Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών παρουσίασε στη Βουλή το νέο σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο αφορά την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη της. Συγκεκριμένα, ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στους 4 άξονες του σχεδίου κατά την κοινή συνεδρίαση των επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων.
Κύρια προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές. Η ανάπτυξη της, δηλαδή, απαιτεί την αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων με νέα ηλεκτρικά και τη δημιουργία υποδομών για γρήγορη και εύκολη φόρτιση.
Κλιματικός Νόμος: Τσουχτερά πρόστιμα σε εταιρείες!
Ο 1ος άξονας του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Ο 1ος άξονας αφορά την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με την παροχή κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, ο νέος Κλιματικός Νόμος προβλέπει την αντικατάσταση ενός μέρους των εταιρικών στόλων με ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα το 2021, άγγιξαν τα 6.967.
Ακόμη, ο Υπουργός προανήγγειλε την έναρξη του προγράμματος για την αντικατάσταση των Ταξί το προσεχές διάστημα. Τέλος, από το 2023 θα ξεκινήσει η παραλαβή των νέων φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 300 θα είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση (2ος άξονας)
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει στην δημιουργία 12.000 σημείων φόρτισης έως το 2025 και 25.000 έως το 2030. Μάλιστα, η Ελλάδα διαθέτει 1.200 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2019 άγγιζε τα 58 σημεία φόρτισης!
Επίσημο: Το 2035 η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων!
Λεπτομερής αποτύπωση της αγοράς για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση (3ος άξονας)
Το Υπουργείο έθεσε πρόσφατα σε λειτουργία το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Αυτή, λοιπόν, η εφαρμογή θα ενημερώνει τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, αλλά και για την κατάσταση τους. Ακόμη, οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Τα ελαστικά είναι περισσότερο ρυπογόνα από τα καυσαέρια!
Προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή (4ος άξονας)
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί την αδειοδότηση και τη λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, είναι απαραίτητες η εκπαίδευση και πιστοποίηση των εν λόγω συνεργείων και των τεχνιτών τους.
Το σχέδιο, δηλαδή, της Κυβέρνησης εκτός από την προώθηση της ηλεκτροκίνησης συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Επομένως, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο φάσμα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών.