Ένα σημαντικό ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων, στο αστικό αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας, οφείλεται στην έλλειψη ή και την ανεπάρκεια του οδικού φωτισμού. Στο πλαίσιο της βελτίωσης του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, έξυπνα τηλεδιαχειριζόμενα δίκτυα φωτισμού θα τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα.
Την τοποθέτηση του «έξυπνου» φωτισμού προκήρυξε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας μέσω διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας. Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός είναι ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ και έχει ως φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η εν λόγω δράση είναι μέρος του άξονα «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Το αντικείμενο της συμφωνίας για το οδικό δίκτυο
Αντικείμενο της συμφωνίας είναι η ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες αρμοδιότητας των 13 Περιφερειών της χώρας. Στόχος είναι η βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, αλλά και η αισθητική αναβάθμιση τους.
Φυσικά, η συμφωνία εστιάζει σε τμήματα του οδικού δικτύου, τα οποία δεν φωτίζονται καθόλου και σε αυτά υπάρχει έλλειψη ή απουσία υποδομής. Δηλαδή, του υπογείου δικτύου και ιστών οδικού φωτισμού.
Δημόσια διαβούλευση για 9.000 δημόσιους φορτιστές
985 χιλιόμετρα θα «δουν» το φως
Ειδικότερα, με την παρούσα σύμβαση οι Περιφέρειες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν 958 χιλιόμετρα φωτιζόμενου οδικού δικτύου σε δρόμο που σήμερα δε φωτίζεται καθόλου.
Η δημιουργία του θα γίνει μέσω της προμήθειάς και εγκατάστασης 31.938 νέων αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων ιστών φωτισμού. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η μέση απόσταση μεταξύ των ιστών θα είναι 30 μέτρα.
Λευκάδα: Στα σκαριά ο διαγωνισμός για την Υποθαλάσσια Ζεύξη
Τα φωτιστικά στο οδικό δίκτυο θα είναι… LED
Επιπλέον, τα δίκτυα φωτισμού θα είναι τεχνολογίας LED. Μέσω αυτών η εκάστοτε Περιφέρεια θα διασφαλίσει την άνετη και ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών.
Ουσιαστικά, κάθε αυτόνομος έξυπνος, τηλεδιαχειριζόμενος στύλος φωτισμού θα διαθέτει κατάλληλο φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου ή νικελίου. Αυτά θα φορτίζουν την ημέρα και το βράδυ θα δίνουν ρεύμα το φωτιστικό LED με απόλυτη επάρκεια ισχύος.
Φορτίζω Παντού: Ανοίγει η πλατφόρμα για τους 8.000 φορτιστές
Έλεγχος μέσω συστημάτων αυτόνομου φωτισμού
Επίσης, το σύστημα αυτονόμου φωτισμού θα διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή MPP. Αυτός θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά και σε πραγματικό χρόνο την ένταση του φωτισμού που παρέχει το φωτιστικό.
Τέλος, αυτός θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης. Έτσι, τμήματα του οδικού δικτύου των Περιφερειών της χώρας, που είναι στο σκοτάδι, θα έχουν εύκολα και οικονομικά επαρκή φωτισμό για την ασφάλεια πεζών και οδηγών.