Renault Rafale: Το νέο υβριδικό coupé-SUV με 295 ίππους!

Το νέο μοντέλο ενισχύει τη σειρά D-segment της εταιρείας, με έμφαση στη δυναμική οδήγηση. Έρχεται και η τετρακίνητη έκδοση των 295 ίππων.

Ακούστε το άρθρο

Το Rafale, είναι ένα υβριδικό coupé SUV. Το οποίο η Renault υπόσχεται και ότι θα είναι ένα όχημα, που γεννήθηκε και «εκτράφηκε» για οδηγική απόλαυση. Θα εμφανιστεί πρώτα ως προσθιοκίνητο υβριδικό 197 ίππων, αλλά έχει προγραμματιστεί και μια τετρακίνητη έκδοση των 295 ίππων. 

Ο De Meo, προσδιόρισε και την πρώτη αποστολή της εταιρείας, για να ενισχύσει τη γκάμα της κατηγορίας C της Renault. Κάτι που έχει κάνει και με τα Megane, Arkana και Austral. Και η επόμενη προτεραιότητα, είναι και η κατηγορία D του Rafale. Η οποία και αντιπροσωπεύει, το 15% των πωλήσεων των αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.

Το Rafale, χρησιμοποιεί και την πλατφόρμα CMF-CD. Tη δική της έκδοση και που ήδη υποστηρίζει 15 εκατομμύρια μοντέλα του oμίλου Renault, από το Clio και πάνω. Ταιριάζει στην καρδιά του D-segment. Και με συνολικό μήκος 4,7 m, είναι αρκετά ψηλό στα 1,61 m (όπως αρμόζει σε ένα σπορ SUV). Kαι έχει μακρύ μεταξόνιο για την κατηγορία, των 2,74 m.

Κατά την κυκλοφορία, το Rafale αποκτά και τον υβριδικό κινητήρα χωρίς συμπλέκτη των 197 ίππων. Αντλεί την ισχύ του από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, αλλά και απο δύο ηλεκτροκινητήρες.

Κινητήρες

Ο κινητήρας κύκλου Atkinson των 129 ίππων κινεί έτσι, τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου τεσσάρων ταχυτήτων. Σε  μια μονάδα με την τελική μετάδοση κίνησης. Αλλά και ένας ηλεκτροκινητήρας 67 ίππων, βρίσκεται ανάμεσα και στον κινητήρα, αλλά και το κύριο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, είναι μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης ,που εκκινεί τον βενζινοκινητήρα. Αλλά και συλλέγει ενέργεια όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται ή φρενάρει και μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση όταν χρειάζεται. Υπάρχει και μια μπαταρία 2 kWh, κάτω από το κάθισμα του οδηγού και που επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση μικρής εμβέλειας. Η ισχύς των 197 ίππων, ταιριάζει και με αυτή του Austral, επιτρέποντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ/ώρα, σε 8,9 δευτερόλεπτα. 

Το Rafale κοστίζει από 44.400 ευρώ σε βασική επένδυση Techno. Ενώ το Techno Esprit Alpine και με προσθήκη συστήματος διεύθυνσης στους τέσσερις τροχούς, εσωτερική επένδυση Alcantara, αλλά και ηλεκτρικές ανέσεις, συμπεριλαμβανομένου και του θερμαινόμενου τιμονιού,  κοστίζει 49.050 ευρώ. Το κορυφαίο αυτοκίνητο Iconic Esprit Alpine, κοστίζει 51.950 ευρώ, με το κινητήριο σύνολο των 197 ίππων.

Τετρακίνηση και 295 ίπποι

Το τετρακίνητο Rafale των 295 ίππων, έχει το ίδιο μπροστινό σύστημα μετάδοσης κίνησης με το πρωτότυπο. Αλλά το συνοδεύει και με έναν ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα. Που χρησιμοποιεί ξεχωριστό ηλεκτροκινητήρα, σε μια μονάδα και με ένα πίσω διαφορικό. Αυτό το μοντέλο, είναι ένα plug-in υβριδικό και προσφέρει αυτονομία 48-54 χλμ, μόνο για EV.

Το αρχικό Rafale, έρχεται στη ζυγαριά στα 1653 κιλά, ενώ το τετρακίνητο PHEV, είναι στα 1714 κιλά. Το τιμόνι και στους τέσσερις τροχούς, προσθέτει και άλλα 7 κιλά σε κάθε αυτοκίνητο.

Ο Gilles Vidal, αντιπρόεδρος σχεδιασμού του Renault Group δήλωσε:

«Μπορέσαμε να ξεκινήσουμε από ένα λευκό φύλλο χαρτιού, κάτι πολύ σημαντικό. «Η αποστολή ήταν να κάνουμε το αυτοκίνητο διεκδικητικό, ειδικά μπροστά, αλλά και πίσω, αλλά να μην το υπερφορτώνουμε με λεπτομέρειες. Οι έντονες γραμμές που καθορίζουν και το σχήμα, έχουν βοηθήσει πολύ. Και έχουμε δουλέψει σκληρά για τα μοναδικά στυλ των τροχών. “Η υπόσχεση είναι, ότι και αυτό θα είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο για τον οδηγό.”

Και όταν το αυτοκίνητο έρχεται προς το μέρος σας, τα φώτα ημέρας ξεχωρίζουν. Πρώτα βλέπετε τα σχήματα και τις γωνίες του σήματος της Renault. Και δεν υπάρχει τίποτα σαν και αυτά. Αυτή η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα αυτοκίνητά μας.”

Στο εσωτερικό έχουμε και την χρήση βιώσιμων υλικών, αλλά και νέα γραφικά οργάνων, όπως και τα υπέροχα νέα καθίσματα. Χρησιμοποιούμε ακόμη και σχιστόλιθο ως υλικό επένδυσης. Συν την ηλιακή οροφή, που σκουραίνει προοδευτικά και με το άγγιγμα ενός διακόπτη. Αλλά και το ειδικό πίσω υποβραχιόνιο, που προσφέρει νέα πράγματα, όπως βάσεις συσκευών, αλλά και πηγές ενέργειας, για τους πίσω επιβάτες.»

Πηγή: Autocar

abb_img