Οι οδηγοί φοβούνται την αυτόνομη οδήγηση

Σύμφωνα με έρευνα το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι φοβούνται την αυτόνομη οδήγηση. Το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 55%.

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με έρευνα το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι φοβούνται την αυτόνομη οδήγηση. Το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 55%.

Η υπόσχεση για πλήρως αυτόνομη οδήγηση αυτοκινήτων παραμένει ακόμα μακριά. Και αυτό ενδέχεται να είναι κάτι καλό. Τουλάχιστον σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Αμερικανικού Συνδέσμου Αυτοκινήτων (AAA) που αποκάλυψε ότι  η πλειοψηφία των ανθρώπων φοβούνται την αυτόνομη οδήγηση των οχημάτων. Και το ακόμα πιο σημαντικό στοιχείο είναι το ποσοστό έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ η εμπιστοσύνη του κοινού έχει μειωθεί.

H BYD δεν… «πιστεύει» στην αυτόνομη οδήγηση

Τί έδειξε η έρευνα

Σύμφωνα με το AAA, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι φοβάται τα αυτοκίνητα που θα οδηγούνται αυτόνομα. Στην ίδια ερώτηση, το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 55%, αλλά μειώθηκε από το 68% που ήταν το 2023. Το ποσοστό εκείνων που εμπιστεύονται την αυτόνομη οδήγηση παρέμεινε σταθερό από το 2023 έως το 2024 στο 9%. Ενώ το 25% απάντησε ότι δεν είναι σίγουρο αν την εμπιστεύεται ή όχι. Και τα δύο ποσοστά έχουν μειωθεί από το 15% και το 30% που ήταν το 2022.

Ενώ οι αγοραστές ενδέχεται να μην θέλουν τόσο τα αυτόνομα αυτοκίνητα, δεν είναι αντίθετοι στην τεχνολογική υποστήριξη του οδηγού. Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για κάποια τεχνολογία. Περισσότεροι από τους μισούς θέλουν το αυτόματο φρενάρισμα, το αυτόματο φρενάρισμα στην όπισθεν και την υποβοήθηση στη διατήρηση της λωρίδας. Μόνο το 42% θέλουν την ενεργή υποστήριξη οδήγησης και το 49% ήταν υπέρ του προσαρμοστικού ρυθμιστή ταχύτητας.

Οι αγοραστές θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί ακόμα και για αυτά τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όμως. Καθώς μια άλλη έρευνα του AAA ανέδειξε ότι δεν είναι πάντα αξιόπιστα. Η οργάνωση πρόσφατα έκανε έρευνα για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος στην όπισθεν και μόνο μια από τις 40 δοκιμές ολοκληρώθηκε χωρίς ατύχημα. Τα μισά από τα αυτοκίνητα δεν σταμάτησαν σε ομοιώματα πεζων που στέκονταν πίσω από το όχημα.

Οι περισσότεροι αγοραστές δεν θα πρέπει να ανησυχούν για την αυτόνομη οδήγηση, αφού σίγουρα θα αργήσει. Το τμήμα Cruise της General Motors αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια ασφαλείας τους τελευταίους μήνες. Και φαίνεται ότι η Waymo της Google είναι μία από τις τελευταίες εναπομείνασες εταιρείες που καταβάλλουν προσπάθεια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Σήμερα υπάρχει η υπηρεσία του ρομποτικού ταξί στο Λος Άντζελες, αλλά η τεχνολογία είναι ακόμα χρόνια μακριά από το να ενσωματωθεί στα καθημερινά επιβατικά οχήματα.

Πηγή: motor1.com

abb_img