Σταθμοί φόρτισης: Ραγδαία αύξηση στην Ελλάδα

Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα έχουν πολλαπλασιαστεί επί 30 μέσα σε 3 χρόνια, όμως και πάλι δεν είναι επαρκείς.

Ακούστε το άρθρο

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα σημειώνει βήματα προόδου όπως αποδεικνύει και η ραγδαία αύξηση των φορτιστών στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση τα τελευταία 3 χρόνια. Για την ακρίβεια έχουν τριακονταπλασιαστεί.

Όλοι οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων

Ωστόσο, ο αριθμός τους ακόμη δεν είναι αρκετός. Παρά την ομολογουμένως μεγάλη αύξηση, το δίκτυο φορτιστών δεν μπορεί να καλύψει επαρκώς όλες τις ανάγκες των Ελλήνων χρηστών. Επιπλέον, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε τους τουρίστες, σε περιόδους όπως είναι η θερινή, όπου ο αριθμός τους που καταφθάνει στην Ελλάδα με τα ηλεκτρικά οχήματά τους είναι μεγάλος.

Αυτοί είναι οι πιο… γρήγοροι ταχυφορτιστές στην Ελλάδα

Οι σταθμοί φόρτισης ακόμη δεν… επαρκούν

Την εκτίμηση για την ανεπάρκεια του δικτύου φορτιστών στην Ελλάδα τόνισε η κ. Αθανασία Τσέρτου. Η κ. Τσέρτου είναι Υπεύθυνη Καινοτομίας του I-SENSE Group, ερευνητικού βραχίονα της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και CTΟ της εταιρείας τεχνοβλαστού «CIBOS Innovation».

Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης είναι… εμπόδιο για την ηλεκτροκίνηση!

Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Η ανάπτυξη του δικτύου είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Αναμένεται δε, η περαιτέρω ανάπτυξη ικανοποιητικού δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι στα πρώτα αυτά βήματα, λόγω υψηλού κόστους, αλλά και διαδικασιών, θα χρειαστεί επιπλέον χρόνος.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, η δημιουργία ενός επαρκούς και σταθερού δημόσιου δικτύου φόρτισης είναι επιβεβλημένη. Και αυτό διότι έχουμε την ιδιαιτερότητα -σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης- η ύπαρξη ιδιωτικών χώρων στάθμευσης (με φορτιστές) να είναι πολύ περιορισμένη.

Χρειάζεται λοιπόν ορθολογική και ομαλή ανάπτυξη του δημόσιου δικτύου φόρτισης, με βάση τις τοπικές περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες, τη ρυμοτομία, τις ανάγκες των κατοίκων ανά περιοχή και προφανώς την επάρκεια των αντίστοιχων ηλεκτρικών δικτύων διανομής».

Σταθμοί φόρτισης: Μεγάλες οι ενεργειακές απαιτήσεις

Εθνικός κλιματικός νόμος και ηλεκτροκίνηση

Επιπλέον, η κ. Τσέρτου έκανε αναφορά και στον εθνικό κλιματικό νόμο, ο οποίος προάγει την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, ο νόμος ορίζει την απαγόρευση της ταξινόμησης νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από την 1η Ιανουαρίου 2030.

Παράλληλα, είναι σε ισχύ πολλά κίνητρα, αλλά και επενδύσεις από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, «σε όλο το πλάτος και το μήκος των φορέων της ηλεκτροκίνησης». Ακόμη, έως το τέλος του 2022, οι Δήμοι που είχαν ήδη ολοκληρώσει τα τοπικά Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΣΦΗΟ) ήταν συνολικά 306 από 322.

Ουσιαστικά, αυτά τα σχέδια αξιολογούν την καταλληλότερη γεωγραφική κατανομή των υποδομών φόρτισης με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πού φορτίζω και πόσοι είναι οι φορτιστές στην Ελλάδα;

Τα εμπόδια για την ηλεκτροκίνηση

Τέλος, σύμφωνα με τη κ. Τσέρτου, τα εμπόδια και οι προκλήσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι αρκετά. Αρχικά, η αμφιβολία των ιδιοκτητών και οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων για την αυτονομία της μπαταρίας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Επιπλέον, η ύπαρξη διαφορετικών τεχνολογιών φόρτισης και η ελλιπής πληροφορία για το αν ένας σταθμός φόρτισης είναι λειτουργικός ή ενδεχομένως έχει κάποιο σφάλμα ή αν είναι διαθέσιμος.

abb_img