2κίνητο με χειμερινά ελαστικά ή 4κίνητο με θερινά;

Ποια η διαφορά στα επίπεδα πρόσφυσης στο χιόνι, μεταξύ ενός προσθιοκίνητου οχήματος με χειμερινά ελαστικά έναντι ενός 4κίνητου με θερινά;

Ακούστε το άρθρο

Μία άκρως ενδιαφέρουσα δοκιμή από το κανάλι carwow στο Youtube μας δείχνει πως τα χειμερινά ελαστικά επηρεάζουν την πρόσφυση και τις επιδόσεις ενός οχήματος.

Έτσι, οι συμμετέχοντες από το carwow πήραν δύο αυτοκίνητα Audi, ένα A1 και ένα SQ7. Τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε έναν κλειστό χώρο σκι και πιο συγκεκριμένα σε μία ανηφορική χιονισμένη πλαγιά.

Πώς μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας τα ελαστικά;

Ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές ελαστικών;

Αναλυτικότερα, η οδήγηση με θερινά ελαστικά στο χιόνι, είναι μία διαδικασία αρκετά πιο επικίνδυνη από όσο φαντάζεστε. Επίσης, πολλοί είναι οι κάτοχοι 4×4 οχημάτων, οι οποίοι ποντάρουν στο σύστημα τετρακίνησης, χωρίς να έχουν τοποθετήσει χειμερινά ελαστικά. Αυτή είναι μία άποψη, η οποία όπως καταλαβαίνετε, δεν ισχύει.

Βέβαια, στη χώρα μας, στις περιοχές που έχουν χιόνι κατά τη χειμερινή περίοδο, τον υπόλοιπο χρόνο επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες. Μία απλή λύση σε αυτό το πρόβλημα θα ήταν να επιλέγουμε ελαστικά 4 εποχών.

Φυσικά, καθώς το κλίμα διαφέρει τόσο πολύ, αυτή η συγκεκριμένη λύση μπορεί να μην είναι αποτελεσματική για όλους. Έτσι, θα πρέπει ο καθένας να προσαρμοστεί ανάλογα με την περιοχή στην οποία ζει.

Τι αυξάνει τη ρύπανση από τα ελαστικά στα ηλεκτρικά;

Τα δυο οχήματα της δοκιμής – Δαυίδ και Γολιάθ

Το πρώτο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ένα Audi A1 με ένα 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 100 ίππους και 200 Nm ροπής, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.130 κιλά. Το μικρό γερμανικό μοντέλο της δοκιμής φοράει μία νέα τετράδα χειμερινών ελαστικών.

Ο αντίπαλος του Α1 στη δοκιμή του carwow είναι ο μεγάλος του αδελφός, το θηριώδες Audi SQ7. Είναι ένα όχημα με το σχεδόν διπλάσιο βάρος από το Audi A1, το οποίο διαθέτει εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης.

Μάλιστα, κάτω από το καπό του είναι τοποθετημένος ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 θερμικός κινητήρας. Αυτό το μηχανικό σύνολο αποδίδει πάνω από 500 ίππους και 770 Nm ροπής. Βέβαια, τα ελαστικά που φοράει στις υπερμεγέθεις ζάντες του, είναι θερινά.

Ελαστικά: Αλλάζω τη διάσταση του κατασκευαστή ή όχι;

Οι 3 διαφορετικές προκλήσεις για τα ελαστικά

Αρχικά, η πρώτη πρόκληση στο βίντεο του carwow, είναι ένας αγώνας απότομης επιτάχυνσης από στάση με απενεργοποιημένα τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. Εκεί, το A1 αποκτά λίγη πρόσφυση και ανεβαίνει στην πλαγιά, ενώ το SQ7 μετά βίας προχωράει.

Η δεύτερη προσπάθεια έχει να κάνει με μια πιο ήπια επιτάχυνση των δύο οχημάτων. Αυτή τη φορά, το SQ7 καταφέρνει να ανέβει τη μισή διαδρομή. Όμως, χάνει το κράτημά του και επιστρέφει στην αρχή, γλιστρώντας. Προφανώς, το Audi Α1 με τα χειμερινά ελαστικά φτάνει με σχετική άνεση στον προορισμό του.

Στην τρίτη και τελευταία δοκιμή, η ζυγαριά θα γείρει για πρώτη φορά προς την πλευρά του Audi SQ7. Μάλιστα, αυτό θα συμβεί, διότι οι άνθρωποι του carwow, εφοδιάζουν και αυτό με χειμερινά ελαστικά. Εκεί το μεγάλο γερμανικό SUV, προσπερνάει με άνεση το μικρό A1.

Τα ελαστικά δούλεψαν άψογα με την τετρακίνηση και τον αποδοτικό κινητήρα του μοντέλου, παρά το μεγάλο βάρος του.

Ελαστικά αυτοκινήτου: Αύξηση στις τιμές τους!

2κίνητο με χειμερινά ή 4κίνητο με θερινά ελαστικά;

Ξεκάθαρος νικητής τα χειμερινά ελαστικά

Η δοκιμή που πραγματοποίησε το carwow δείχνει ότι όση δύναμη κι αν υπάρχει κάτω από το καπό, χρειάζεται πρόσφυση για να περάσει στο δρόμο. Και για να υπάρχει πρόσφυση σε χιονισμένο οδόστρωμα, θα πρέπει να έχουμε τοποθετήσει τα ανάλογα ελαστικά.

Ας παραμείνουμε ασφαλείς σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες με το να συντηρούμε σωστά το αυτοκίνητό μας και να τοποθετούμε τα κατάλληλα ελαστικά.

abb_img