Τι αλλαγές φέρνουν οι προδιαγραφές Euro 7;

Οι προδιαγραφές Euro 7 μεταξύ άλλων ορίζουν τα πρότυπα της τελευταίας γενιάς των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ακούστε το άρθρο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση της για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ. Προφανώς, με τις προδιαγραφές Euro 7 έχει ως στόχο να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα.

Παράλληλα, θα διατηρήσει προσιτά για τους καταναλωτές τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Μάλιστα, η Επιτροπή προτείνει την εφαρμογή του νέου πλαισίου για τα αυτοκίνητα από την 1η Ιουλίου του 2025, ενώ για τα βαρέα οχήματα από την 1η Ιουλίου του 2027.

Επίσημο: Το 2035 η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων!

Τι προβλέπουν οι προδιαγραφές Euro 7

Για την εφαρμογή των προδιαγραφών Euro 7 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι απαραίτητη η έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

Μάλιστα, το νέο πλαίσιο περιλαμβάνει τις εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων και τα μικροσωματίδια από την τριβή των φρένων και τη φθορά των ελαστικών. Προφανώς, τα μέτρα για τα φρένα και τα ελαστικά αφορούν και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν και από το 2035 θα είναι δυνατή μόνο η πώληση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν οχήματα που… ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2050 πάνω από το 20% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν, θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τι αυξάνει τη ρύπανση από τα ελαστικά στα ηλεκτρικά;

Παράλληλα, το Euro 7 θέτει όρια εκπομπών ρύπων ανεξάρτητα από το καύσιμο του αυτοκινήτου και το είδος του οχήματος. Σύμφωνα, με την πρόβλεψη της επιτροπής, το νέο πλαίσιο θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 35% από τα αυτοκίνητα έως το 2035.

Αντίστοιχα, το ποσοστό στα φορτηγά και τα λεωφορεία θα φτάσει το 56%. Επιπλέον, το Euro 7 θα μειώσει τα μικροσωματίδια από τις εξατμίσεις αυτοκινήτων και Van κατά 13%. Παράλληλα, μείωση θα έχουμε και στα μικροσωματίδια από τα φρένα κατά 27%.

Τα ελαστικά είναι περισσότερο ρυπογόνα από τα καυσαέρια!

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μικρό οικονομικό αντίκτυπο του νέου πλαισίου στις τιμές των αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, τη μείωση των εκπομπών ρύπων μπορούν να πετύχουν οι υπάρχουσες τεχνολογίες, με μικρή αύξηση των τιμών του αυτοκινήτου. Η αύξηση για τα αυτοκίνητα θα αγγίξει τα 90-150 ευρώ, ενώ το ποσό για τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα φτάσει τα 2.600 ευρώ.

abb_img