Το 44% των Ευρωπαίων σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Όλα δείχνουν ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050.

Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι οδηγοί σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια, λόγω της αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους την περίοδο της πανδημίας, σύμφωνα με το τελικό συμπέρασμα της έκθεσης του Automotive Innovation Lab: «Άνθρωποι, αυτοκίνητα και κινητικότητα μετά την πανδημία».

Όπως αναφέρει η έρευνα, η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην Ευρώπη και παγκοσμίως, καθώς μετά την «Πράσινη Συμφωνία» οι ευρωπαϊκές χώρες είναι αποφασισμένες να πετύχουν μία κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.

Αυτή η παράμετρος αποτελεί και βασικό πυλώνα πάνω στον οποίο κινούνται και θα συνεχίζουν να κινούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν με κάθε τρόπο να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους, προκειμένου να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα, αλλά παράλληλα να αναδείξουν και το περιβαλλοντολογικό προφίλ τους.

Τα νέα μοντέλα, η αύξηση των επιπέδων ασφάλειας, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και γενικότερα η τάση προς την ηλεκτροκίνηση με τα επιπλέον κίνητρα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι βλέπουν το αυτοκίνητο ως ένα ασφαλές καταφύγιο σε περιόδους πανδημίας.

Οι μισοί Ευρωπαίοι σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια

Το 70% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς τα αυτοκίνητά τους, αν και το 46% παραδέχεται ότι η πανδημία έχει προκαλέσει μεγαλύτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Για αυτούς τους λόγους, το 44% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι φιλοδοξεί να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό όχημα και σχεδόν οι μισοί από αυτούς αναμένουν να το αγοράσουν τα επόμενα τρία χρόνια.

Όλα δείχνουν ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050.

Η βιώσιμη κινητικότητα είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία και το έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό.

Τα όποια προβλήματα υπάρχουν σήμερα στην ηλεκτροκίνηση μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποτελέσουν παρελθόν, δίνοντας μία περαιτέρω ώθηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα υβριδικά κατέγραψαν καλύτερες πωλήσεις τριμήνου στην ΕΕ από τα ντίζελ

Προς επίρρωση των παραπάνω αξίζει να υπενθυμίσουμε πως το τρίτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη αυξήθηκε, εις βάρος των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Μάλιστα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά, διπλασίασαν το μερίδιο πωλήσεών τους το συγκεκριμένο τρίμηνο, αγγίζοντας το 9,8% και 9,1%, αντίστοιχα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα υβριδικά ηλεκτρικά καταβαράθρωσαν τα ντιζελοκίνητα από τη δεύτερη θέση

Οι ταξινομήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων αποτελούν το 20,7% του συνολικού ποσοστού της ευρωπαϊκής αγοράς για το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τα ντιζελοκίνητα.

Αυτό σημαίνει πως, για πρώτη φορά στην ιστορία, τα υβριδικά αυτοκίνητα βρέθηκαν δεύτερη θέση των πιο δημοφιλών συστημάτων μετάδοσης στην ΕΕ, ξεπερνώντας τα πετρελαιοκίνητα.

Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα χάνουν… έδαφος

Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισαν να χάνουν μερίδιο πωλήσεων, όπως αναφέρει η ACEA, απορροφώντας, σχεδόν αποκλειστικά, την επίπτωση της συνολικής μείωσης νέων ταξινομήσεων του τελευταίου τριμήνου.

Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έφτασαν το 35,1%, αγγίζοντας τις 855,476 μονάδες, μείωση 47,6% σε σχέση με το περυσινό τρίμηνο του 2021, όπου οι πωλήσεις είχαν φτάσει το 39,5%.