπηρετεί ένα τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο τροφοδοτεί το εργοστάσιο της Endesa. Η συνεργασία, επομένως της Nissan με την Enel αντιμετωπίζει την πρόκληση της σταθερότητας ενός απομονωμένου δικτύου.

Nissan e-Power: Το σύστημα που… φορτίζει μόνο του!

Το «Second Life» της Nissan

Στο συγκεκριμένο εγχείρημα η Nissan έχει προφέρει 48 μεταχειρισμένες μπαταρίες από μοντέλα Leaf και 30 καινούριες. Ουσιαστικά, οι αρμόδιοι ανακυκλώνουν και συναρμολογούν τις μεταχειρισμένες μπαταρίες σε ένα ενιαίο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας.

Στην ενοποίηση, μάλιστα, των μπαταριών προχώρησε η εταιρεία Loccioni. Επιπλέον, το εν λόγω σύστημα τοποθετήθηκε στο εργοστάσιο της Endesa.

Το Nissan e-4FORCE σερβίρει… Ramen!

Ακόμα, το σύστημα στοχεύει στην αποφυγή της διακοπής παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις υπερφόρτωσης του δικτύου. Βελτιώνει, δηλαδή, την αξιοπιστία του δικτύου και εξασφαλίζει την αδιάκοπη παροχή ρεύματος στους κατοίκους της Μελίγια.

Θα μπορούσε, άρα, να παρομοιάσει κανείς το «Second Life» με μια εφεδρική γεννήτρια της πόλης. Η συγκεκριμένη μονάδα, μάλιστα, έχει περιεχόμενο 1,7MWh και μέγιστη ισχύ 4 MW. Μπορεί, δηλαδή, να συνεχίσει την τροφοδότηση του ηλεκτρικού δικτύου της πόλης για 15 λεπτά.

Επιπρόσθετα, κατά τη Nissan αυτό είναι αρκετό για την επαναφορά και την επανεκκίνηση των συστημάτων του εργοστασίου παραγωγής ενέργειας.

Το Nissan Juke γίνεται… υβριδικό!

Η διάκριση του εγχειρήματος

Το «Second Life» έλαβε το 2020  το βραβείο BASF-Sustainability Excellence Club στην κατηγορία της Καλύτερης Πρακτικής Κυκλικής Οικονομίας μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων. Ουσιαστικά, το εγχείρημα χρησιμοποιεί τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος, μόλις τελειώσει η ωφέλιμη διάρκεια ζωής της.

Τι λένε στη Nissan

Ο διευθυντής ενεργειακών υπηρεσιών της Nissan, Soufiane Elkhomri, τονίζει πως η συνεργασία με την Enel  δημιούργησε ένα μοντέλο για τη δεύτερη ζωή των μπαταριών. Επιπλέον, κατά τον ίδιο, το «Second Life» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των ατελείωτων δυνατοτήτων, τις οποίες προσφέρει η επανάχρηση των μπαταριών των EVs ως μέρος μιας κυκλικής οικονομίας.

Ένα Nissan Qashqai για την Άννα Ντουντουνάκη

Τι δηλώνει ο CEO της Enel

Ο CEO της Enel, Salvatore Bernabei, δήλωσε: «Η ανάπτυξη τέτοιου είδους τεχνολογίας θα συμβάλλει στη είσοδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα ενεργειακά μας συστήματα. Έτσι, θα διαμορφώσουμε πραγματικά την παραγωγή ενέργειας του μέλλοντος».

 

abb_img