Ο Θάνος Παπαδημητρίου επενδύει στην χαρτογράφηση των ωκεανών με υποβρύχια drones

Η Charge Ventures ιδρύθηκε το 2015 από τον Θάνο Παπαδημητρίου, τον Brett Martin και τον Chris Chabachy και επενδύει σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, όπως είναι και η Bedrock.

Είναι γνωστό ότι τα πρωτοποριακά προϊόντα τεχνολογίας μας ιντριγκάρουν και κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας. Εκείνα όμως που καταλήγουμε πραγματικά να θαυμάζουμε, δεν είναι εκείνα που καταφέρνουν απλά να μας παρέχουν μια μικρή άνεση που δεν είχαμε πριν στη ζωή μας, αλλά εκείνα που έχουν πιο μεγαλεπίβολους σκοπούς, εκείνα που αλλάζουν τον κόσμο ή τον τρόπο που τον βλέπουμε.

Το καλοκαίρι μια είδηση που ήρθε από την Αμερική, μας κέρδισε και την αναδείξαμε μέσα από το Carselectric.gr, ήταν η δημιουργία της Bedrock, όπως μπορείτε να διαβάστε εδώ.

Η Bedrock είναι μια νεοσύστατη εταιρεία στο Ρίτσμοντ της Καλιφόρνια, η οποία έχει βρει μια καινοτόμο λύση για τη χαρτογράφηση των θαλάσσιων βυθών με τη χρήση μίνι ηλεκτρικών αυτόνομων drones.

bedrock

Σύμφωνα με την Bedrock, η εταιρεία «δεσμεύεται να παρέχει στον κόσμο έναν δωρεάν, δημόσια διαθέσιμο χάρτη των ωκεανών του κόσμου μας, 50 φορές πιο λεπτομερή από τον τρέχοντα καλύτερο δημόσιο χάρτη που διατίθεται αυτή τη στιγμή».

Κάνοντας ρεπορτάζ για αυτή την ενδιαφέρουσα είδηση, ανακαλύψαμε πως πίσω από την ανάπτυξη και την υποστήριξη της Bedrock βρίσκονται ελληνικά επενδυτικά κεφάλαια.

Ο Θάνος Παπαδημητρίου είναι ιδρυτικό μέλος της Charge Ventures, η οποία επενδύει στο συγκεκριμένο project.

Συναντήσαμε τον κύριο Θάνο Παπαδημητρίου με στόχο να μάθουμε περισσότερα για τον ίδιο, τα projects του, καθώς και για τις εταιρείες που βοηθάει να αναπτυχθούν, μία εκ των οποίων, είναι και η Bedrock.

-Κύριε Παπαδημητρίου, μιλήστε μας για εσάς και την πορεία σας.

Θάνος Παπαδημητρίου
Ο Θάνος Παπαδημητρίου στον κήπο του γραφείου του κοντά στην πλατεία Μαβίλη.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα ακριβώς στην ίδια γειτονιά που σήμερα επιστρέφω κάθε τόσο από την Αμερική. Το γραφείο μου βρίσκεται στην πλατεία Μαβίλη όπου έρχομαι καθημερινά από το Κολωνάκι χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό μου ποδήλατο.

Εδώ μεγάλωσα και πήγα σχολείο στο Πειραματικό Σχολείο Αθηνών που βρίσκεται επί των οδών Σκουφά και Λυκαβηττού.

Σπούδασα με υποτροφία στο ΜΙΤ, Computer Science και έκανα Master και Διδακτορικό στο UCL στην Καλιφόρνια. Ύστερα ανακάλυψα την «χαρά των startups» αφού όλοι οι φίλοι και οι γνωστοί μου ζούσαν στην Καλιφόρνια.

Στα 30 ίδρυσα την πρώτη μου εταιρεία, την Αlpha Detail, η οποία κινείται στον χώρο της φαρμακευτικής έρευνας βοηθάει στην ανεύρεση των κατάλληλων ειδικών για διάφορες ασθένειες, ακόμα και για τις πιο σπάνιες.

Το 2004 ένιωσα την ανάγκη να επιστρέψω στην Ελλάδα, αλλά οι startups ως έννοια δεν ήταν καθόλου ανεπτυγμένες τότε στην Ελλάδα.

Έγινα καθηγητής στην ΑΣΟΕ για ένα χρόνο στο Τμήμα Τεχνολογίας και ξεκίνησα, παράλληλα, και στο Βocconi University στο Μιλάνο, όπου συνεχίζω έως και σήμερα να διδάσκω Operation and Technology Management.

Έζησα στο Μιλάνο για πολλά χρόνια, αλλά και πάλι άρχισε να με τρώει «το μικρόβιο» της επιχειρηματικότητας.

Το 2013 γύρισα πίσω στην Ελλάδα και ίδρυσα την Mbrιyo που είναι encubator-startup studio και ως στόχο έχει, με τη βοήθεια των συνεργατών, να αναπτύξει μία ή δύο εταιρείες κάθε χρόνο. Γνωστές εταιρείες που έχουν προκύψει είναι το 11888 Giaola που αποτελεί μια σύμπραξη με τον ΟΤΕ και το Μy Job Now.

To 2015 μπήκα στον επενδυτικό χώρο και μαζί τον Brett Martin και τον Chris Chabachy δημιουργήσαμε την Charge Ventures που έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη. Τα κεφάλαια της εταιρείας προέρχονται κυρίως από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής επενδυτές, αλλά οι επενδύσεις απευθύνονται σε εταιρείες της Νέας Υόρκης και των ΗΠΑ, γενικότερα. Μέχρι σήμερα έχω επενδύσει σε 41 εταιρείες, μία εκ των οποίων είναι και η Bedrock.

Έχετε 10 χρόνια πορείας στο μεγαλύτερο κέντρο δημιουργίας νέων επιχειρήσεων του κόσμου στην Silicon Valley. Τι μπορείτε να μας πείτε για αυτό το μέρος;

Βρίσκομαι 16 χρόνια στην Αμερική και πάνω από 10 χρόνια στην Silicon Valley. Πρόκειται για ένα μεγάλο οικοσύστημα με τα πανεπιστήμια Stanford και Berkley να αποτελούν την πηγή που την ανατροφοδοτεί συνεχώς με νέα ταλέντα.

Έχει μεγάλες, εδραιωμένες εταιρείες, η πρώτη εκ των οποίων ήταν η Hewlett Packard που ξεκίνησε εκεί. Οι μεγάλες εταιρείες φροντίζουν να εκπαιδεύουν τον κόσμο και μετά υπάρχουν φυσικά όλες οι startups, αλλά και… οι επενδυτές.

Η Silicon Valley είναι μια δομή που λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένη μηχανή στο σύνολο της, το κλειδί είναι ότι όλα βρίσκονται μαζί και λειτουργούν παράλληλα.

Αντρέας Καρέλας: Ο Ελληνας που σχεδιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιταλία

Πότε και από ποιους ιδρύθηκε η Charge Ventures; Πως λειτουργεί;

Η Charge Ventures ιδρύθηκε το 2015 από τον Brett Martin, τον Chris Chabachy και εμένα. Επενδύουμε σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας αποκλειστικά στην Αμερική όταν οι επιχειρήσεις αυτές βρίσκονται σε πρώτο επίπεδο ως προς την ανάπτυξή τους.

Η κάθε εταιρεία στην αρχή της, είναι οι άνθρωποι και η ιδέα, ύστερα η εταιρεία μεγαλώνει και διαθέτει πια στατιστικά στοιχεία για την απόδοση της από τα οποία μπορεί κανείς να κρίνει το μέλλον της.

e-bike Θάνος Παπαδημητρίου
Το e-bike με το οποίο ο Θάνος Παπαδημητρίου έρχεται στα γραφεία της εταιρείας του στο κέντρο της Αθήνας.

Πόσο ενδιαφέρει την Charge Ventures ο τομέας της ηλεκτροκίνησης;

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένας τομέας που γενικά μας ενδιαφέρει. Όλα όμως τα θέματα είναι και ζήτημα timing.

Όταν τα e-scooters γνώρισαν ραγδαία εξάπλωση είχαμε σκεφτεί να επενδύσουμε σε εταιρείες που σχετίζονται με αυτά, αν και πολύ γρήγορα χρηματοδοτήθηκαν από μεγάλα funds της Καλιφόρνιας.

Επίσης, δεν ήμασταν σίγουροι μιας και θεωρούσαμε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ήτανι κάτι πολύ επικίνδυνο.

Τώρα, όμως, μπαίνουμε σε μια δεύτερη φάση αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, η οποία αναμένεται πολύ πιο ελκυστική για τους επενδυτές στην αμερικάνικη αγορά.

Η ηλεκτροκίνηση στη Νέα Υόρκη είναι κάτι δεδομένο σήμερα. Είναι μια πραγματικότητα και μια καθημερινότητα δεν είναι κάτι εξωτικό. Υπάρχουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα παντού. Οι περισσότεροι άνθρωποι που γνωρίζω έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (κυρίως Tesla ή Nissan Leaf).

Επιπλέον, όπως σε πολλές μεγαλουπόλεις έτσι και στη Νέα Υόρκη υπάρχουν τα δημόσια ποδήλατα τα οποία σιγά-σιγά εξηλεκτρίζονται. Πρόκειται για μία τεράστια ευκολία, να μπορείς να πας στη δουλειά σου σε 15 λεπτά. Είναι μεγάλη υπόθεση, αλλά και πηγή ευχαρίστησης.

Νέες και νέοι με ηλεκτρικά πατίνια και e-bikes στην Αθήνα μοιράζονται την εμπειρία τους στο CarsElectric.gr

Θάνος Παπαδημητρίου
Η συνέντευξη του Θάνου Παπαδημητρίου με την Μαρίνα Αθηναίου στη αυλή του Mbriyo.

-Θα θέλατε να μας πείτε δύο λόγια για την Bedrock;

Bedrock αναπτύσσει ένα υποβρύχιο drone, το οποίο κατασκευαστικά αποτελείται από δύο μέρη. Tο πίσω μέρος είναι το μοτέρ και το μπροστά κομμάτι μπορεί να είναι διαφορετικό, αναλόγως με τη χρήση του κάθε φορά.

Έρχεται να καλύψει δύο πολύ βασικές ανάγκες, πρώτα την καταγραφή του ωκεανού, η οποία βρίσκεται πάρα πολύ πίσω. Θα περίμενε κανείς ότι εφόσον πηγαίνουμε στο Διάστημα το δικό μας «οικόπεδο» θα έπρεπε ήδη να το γνωρίζουμε πολύ καλά και αυτό τελικά δεν συμβαίνει. Δεν έχουν γίνει αρκετές αποστολές, και όσες έχουν γίνει, έχουν πραγματοποιηθεί σε παρελθόντα χρόνο.

Τα περισσότερα από αυτά τα δεδομένα βρίσκονται κυριολεκτικά καταχωνιασμένα σε κάποια συρτάρια, στα οποία κανείς δεν έχει πρόσβαση. Μάλιστα, μπορεί ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο έχουν γίνει οι καταγραφές του παρελθόντος, να είναι μην είναι συμβατός, με τον σημερινό.

Δευτερευόντως, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα καταγραφής του βυθού και ένα μεγάλο θέμα που σχετίζεται με αυτή την έλλειψη είναι οι υπεράκτιες ανεμογεννήτριες, οι οποίες χρειάζονται συντήρηση και πολλά άλλα.

Με το Bedrock η καταγραφή γίνεται αυτόνομα δίχως να χρειάζεται να κινδυνεύσει κάποιος άνθρωπος και μάλιστα με ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο. Με συστηματικό, οικονομικό τρόπο, θα μπορούσε να γίνει μάλιστα, κάποια στιγμή, πλήρης καταγραφή των ωκεανών.

Η ομάδα της Bedrock είναι χαρισματική και ο ιδρυτής της, Anthony DiMare είναι ένας «μικρός Elon Musk», βλέπει πολύ μπροστά και δεν φοβάται. Είναι άλλο πράγμα να δημιουργήσεις μία εφαρμογή χαρτογράφησης ωκεανών, και άλλο να έχεις φιλοδοξία να χαρτογραφήσεις πλήρως όλους τους ωκεανούς της γης.

Εμείς επενδύσαμε στην Bedrock, παρόλο που η ιδέα περιέχει hardware και το hardware ενέχει πάντα το ενδεχόμενο της αποτυχίας της δημιουργίας του, ενώ χρειάζονται και δύο ολόκληρα χρόνια για τη δημιουργία του.

Για τον Θάνο Παπαδημητρίου, η μετά covid 19 εποχή είναι ναι μεν μια απαιτητική περίοδος, αλλά είναι και πολύ δημιουργική. Βλέπει ότι με την πανδημία εξελίχθηκε πιο γρήγορα ο εκδημοκρατισμός του digitalisation και ως Έλληνας θεωρεί ότι θα πρέπει και στη χώρα μας να ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούμε.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!