Τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «απειλούν» την Ευρώπη

Τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επελαύνουν στην Ευρώπη και οι ευρωπαϊκές εταιρείες αναζητούν τρόπους για… αναχαίτιση.

Ακούστε το άρθρο

Η Ευρώπη νιώθει την… «ηλεκτρική ανάσα» της Κίνας όλο και περισσότερο, με τον προβληματισμό να είναι μεγάλος και να δημιουργεί ανασφάλεια για το μέλλον. Φυσικά, αναφερόμαστε στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι και έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς.

Από την άλλη πλευρά, οι ευρωπαϊκές εταιρείες δεν θέλουν να χάσουν το μερίδιο τους από την αγορά. Παράλληλα, βλέπουν τα ηλεκτρικά μοντέλα από την Κίνα ως απειλή λόγω της διαρκούς αύξησης των πωλήσεων που πετυχαίνουν.

Γαλλία: Έτσι θα μπλοκάρει τις επιδοτήσεις για τα κινέζικα ηλεκτρικά

Η Ευρώπη παίρνει μέτρα για τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντιλαμβανόμενη την «απειλή» από την… Κίνα, έχει ανακοινώσει μία σειρά μέτρων. Προφανώς, έχουν στόχο να μπει «φρένο» στην επέλαση των κινέζικων εταιρειών.

Ειδικότερα, η EE έχει ανακοινώσει την επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με παραγωγή στην Κίνα, ενώ παράλληλα κλείνουν διάφορες συμφωνίες για την κατασκευή μπαταριών.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Στοπ στις επιδοτήσεις για κινέζικα ηλεκτρικά (;)

Οι κινέζικες εταιρείες κάνουν πωλήσεις και φταίνε οι επιδοτήσεις

Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι οι πωλήσεις των κινέζικων εταιρειών στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 55%, τους πρώτους 7 μήνες του 2023. Αυτό σημαίνει 820.000 μονάδες ή περίπου το 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Ένας σημαντικός λόγος για την επιτυχία των κινέζικων ηλεκτρικών στην Ευρώπη είναι οι πολύ μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες μειώνουν το κόστος κατασκευής. Μάλιστα, το 2023, η κινέζικη κυβέρνηση επιδότησε την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της κατά πολλά δισεκατομμύρια γιουάν. Για παράδειγμα, η CATL, εκ των κορυφαίων εταιρειών μπαταριών, έλαβε 2,8 δισεκατομμύρια γιουάν σε επιδοτήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Επέλαση από κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Και η μικρή τιμή παίζει το ρόλο της

Ένας άλλος λόγος είναι η τιμή των κινέζικων ηλεκτρικών, η οποία είναι μικρότερη από αυτή των ευρωπαϊκών. Ειδικότερα, σύμφωνα με την JATO Dynamics, το 2015 το μέσο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό κόστιζε γύρω στα 49.000 ευρώ, ενώ το 2022 η τιμή του έφτασε στα 56.000 ευρώ. Ωστόσο, στην Κίνα η μέση τιμή έπεσε από τα 67.000 ευρώ στα 32.000, το 2015 και το 2022 αντίστοιχα.

Οι Κινέζοι προτιμούν τα κινέζικα… αυτοκίνητα!

Με τη βοήθεια των… Γερμανών

Τέλος, να σημειώσουμε ότι παρά την έντονη ανησυχία της κινέζικης κυριαρχίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάποιες γερμανικές εταιρείες, όπως οι Bosch και Friedrichshafen, στοχεύουν να ενισχύσουν τις επαφές με τους… Κινέζους. Με τη σειρά τους οι εν λόγω εταιρείες στοχεύουν να συνεχίσουν ακάθεκτες την… «εισβολή» τους στην Ευρώπη. Η «μάχη» θα είναι μεγάλη. Αναμένουμε τις εξελίξεις.

abb_img