Ουτρέχτη: Θα γίνει η πρώτη πόλη με τεχνολογία V2G;

Η Ουτρέχτη σχεδιάζει να γίνει μια πόλη που θα στηρίζεται ενεργειακά στην τεχνολογία V2G βασιζόμενη στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και το μεγάλο δίκτυο που αυτά έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν.

Ακούστε το άρθρο

Η ολλανδική πόλη της Ουτρέχτης είναι ήδη αρκετά… πράσινη. Το ποσοστό ιδιοκτησίας αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλότερο από ό,τι στις ΗΠΑ ενώ παράλληλα η πόλη διαθέτει το μεγαλύτερο γκαράζ στάθμευσης ποδηλάτων στον κόσμο καθώς και ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Μάλιστα στην Ουτρέχτη σχεδιάζεται η δημιουργία μιας νέας γειτονιάς χωρίς καθόλου ρύπους για 20.000 άτομα. Ακόμη και σε αυτήν την γειτονιά ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα εξαφανιστούν. Αντιθέτως η πόλη έχει ένα σχέδιο ώστε να τα μετατρέψει σε αποθηκευτικά μέσα ενέργειας με την εφαρμογή της τεχνολογίας V2G για όλη την πόλη.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν μέσα αποθήκευσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

«Βλέπουμε δύο μεγάλες τάσεις: τεράστια ανάπτυξη της παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ταυτόχρονα, τεράστια αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έρχονται στην αγορά αλλά και που κυκλοφορούν στους δρόμους», υποστήριξε ο Robin Berg, διευθυντής της We Drive Solar, η οποία κατασκευάζει και διαχειρίζεται ένα νέο δίκτυο αμφίδρομων φορτιστών.

Το V2X θα αλλάξει για πάντα τη σχέση μας με τη μετακίνηση

Για να είναι αποτελεσματική η ενεργειακή μετάβαση χωρίς τεράστιες επενδύσεις από τους φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου, ο δρόμος προς τα εμπρός είναι να συνδυαστούν αυτές οι δύο τάσεις και να επιτραπεί στα αυτοκίνητα να αποτελέσουν μέσα αποθήκευσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την εξισορρόπηση του συστήματος.

Εκατοντάδες αμφίδρομοι φορτιστές έχουν εγκατασταθεί σε πολλά σημεία της Ουτρέχτης

Όπως αναφέρει η Fast Company, ένας χώρος στάθμευσης που ανήκει σε μια ασφαλιστική εταιρεία που ονομάζεται ASR διαθέτει πλέον ηλιακή οροφή με 2.000 ηλιακούς συλλέκτες και 250 αμφίδρομους φορτιστές.

Όταν ο ήλιος λάμπει, τα πάνελ θα τροφοδοτούν το παρακείμενο κτίριο γραφείων και φορτίζει τα σταθμευμένα EV. Όταν επικρατεί το σκοτάδι, οι μπαταρίες τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να μεταφέρουν την ενέργεια πίσω στο κτίριο για να καλύψουν τις ενεργειακές του ανάγκες.

Υπάρχει μάλιστα ένα ειδικό λογισμικό το οποίο εξισορροπεί τη ζήτηση της ενέργειας. Εκατοντάδες αμφίδρομοι φορτιστές έχουν εγκατασταθεί και σε άλλα σημεία της πόλη ενώ χιλιάδες ακόμα βρίσκονται στα σκαριά.

10.000 ηλεκτρικά οχήματα με αμφίδρομη φόρτιση θα είναι αρκετά για να εξισορροπηθεί η συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουτρέχτη

Προς το παρόν, λίγα εμπορικά διαθέσιμα EV υποστηρίζουν την τεχνολογία V2G, αλλά η We Drive Solar συνεργάζεται με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που σύντομα θα εφαρμόσουν την τεχνολογία.

Το Hyundai Ioniq 5, το οποίο υποστηρίζει αμφίδρομη φόρτιση, θα φτάσει το 2022 και η Ουτρέχτη σχεδιάζει ήδη να αναπτύξει έναν δημόσιο στόλο κοινής χρήσης αυτοκινήτων 150 Ioniq 5 ενώ η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για προσθήκη αμφίδρομης φόρτισης σε μελλοντικά της μοντέλα.

Η μικρή Φινλανδική πόλη που ηγείται της κούρσας της ιδανικής βιώσιμης πόλης – Μέρος 3ο

Το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης εκτιμά ότι περίπου 10.000 ηλεκτρικά οχήματα με αμφίδρομη φόρτιση θα είναι αρκετά για να εξισορροπηθεί η συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας της συγκεκριμένης πόλης. Αυτό είναι λιγότερο από το 10% του τρέχοντος αριθμού αυτοκινήτων στην πόλη.

Ακολουθήστε το CarsElectric.gr στο Google News για να ενημερώνεστε πρώτοι

abb_img