Test Drive || Fiat 500e RED 42 kWh: Ηλεκτρο-μαγνήτης!

Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e RED, το οποίο μαγνητίζει τα βλέμματα, τόσο με την σχεδίασή του όσο και με το κατακόκκινο χρώμα του.

Ακούστε το άρθρο

Λίγες είναι οι περιπτώσεις που κάποιος θα ακούσει το όνομα Fiat 500 και δεν θα του έρθει στο μυαλό η εικόνα του χαριτωμένου μικρού ιταλικού μοντέλου. Το Fiat 500 έχει πολυετή πορεία στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ μέχρι και σήμερα καταφέρνει και είναι στην κορυφή των προτιμήσεων. Φυσικά, αυτό περιλαμβάνει ανθρώπους που ψάχνουν ένα όχημα αυτής της κατηγορίας.

Και όχι ένα οποιοδήποτε όχημα, αλλά ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και μαγνητίζει τα βλέμματα από όπου κι αν περάσει. Τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση της έκδοσης RED, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο ελκυστική, ειδικά σε αυτούς που αναζητούν κάτι το ξεχωριστό. Ωστόσο, η έκδοση αντικατοπτρίζει τη δράση του φιλανθρωπικού οργανισμού RED για την εξάλειψη του AIDS και την αντιμετώπιση της Covid-19.

Test Drive || Fiat 500e: Το ακαταμάχητο ηλεκτρικό!

Test Drive || Fiat 500e RED 42 kWh: Ηλεκτρο-μαγνήτης!

Ωστόσο, η έκδοση RED προσφέρει και ένα πακέτο με ειδικό εξοπλισμό. Πιο συγκεκριμένα, το Fiat 500e RED διαθέτει ειδικό φίλτρο καμπίνας, το οποίο εξουδετερώνει τα βακτήρια σε ποσοστό 99,99%. Επιπλέον, τα καθίσματα είναι από οικολογικό ύφασμα Seaqual, ενώ το τιμόνι και οι χειρολαβές έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία με βιοκτόνα.

Ανάλογη επεξεργασία έχει γίνει και στην επένδυση του χώρου αποσκευών. Το πακέτο RED ολοκληρώνει το Sanitizing Glove Box, με το ντουλαπάκι να ενσωματώνει λειτουργία απολύμανσης των προσωπικών ειδών. Προφανώς, όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στην υγιέστερη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου.

Ηλεκτρική εξατομίκευση από το Fiat 500e!

Όλα στο «κόκκινο» στην εμφάνιση του Fiat 500e RED

Όπως μπορείτε να διακρίνετε και εσείς, τα μοναδικά χαρακτηριστικά του Fiat 500e RED δεν σταματούν εκεί. Εξωτερικά, στο ελκυστικό αμάξωμά του συναντάμε κόκκινες λεπτομέρειες, που αφορούν την μάρκα ή το μοντέλο. Την ίδια λογική βλέπουμε στη μάσκα του εμπρός προφυλακτήρα, στο λογότυπο στο κέντρο των ζαντών και στα καλύμματα των καθρεπτών.

Περνώντας στο εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου, η εικόνα είναι ανάλογα ευχάριστη με αυτή που αντικρίζεις παρατηρώντας το εξωτερικά. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, αμέσως ξεχωρίζει το δυάκτινο τιμόνι με τη ρετρό σχεδίαση και το κόκκινο διακοσμητικό πάνελ κατά μήκος του ταμπλό.

Το Fiat 500e εντυπωσίασε στο Green NCAP

Φυσικά, την εντυπωσιακή εικόνα ενισχύουν και τα καθίσματα της έκδοσης RED, τα οποία στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, ήταν κόκκινο του οδηγού και μαύρο του συνοδηγού. Ωστόσο και εδώ συναντάμε κόκκινες λεπτομέρειες στις προστατευτικές μοκέτες, στο κέντρο του τιμονιού, καθώς και στο πεντάλ του «γκαζιού».

Εκτός από ευχάριστο, το εσωτερικό του Fiat 500e RED είναι και τεχνολογικά προηγμένο. Φυσικά, υπεύθυνες για αυτό είναι και οι δύο έγχρωμες οθόνες, μία 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment. Μάλιστα, το νέας γενιάς σύστημα Uconnect προσφέρει ασύρματη σύνδεση smartphone, τόσο με λογισμικό iOS όσο και με Android.

Η Fiat σου «φτιάχνει» τη διάθεση!

Τέλος, κάτω από την οθόνη υπάρχουν τα ευμεγέθη μπουτόν του συστήματος μετάδοσης. Παράλληλα, στην κεντρική κονσόλα εντοπίζουμε τον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, αλλά και 2 κυλινδρικούς διακόπτες που αφορούν την ένταση του ηχοσυστήματος, αλλά και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης.

Αρκετά σβέλτο και στιβαρό σε κάθε είδους διαδρομή

Αυτό που χαροποιεί ιδιαίτερα τον οδηγό του Fiat 500e RED είναι η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, αλλά και η αίσθηση σιγουριάς που του προσφέρει. Αρχικά, κάτω από το καπό του κατακόκκινου μοντέλου εδρεύει ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, η ισχύς του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης «αγγίζει» του 118 ίππους και τα 220 Nm ροπής.

Fiat: Παραδοσιακοί οδηγοί VS Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Μάλιστα, σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, το ιταλικό μοντέλο εκσφενδονίζεται, με την επιτάχυνση να είναι αρκετά έντονη. Σύμφωνα με τη Fiat, για την κλασική μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα, το μοντέλο χρειάζεται 9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα διαθέτει περιοριστή στα 150 χλμ./ώρα. Φυσικά, η σχετικά χαμηλή τελική ταχύτητα συμβάλλει στην διατήρηση της ενέργειας της μπαταρίας.

Τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, το Fiat 500e RED είναι σταθερό, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό του. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα στιβαρό και «ακούει» άμεσα στις εντολές του τιμονιού. Επιπλέον, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης συμμετέχει στην σταθερότητα του οχήματος, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες στις κακοτεχνίες του δρόμου. Εντός πόλης, το κοφτερό τιμόνι αυξάνει την ευελιξία του μοντέλου, με την ανάρτηση να απορροφάει αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία.

Fiat: Πρώτη σε πωλήσεις στον Όμιλο Stellantis

Test Drive || Fiat 500e RED 42 kWh: Ηλεκτρο-μαγνήτης!

Με τρία προγράμματα οδήγησης και αυτονομία 326 χιλιόμετρα

Όπως προαναφέραμε, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ο διακόπτης με τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 3 προγραμμάτων οδήγησης. Το πρώτο είναι το Normal, όπου το σύστημα προσφέρει την πλήρη ισχύ του, με το αυτοκίνητο να «ρολάρει» όταν αφήνεις το γκάζι. Η δεύτερη επιλογή είναι το Range, όπου εκεί λαμβάνει χώρα η λειτουργία του «one pedal».

Έτσι, όταν ο οδηγός… αφήνει το δεξί πεντάλ το όχημα φρενάρει μέσω του ηλεκτροκινητήρα, ανακτώντας ενέργεια. Τέλος, το τρίτο διαθέσιμο πρόγραμμα είναι το Sherpa, το οποίο προσφέρει μέγιστη αυτονομία, περιορίζοντας την ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα και μειώνοντας την ενέργεια σε κάποια συστήματα του αυτοκινήτου.

Η Fiat μας ξεναγεί στον κόσμο του Metaverse

Η μπαταρία του 500e της δοκιμής έχει χωρητικότητα 42 kWh και σύμφωνα με τη Fiat, προσφέρει αυτονομία 326 χιλιομέτρων. Μάλιστα, το νούμερο αφορά μεικτό κύκλο οδήγησης και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, μιας και σε ανάλογο κύκλο διανύσαμε σχεδόν 300 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η ιταλική φίρμα αναφέρει ότι το Fiat 500e RED 42 kWh μπορεί να διανύσει έως και 465 χιλιόμετρα αποκλειστικά στην πόλη, με μία φόρτιση.

Τέλος, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Fiat 500e υποστηρίζει ταχεία φόρτιση 85 kW. Αυτό είναι ένα γεγονός που του επιτρέπει να ανακτά αυτονομία 50 χιλιομέτρων σε 5 λεπτά ή από 0-80% σε 35 λεπτά. Ωστόσο, σε μία οικιακή πρίζα, η πλήρης φόρτιση θα επέλθει σε 15 ώρες και σε ένα wallbox των 11 kW σε λίγο πάνω από 4 ώρες.

Επιστρέφει το Fiat Uno;

Ιδανικό το Fiat 500e για τον οδηγό που αισθάνεται ή είναι νέος

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε κάθε περίπτωση το Fiat 500e RED κεντρίζει το ενδιαφέρον. Και αυτό αφορά τόσο τον παρατηρητή όσο και τον ιδιοκτήτη. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητά ένας νέος ή κάποιος που αισθάνεται νέος. Ανάλογα δελεαστική είναι και η τιμή του, η οποία είναι 34.777 ευρώ. Ωστόσο, διαθέσιμη είναι και η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», η οποία περιορίζει σημαντικά το κόστος.

Στο παρακάτω video που ετοίμασε το CarsElectric.gr μπορείτε να απολαύσετε το Fiat 500e RED να ομορφαίνει τα σημεία της πόλης. Παράλληλα, κατά την εκκίνηση του κλιπ, θα ακούσετε τον ήχο του συστήματος AVAS, το οποίο αποτελεί μία τεχνητή ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς. Φυσικά, η Fiat δεν θα μπορούσε να αρκεστεί στα συνηθισμένα, επιλέγοντας το μουσικό θέμα του Nino Rota από την ταινία Amarcord του Fellini.

abb_img