Λευκάδα: Στα σκαριά ο διαγωνισμός για την Υποθαλάσσια Ζεύξη

Το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης που θα ενώσει την Αιτωλοακαρνανία με τη Λευκάδα, ωριμάζει και έρχονται τρεις διαγωνισμοί για μελέτες.

Ακούστε το άρθρο

Η Λευκάδα είναι νησί, προσβάσιμο με αυτοκίνητο, μέσω της πλωτής Γέφυρας. Ως εκ τούτου, τους καλοκαιρινούς μήνες η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι αναπόφευκτη. Έτσι, η Υποθαλάσσια Ζεύξη που θα ενώνει ουσιαστικά την Ήπειρο με το νησί του Ιονίου, θα αποτελέσει σημαντική λύση.

Το εν λόγω έργο-ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Ιδιωτικού Δημόσιου Φορέα) είναι σε διαδικασία ωρίμανσης, με τον Διαγωνισμό Ανάθεσης της σύμβασης ΣΔΙΤ να προετοιμάζεται. Πιο συγκεκριμένα, είναι προγραμματισμένες 3 συμβάσεις με μελετητικές εταιρείες που θα μας φτάσουν μέχρι τα τεύχη δημοπράτησης.

Αθήνα-Λευκάδα σε 3 ώρες με το νέο αυτοκινητόδρομο!

Τι περιλαμβάνουν οι μελέτες

Η σύμβαση προϋπολογισμού συνολικού ποσού 947.670,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) θα υπογραφεί και όπως όλα δείχνουν θα ολοκληρωθεί σε περίπου 1 χρόνο από σήμερα.

Ειδικότερα, η πρώτη σύμβαση είναι σε εξέλιξη και αφορά στην εκπόνηση των μελέτης υδραυλικών, κυκλοφοριακής μελέτης και της προμελέτης οδοποιίας. Το συνολικό της κόστος είναι 172.360 ευρώ. Τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η έρευνα για την κυκλοφοριακή κίνηση στην περιοχή της Λευκάδας.

Αθήνα-Τρίκαλα σε λιγότερο από 3 ώρες με τον Ε65

Ο σημαντικότερος διαγωνισμός θα είναι αυτός που θα έχει ως αντικείμενο την εκπόνηση στατικής, γεωτεχνικής, περιβαλλοντικής, ηλεκτρομηχανικής μελέτης, μελέτης λιμενικών, ανάλυσης κόστους-οφέλους. Μάλιστα, το κόστος του θα είναι 680.000 ευρώ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ).

Οι εν λόγω μελέτες περιλαμβάνουν και τα τεύχη δημοπράτησης που είναι το βασικό συστατικό, το οποίο θα μας φτάσει στην εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ο αυτοκινητόδρομος Flyover θα… «πετάξει» στη Θεσσαλονίκη

Πως θα προχωρήσει το έργο

Το έργο θα πρέπει πρώτα να ωριμάσει, ενώ για να ξεκινήσει η υλοποίησή του θα πρέπει να λάβει έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Το έργο ολοκληρώνει τις μεγάλες οδικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της σύνδεσης προς Ήπειρο και Ιόνια Νησιά.

Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο η υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας είναι πλέον έτοιμη, όπως και η Ιονία Οδός. Επίσης, προς ολοκλήρωση είναι η Αμβρακία Οδός (Άκτιο-Αμβρακία), ενώ σε εξέλιξη είναι το σημαντικό έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας, το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι έτοιμο στο τέλος του έτους.

Φορτίζω Παντού: Ανοίγει η πλατφόρμα για τους 8.000 φορτιστές

Σε τι στοχεύει η υποθαλάσσια ζεύξη για την Λευκάδα

Επιπλέον, στόχος του έργου είναι τα εξής:

  • Η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών).
  • Η τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με την διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων
  • Η μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής.

Ο Αθηναϊκός Ποδηλατόδρομος είναι ο μεγαλύτερος!

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το έργο είναι υπό συζήτηση σχεδόν 35 χρόνια. Το 2013 είχε βγει στον αέρα ένας διαγωνισμός παραχώρησης ύψους περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, αυτός δεν προχώρησε λόγω της οικονομικής κρίσης.

abb_img