Αν πιστεύαμε τις υποθέσεις επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 1960, μέχρι τώρα θα είχαμε τα γεύματά μας σε μορφή χαπιού. Μια υγιή και ευτυχισμένη κοινωνία, ρομπότ μπάτλερ και ιπτάμενα αυτοκίνητα για να μας μεταφέρουν στη δουλειά. Τα περισσότερα δεν έχουν ισχύσει μέχρι τώρα. Αλλά τα ιπτάμενα αυτοκίνητα φέρνουν όλο και πιο κοντά ένα project ονόματι Airspeeder.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airspeeder, Matthew Pearson αποκάλυψε στο Business Insider αρκετές πληροφορίες για την Airspeeder. Από το 2016 είναι η πρώτη εταιρεία που θα δημιουργήσει αγώνες ιπτάμενων ηλεκτρικών αυτοκίνητων.
Ο Pearson τόνισε ότι το «Project Airspeeder είναι ο πρώτος αγώνας ιπτάμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η αποστολή της είναι να αποτελέσει τον αγώνα που δημιουργεί το απόλυτο ιπτάμενο αυτοκίνητο. Τώρα που μετακινούμαστε από τα αυτοκίνητα εδάφους σε αυτοκίνητα στον αέρα, οι αγώνες είναι ο πραγματικός καταλύτης που ενισχύει τη βιομηχανία και τελικά προσφέρει ένα προϊόν που όλοι μπορούν απολαμβάνουν.»
Αρκετοί κατασκευαστές, τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και στους αεροδιαστημικούς χώρους, ασχολούνται με τον εξηλεκτρισμό και τον τομέα των ιπτάμενων αυτοκινήτων. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την πιστοποίηση και τις νομοθετικές ρυθμίσεις.
Ο Pearson βλέπει το έργο της Airspeeder σαν έναν ασφαλή χώρο για να ωθήσει τα όρια των ιπτάμενων αυτοκινήτων και για να προχωρήσει στην ανάπτυξη τους.
Η εταιρεία ιπτάμενων ηλεκτρικών ταξί Volocopter λαμβάνει νέα κεφάλαια ύψους 200 εκατ. ευρώ
Όσα δήλωσε ο Pearson
O Pearson βλέπει την λειτουργία της Airspeeder με παρόμοιο τρόπο με την επιτάχυνση της ανάπτυξης του αεροπλάνου στις αρχές του 1900.
«Πάντα μιλάω για την αυγή του περασμένου αιώνα όπου είχαμε τον πρώτο αγώνα με θαλάσσια αεροπλάνα στο Μονακό το 1913, δήλωσε ο Pearson. Αυτά τα πρώτα αεροπλάνα είχαν τελική ταχύτητα περίπου 40 μίλια/ώρα. Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα πετούσαν στα 400 μίλια την ώρα, και αυτό μας έδωσε το Spitfire.»
Χωρίς αγώνες, ανταγωνισμό και ανάπτυξη, θα υπήρχε τόσο γρήγορη ανάπτυξη για τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα; Αρκετά χρόνια πίσω, δεν υπήρχαν περιορισμοί στο προϋπολογισμό ή στους κανονιστικούς περιορισμούς για τις εταιρείες. Ήταν ελεύθερες για πειράματα και για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων.
«Ο ρόλος μας σε αυτό είναι να αποτελέσουμε εκείνο το μέρος για να πειραματιστεί η βιομηχανία με την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούμε για το τεράστιο κόστος πιστοποίησης», δήλωσε ο Pearson.
«Ελέγχουμε πού πετάμε, οπότε βασικά μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο, ασφαλές περιβάλλον για να δοκιμάσουμε νέες τεχνολογίες και να τις εξελίξουμε ώστε να υιοθετηθούν.»
«Οι αγώνες είναι σημαντικοί για την απόδοση, αλλά οι αγώνες μας έδωσαν επίσης ζώνες ασφαλείας, δισκόφρενα και καθρέφτες πίσω”, δήλωσε ο Pearson. “Όλα τα βασικά που θεωρούμε δεδομένα τώρα στα αυτοκίνητά μας.»
Το Airspeeder Mk3 χωράει μόνο ένα άτομο
Το τρέχων Mk3 είναι ουσιαστικά ένα drone με χώρο για ένα άτομο να αναλάβει τον έλεγχο, όταν οι δοκιμές το κρίνουν ασφαλές. Ο Pearson είπε ότι το πρώτο ιπτάμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι θέμα μηνών και όχι ετών.
Τα όρια των δυνατοτήτων του ιπτάμενου οχήματος εξακολουθούν να δοκιμάζονται. Πόσ ασφαλή θα είναι αυτά τα όρια για τον άνθρωπο είναι κάτι το οποίο απομένει να δούμε.
Η ομάδα του Pearson έχει κάνει αρκετά βήματα για να κάνει το Airspeeder όσο το δυνατόν πιο ασφαλή.
Το MK3 δεν είναι αρκετά έτοιμο για ανθρώπινη πτήση. Ωστόσο, ο Pearson είπε ότι το 2021 είναι ο στόχος για δοκιμές με άνθρωπο στη θέση του οδηγού-πιλότου.
Όσον αφορά τους πιλότους, ο Pearson είπε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από οδηγούς αγωνιστικών αυτοκινήτων για τους προβλεπόμενους αγώνες του 2022. Το σχέδιο για την Airspeeder είναι να αναπτύξει ένα στυλ αγώνα. Στην αρχή θα είναι πιο απλό και θα γίνει περίπλοκο όσο προχωράει η ιδέα.
Όταν ο εναέριος χώρος γεμίσει με ιπτάμενα οχήματα, θα υπάρχει ανησυχία σύγκρουσης δύο οχημάτων μεταξύ τους. Αυτό δεν συμβαίνει, καθώς μια εικονική φούσκα θα περιβάλλει κάθε ιπτάμενο όχημα. Επιπλέον, θα τραβάει ελαφρώς τους ανταγωνιστές σε μια ασφαλή απόσταση. Όπως μαγνήτες που απωθούν, για την αποφυγή της επαφής με άλλους αγωνιστές ή το έδαφος.