Ότι πρέπει να γνωρίζετε για τα φιμέ τζάμια

Ta φιμέ τζάμια προσφέρουν πολλά σε οδηγό και επιβάτες. Τι πρέπει να γνωρίζετε όμως πριν προβείτε στην τοποθέτησή τους.

Ακούστε το άρθρο

Τα φιμέ τζάμια τα γνωρίσαμε οι περισσότεροι ως έναν τρόπο βελτίωσης της εξωτερικής εμφάνισης του οχήματος. Όμως, τα οφέλη είναι πολλά παραπάνω από το αισθητικό κομμάτι. Μάλιστα, για να επωφεληθεί κανείς στο έπακρο από τα φιμέ τζάμια, πρέπει να γνωρίζει τις βασικές ιδιότητές τους, έτσι ώστε να βρει αυτά που ταιριάζουν στις ανάγκες του.

H οθόνη infotainment θέλει το σεβασμό της!

Τρεις διαφορετικές κατηγορίες μεμβρανών

Ναι, υπάρχουν 3 διαφορετικές κατηγορίες αντιηλιακών μεμβρανών. Σαφώς, οι κατηγορίες και οι βαθμίδες ποιότητας μεταβάλλουν αντίστοιχα και το κόστος. Ας δούμε ποιες είναι:

Απλές μεμβράνες ή απλός εμποτισμός βαφής

Οι απλές μεμβράνες είναι οι πιο οικονομικές. Ο εμποτισμός χρωστικής ουσίας που απορροφά το ηλιακό φως και παρέχει θερμική ανάκλαση, προσδίδει τον βαθμό σκουρότητας.

Επιμεταλλωμένες μεμβράνες ή εμποτισμός βαφής με επίστρωση σωματιδίων μετάλλου

Η προσθήκη μεταλλικών σωματιδίων βελτιώνει την αντοχή της μεμβράνης σε βάθος χρόνου και φυσικά την αποτελεσματικότητά της. Είναι η πιο value for money επιλογή, αφού συνδυάζει απόδοση και λογική τιμή.

Αυτό το αξεσουάρ δεν πρέπει να λείπει από το αυτοκίνητό σας!

Κεραμικές μεμβράνες ή εμποτισμός μορίων άνθρακα σε κεραμική επίστρωση

Είναι η κορυφαία επιλογή για φιμέ τζάμια. Η διαβάθμιση της σκουρότητας γίνεται με εμποτισμό μορίων του άνθρακα σε κεραμική επίστρωση. Παρέχει την μεγαλύτερη θερμική ανάκλαση, ακόμη και σε ανοιχτόχρωμες μεμβράνες. Είναι η μοναδική μεμβράνη που κόβει την υπέρυθρη ακτινοβολία IR έως 95%.

Τι λέει η Τροχαία όμως;

Για να μην βρεθεί κανείς προ εκπλήξεων, καλό είναι να γνωρίζουμε τι αναφέρει η νομοθεσία. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη περίπτωση των φιμέ τζαμιών είναι αρκετά αυστηρή. Για την ακρίβεια επιτρέπει την τοποθέτηση αντηλιακών μεμβρανών, εγκεκριμένες από χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι φιμέ μεμβράνες μπορούν να μπουν σε όλα τα κρύσταλλα, με μόνο περιορισμό στα τζάμια των εμπρός επιβατών και στο παρμπρίζ. Στα συγκεκριμένα κρύσταλλα μπαίνει μεμβράνη με διαπερατότητα φωτός 70% για οδηγό-συνοδηγό και 75% για το παρμπρίζ. Για τα πίσω παράθυρα και παρμπρίζ, δεν υπάρχει ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός. Βέβαια, ένας οδηγός μπορεί να απαλλαγεί από τους περιορισμούς των εμπρός κρυστάλλων όταν έχει προβλήματα υγείας. Πιο συγκεκριμένα, εάν τα εν λόγω ζητήματα επιδεινώνονται από την ηλιακή ακτινοβολία. Μάλιστα, πρέπει να υπάρχει και η σχετική γνωμάτευση από Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (Δ.Ι.Ε.).

abb_img