SEAT: Από την εσωτερική καύση στην… ηλεκτροκίνηση

Με μία επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, η SEAT εξηλεκτρίζεται και παράλληλα γιορτάζει την 30ή επέτειο του εργοστασίου της στο Martorell.

Ακούστε το άρθρο

Πριν από 30 χρόνια, η SEAT πραγματοποίησε τα εγκαίνια του εργοστασίου της στο Martorell. Μάλιστα, η επέτειος συμπίπτει με την έναρξη του μεγαλύτερου μετασχηματισμού της, με μία συνολική επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, η ισπανική φίρμα προχωρά προς την μετάβαση από την εσωτερική καύση στην ηλεκτροκίνηση.

Το εργοστάσιο της SEAT θα ξεκινήσει την παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025, από διαφορετικές μάρκες του Volkswagen Group. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία σχεδίασε ένα στρατηγικό πλάνο που περιλαμβάνει 5 κύριους πυλώνες: άνθρωποι και οργάνωση, ηλεκτροκίνηση και προϊόν, παραγωγή end to end (E2E), ψηφιοποίηση, καθώς και βιωσιμότητα.

Βασικό έργο του μετασχηματισμού αποτελεί η ηγεσία της SEAT στην κατηγορία των μικρών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων για τον Όμιλο Volkswagen. Μάλιστα, αυτή είναι και η κατηγορία των αυτοκινήτων που θα εκδημοκρατίσει τη βιώσιμη αστική μετακίνηση για διαφορετικές μάρκες. Έτσι, το Martorell θα γίνει ένας από τους κόμβους παραγωγής του γερμανικού ομίλου.

Test Drive || SEAT Arona TGI 90 PS: Η οικονομία στο προσκήνιο!

Η SEAT περνάει από την εσωτερική καύση στον… εξηλεκτρισμό

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SEAT και της CUPRA, Wayne Griffiths, δήλωσε:

«Τα τελευταία 30 χρόνια, η SEAT S.A. δημιούργησε θέσεις εργασίας και ενίσχυσε τη βιομηχανική ανάπτυξη στη χώρα μας. Φυσικά, υπάρχουν ακόμη περισσότερα σχέδια για το μέλλον. Φιλοδοξία μας είναι να παράγουμε ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευάζονται στην Ισπανία από το 2025. Και ως μέρος αυτού του μετασχηματισμού, το Martorell θα κατασκευάζει επίσης το CUPRA UrbanRebel. Χάρη σε αυτό το έργο, οι εργαζόμενοί μας και το εργοστάσιο θα ξεκινήσουν μια νέα εποχή».

SEAT MO 50: Η νέα γενιά αναβατών της πόλης είναι εδώ

Ο Markus Haupt, Executive Vice-President for Production and Logistics της SEAT πρόσθεσε:

«Καθώς το επίκεντρο αυτού του μετασχηματισμού είναι στα εργοστάσιά μας, έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη πρόκληση. Να αλλάξουμε τις διαδικασίες παραγωγής μας για να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση πραγματικότητα. Για να το πετύχουμε αυτό, θα ενσωματώσουμε νέες τεχνολογίες στο Martorell, εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας. Έτσι, θα διασφαλίσουμε ότι έχει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και δεξιότητες για να χειριστεί τον εξηλεκτρισμό της SEAT».

Πεντάστερα τα νέα SEAT Ibiza και Arona στο EuroNCAP

Τι κινήσεις περιλαμβάνει το πλάνο εξηλεκτρισμού της μάρκας;

Ο μετασχηματισμός είναι σύμφωνος με τη δέσμευση της SEAT και του Ομίλου Volkswagen για τον εξηλεκτρισμό της Ισπανίας, με το project «Future: Fast Forward». Επιπλέον, το σχέδιο περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό των εργοστασίων Martorell και Pamplona και την κατασκευή νέου gigafactory μπαταριών στο Sagunto (Βαλένθια). Προφανώς, αυτό το έργο θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ισπανική οικονομία και μάλιστα, άνω των 21.000 εκατομμυρίων ευρώ.

Test Ride || SEAT MO eScooter 125: Ο Βασιλιάς της πόλης!

Επίσης, η εισαγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί μια πολιτισμική αλλαγή στο εργατικό δυναμικό και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Έτσι, η εταιρεία έχει ενεργοποιήσει ένα φιλόδοξο πλάνο εκπαίδευσης για τους υπαλλήλους της. Στόχος της είναι να πετύχει μία πιο αποτελεσματική οργάνωση και να βοηθήσει κάθε ομάδα μέσα από αυτές τις αλλαγές.

Παράλληλα, θα επενδύσει στις εγκαταστάσεις παραγωγής της για να μετατρέψει το Martorell σε ένα «έξυπνο» εργοστάσιο. Μάλιστα, θα εφαρμόσει εργαλεία δεδομένων και επιχειρηματικής ευφυΐας, καθώς και εικονική πραγματικότητα με στόχο τη βελτίωση της παραγωγής.

abb_img