Η Nissan και η Kia ξέρουν (;) πότε κάνετε… σεξ!

Αρκετές εταιρείες γνωρίζουν παραπάνω προσωπικά δεδομένα από όσα θα έπρεπε, όμως Nissan και Kia το τερμάτισαν.

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος Mozilla, οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων δεν σέβονται ιδιαίτερα την ιδιωτικότητα των χρηστών. Για την ακρίβεια, χρησιμοποιούν προσωπικές πληροφορίες των οδηγών, τις οποίες… προωθούν σε τρίτους.

Πλέον, τα αυτοκίνητα είναι πολύπλοκα, καθώς διαθέτουν εκπληκτικές δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ ξεχωρίζουν τα συστήματα καταγραφής, όπως κάμερες και μικρόφωνα. Μέσω αυτών καταγράφουν τα πάντα. Βέβαια, Nissan και Kia μάλλον το έχουν παρακάνει, καθώς τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν υπάρχει πιθανότητα να ξέρουν ακόμη και το πότε οι επιβάτες κάνουν… σεξ.

Γνωρίζεις ότι τα δεδομένα του αυτοκινήτου σου τα βλέπουν κι άλλοι;

Κανένας σεβασμός στην ιδιωτικότητα

Πιο συγκεκριμένα, το ίδρυμα Mozilla εξέτασε τις πρακτικές που εφαρμόζουν 25 εταιρείες σχετικά με τα δεδομένα των ιδιοκτητών. Το αποτέλεσμα είναι… καταπέλτης, καθώς και οι 25 απέτυχαν στα τεστ, αφού καμία δεν πληρούσε τις προδιαγραφές του ιδρύματος.

Πιο αναλυτικά, οι εταιρείες απέτυχαν στις δοκιμές απορρήτου των ιδιοκτητών. Να σημειώσουμε ότι οι 19 από τις 25 μάρκες, δήλωσαν στην πολιτική απορρήτου ότι τα δεδομένα μπορεί να πωληθούν σε άλλες εταιρείες.

ACEA: Υπέρ της προστασίας των προσωπικών δεδομένων

Οι εταιρείες «δίνουν» ευαίσθητες πληροφορίες με ευκολία

Επιπλέον, περισσότερες από τις μισές δηλώνουν ότι μπορούν ότι μπορούν να διαθέσουν τα δεδομένα των οδηγών στην κυβέρνηση ή την αστυνομία απλώς με ένα αίτημα, αντί με δικαστική εντολή. Μόνο, η Renault και η Dacia, δίνουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να διαγράψουν τα δεδομένα τους.

Επίσης, η έρευνα διαπίστωσε ότι το 84% των εταιρειών εξετάζουν, αποκαλύπτουν ή πωλούν δεδομένα των κατόχων μοντέλων τους. Μάλιστα, δεν τα χρησιμοποιούν καν για να δουν τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου.

Έρευνα: Στη δουλειά με το αυτοκίνητο; Είναι ανθυγιεινό!

Ποιες εταιρείες είχαν τα χειρότερα αποτελέσματα;

Οι 3 μάρκες με τα χειρότερα αποτελέσματα ήταν η Tesla, η Nissan και η Hyundai. Ειδικότερα, η βαθμολογία της Tesla ήταν πολύ χαμηλή. Πιο συγκεκριμένα, εάν ο οδηγός ζητήσει την εξαίρεσή του από τη συλλογή δεδομένων, η εταιρεία τα… «μασάει».

Ειδικότερα, λέει ότι υπάρχει περίπτωση να μην μπορεί να τον ενημερώσει άμεσα για προβλήματα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μειωμένη λειτουργικότητα, σοβαρή ζημιά ή αδυναμία λειτουργίας.

Έρευνα: Όχι άλλα αυτοκίνητα στην πόλη!

Nissan και Kia ξέρουν πολλά

Επιπλέον, η Nissan «ομολόγησε» ότι συλλέγει ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες όπως ο αριθμός πινακίδας, η φυλή, ο σεξουαλικός προσανατολισμός και δείκτες υγείας. Ακόμη, μπορεί να αποκαλύψει τα συμπεράσματα από τα δεδομένα για τη δημιουργία προφίλ που έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά του ιδιοκτήτη.

Αυτά είναι οι προτιμήσεις, τα χαρακτηριστικά, οι ψυχολογικές τάσεις, οι προδιαθέσεις, η συμπεριφορά, οι απόψεις, η νοημοσύνη, οι ικανότητες και οι δεξιότητές του καταναλωτή.

Ωστόσο, το πιο ίσως ανησυχητικό είναι πως μπορεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με την… σεξουαλική δραστηριότητα. Παράλληλα, η Kia λέει ότι και εκείνη μπορεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλική ζωή των πελατών της. Άγνωστο με ποιο τρόπο το κάνουν, ωστόσο το αναφέρουν αμφότερες στην πολιτική απορρήτου τους.

Μαύρο κουτί: Υποχρεωτικό από το καλοκαίρι

Το ίδρυμα Mozilla, σημειώνει:

«Ξοδέψαμε πάνω από 600 ώρες ερευνώντας τις πρακτικές απορρήτου των μεγάλων εταιρειών αυτοκινήτου. Αυτός είναι τρεις φορές περισσότερος χρόνος ανά προϊόν από ό,τι συνήθως. Ακόμα κι έτσι, μείναμε με τόσες ερωτήσεις. Καμία από τις πολιτικές απορρήτου δεν υπόσχεται πλήρη εικόνα του τρόπου χρήσης και κοινής χρήσης των δεδομένων σας.

Αν τρεις ερευνητές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μετά βίας καταφέρνουν να καταλάβουν τι συμβαίνει με τα αυτοκίνητα, τι πιθανότητες έχει ο μέσος άνθρωπος που πιέζεται από το χρόνο;».

Τέλος, το συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα της Mozilla, είναι ότι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τίποτα και κανέναν.

abb_img