Το αυτόνομο ηλεκτρικό σκάφος «Mahi Two» διασχίζει τον Ατλαντικό

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό σκάφος, το «Mahi Two», διέσχισε τον Ατλαντικό Ωκεανό πραγματοποιώντας το πρώτο του ταξίδι χωρίς πλήρωμα.

Ακούστε το άρθρο

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό σκάφος διέσχισε τον Ατλαντικό Ωκεανό. Το «Mahi Two» πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι χωρίς πλήρωμα. Η ενέργεια του προήλθε από έναν ηλεκτροκινητήρα Torqeedo και την ηλιακή ενέργεια.

Η ομάδα του Mahi Two ισχυρίζεται ότι αυτό είναι το πρώτο ηλιακό-ηλεκτρικό αυτόνομο σκάφος που διέσχισε με επιτυχία τον Ατλαντικό Ωκεανό. Το πλοίο έφυγε από τις ακτές της Ισπανίας τον Σεπτέμβριο του 2021 και έφτασε στο νησί της Μαρτινίκας στις Γαλλικές Αντίλλες έξι μήνες αργότερα.

Στην ξηρά, ο Βέλγος μηχανικός Pieter-Jan Note που παρακολούθησε το μικρό σκάφος να απομακρύνεται, είπε χαρακτηριστικά «Ήταν σαν να αφήνεις το παιδί σου μόνο του στον ωκεανό». Εκείνος και η ομάδα είχαν κάνει προηγουμένως τα πάντα για να κάνουν το τετράμετρο σκάφος αυτόνομο και ανθεκτικό.

Το ταξίδι του Mahi Two

Η γερμανική εταιρεία Torqeedo παρείχε έναν ηλεκτροκινητήρα Torqeedo Cruise 2.0 Pod. Στο σκάφος υπήρχαν επίσης δύο μπαταρίες 24 V για τις οποίες η Torqeedo συνήθως συνεργάζεται με τη BMW. Αυτή τη φορά, οι μπαταρίες επαναφορτίζονταν συνεχώς από ηλιακούς συλλέκτες Solbian.

Κάμερες, αισθητήρες, δορυφορική συνδεσιμότητα και ένας ενσωματωμένος υπολογιστής βοήθησαν το Mahi Two να ολοκληρώσει μια πορεία 4.300 ναυτικών μιλίων. Το ταξίδι διήρκεσε μισό χρόνο αφού το σκάφος ταξίδευε με ταχύτητες από πέντε έως εννέα κόμβους, 10 έως 15 χλμ./ώρα.

Uber Boat: Υβριδικά σκάφη για μετακινήσεις στο Λονδίνο

Το Mahi Two διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα διεύθυνσης, επικοινωνίας, πλοήγησης και διαχείρισης ενέργειας. Επίσης επικοινωνεί μέσω δορυφορικού μόντεμ, GPS και αυτόματου συστήματος αναγνώρισης.

Αυτό βοήθησε την ομάδα να λαμβάνει ενημερώσεις δεδομένων κάθε δεκαπέντε λεπτά. Από την τοποθεσία και την ταχύτητα μέχρι την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια. Οι θαυμαστές του έργου μπορούσαν επίσης να παρακολουθήσουν το σκάφος σε πραγματικό χρόνο στον ιστότοπο του.

Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο στο παρθενικό του ταξίδι στην Κίνα

Το εμπόδιο και η ευτυχής κατάληξη

Μόνο μια φορά υπήρξε πλήρης διακοπή της επικοινωνίας. Υπήρξαν φόβοι ότι το Mahi Two είχε χαθεί. Αλλά επανεμφανίστηκε στον τελικό του προορισμό τη Μαρτινίκα δύο μήνες αργότερα. Η ομάδα λέει ότι ακόμη αναλύει τι συνέβη μεταξύ της διακοπής της επικοινωνίας.

Το USV δημιούργησε 2,4 Terabyte δεδομένων τα οποία είναι έτοιμα για χρήση από άλλους ερευνητές. Ωστόσο, για το πλήρωμα της ξηράς, είναι μια τεράστια επιτυχία. Η ομάδα δούλευε χρόνια και έχασε δύο βάρκες στην ανοιχτή θάλασσα.

Ορισμένοι από την ομάδα του Project Mahi δημιούργησαν τώρα μια εταιρεία για να φέρουν στην αγορά λύσεις θαλάσσιας αυτονομίας. Αναπτύσσουν προϊόντα λογισμικού και υλικού που επιτρέπουν στα USV να εντοπίζουν εμπόδια και άλλα σκάφη με ακρίβεια και να αποφεύγουν συγκρούσεις σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς.

abb_img