7th Ecomobility Conference 2024: Ανταπόκριση από το ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE

Τα κεντρικά μηνύματα που ακούστηκαν στο ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE για τα προβλήματα και τις ευκαιρίες ανάπτυξης του κλάδου.

Ακούστε το άρθρο

Την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) διοργάνωσε για έβδομη συνεχόμενη χρονιά το μεγαλύτερο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση, σε συνεργασία με το insider.gr. Σε συνέχεια της περσινής επιτυχημένης του έκβασης, το συνέδριο επέστρεψε και πάλι στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, έναν μοναδικό χώρο που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την εξέλιξη της αυτοκίνησης από το χθες στο σήμερα.

Στο φετινό συνέδριο μίλησαν εξέχοντα πρόσωπα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, της οικονομίας, καθώς και του ακαδημαϊκού χώρου. Μεταξύ άλλων σημαντικών ομιλητών, ξεχώρισε η παρουσία της κυρίας Χριστίνας Αλεξοπούλου, υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της κυρίας Αλεξάνδρας Σδούκου, υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και του κυρίου Χάρη Δούκα, Δημάρχου του Δήμου Αθηναίων.

«Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»: Τριπλασιασμός πληρωμών του προγράμματος – Cars Electric

Τα μηνύματα της κυρίας Αλεξοπούλου στο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση

Η κυρία Αλεξοπούλου ξεκίνησε την ομιλία της αναφερόμενη στη σημαντική βελτίωση που μπορεί να φέρει η ηλεκτροκίνηση στην ποιότητα ζωής όλων. Ανέφερε πως η κυβέρνηση θέτει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Συγκεκριμένα, υπενθύμισε την αναμενόμενη έλευση 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα λεωφορεία αυτά θα βρίσκονται στους δρόμους έως τον Μάιο του 2024.

Παράλληλα, η κυρία Αλεξοπούλου επισήμανε πως η κυβέρνηση επιδοτεί σταθερά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, κάνοντας αναφορά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επίσης, ανακοίνωσε την μελλοντική προκήρυξη προγράμματος εγκατάστασης φορτιστών στις πιάτσες των ταξί. Το πρόγραμμα αυτό θα ενισχύσει τη μεγαλύτερη εισροή «πράσινων» ταξί. Μιλώντας για το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού», η κυρία Αλεξοπούλου ανέφερε την προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία. Τόνισε την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού που θα οδηγήσει σε απλούστευση των διαδικασιών και μεγαλύτερη διαφάνεια. Τέλος, δήλωσε πως το μέλλον των αστικών μετακινήσεων μέσα στην Αθήνα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, προώθηση της μικροκινητικότητας και αποθάρρυνση της χρήσης συμβατικών οχημάτων.

7th Ecomobility Conference 2024: Ανταπόκριση από το ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE

ΥΠΕΝ: Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας για ενεργειακά ζητήματα – Cars Electric

Δούκας: Ανάγκη για ιδιωτικά κίνητρα και επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες

Ο κύριος Χάρης Δούκας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία των υποδομών φόρτισης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Τόνισε την ανάγκη αύξησης σταθμών φόρτισης. Ταυτόχρονα, επισήμανε την ανάγκη ηλεκτροδότησης των δημοσίων οχημάτων, όπως τα λεωφορεία. Τέλος, κατέστησε σαφές πως η περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης επιτάσσει ιδιωτικά κίνητρα και επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες.

7th Ecomobility Conference 2024: Ανταπόκριση από το ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE

ESMC: Ανάγκη προστασίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας φωτοβολταϊκών – Cars Electric

Η σημασία του ηλεκτρικού δικτύου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Η κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου ξεκίνησε την ομιλία της κάνοντας ειδική μνεία στη δυνατή εκκίνηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Ειδικότερα, σχολίασε πως μέχρι πριν μερικά χρόνια η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα θα αποτελούσε μια «τρελή ιδέα». Παράλληλα, δήλωσε πως ο εξηλεκτρισμός του τομέα μεταφορών είναι ο μόνος τρόπος για την απανθρακοποίηση του. Εν συνεχεία, υπενθύμισε τη σημασία  του ηλεκτρικού δικτύου για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση στην Ελλαδα. Ωστόσο, λίγο αργότερα σε δηλώσεις του, ο CEO του ΔΕΔΔΗΕ κύριος Αναστάσιος Μάνος «απάντησε» εμμέσως πως η ανάπτυξη των υποδομών του ηλεκτρικού δικτύου χρειάζεται χρόνο.

7th Ecomobility Conference 2024: Ανταπόκριση από το ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE

Σκυλακάκης: Ανάγκη αλληλεγγύης για προσαρμογή στην κλιματική κρίση – Cars Electric

Τα κεντρικά μηνύματα άλλων σημαντικών ομιλητών που συμμετείχαν στο συνέδριο

Όσον αφορά άλλους σημαντικούς ομιλητές, ο κύριος Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, επανέλαβε τη στρατηγική της ΔΕΗ Blue. Η εν λόγω στρατηγική αφορά την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση (digitalization), τη χρήση καθαρής ενέργειας για τη διαδικασία φόρτισης (decarbonisation) και την πύκνωση των σταθμών φόρτισης (decentralization).

Ο κύριος Σωτήρης Μπατζιάς, εκπροσωπώντας τη Deloitte, εξέφρασε κάποιες αμφιβολίες που υπάρχουν διεθνώς για την πορεία της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, ανέφερε με τη σειρά του την ανάγκη για περισσότερους σταθμούς φόρτισης. Ανέδειξε, επίσης, το ζήτημα του χρόνου που χρειάζεται κάποιος για να φορτίσει το όχημα του. Από τη μεριά του ο κύριος Τσελίκης, προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε ικανοποιημένος για την εξέλιξη ανάπτυξης των σημείων φόρτισης και της ηλεκτροκίνησης τα τελευταία χρόνια στη χώρα.

7th Ecomobility Conference 2024: Ανταπόκριση από το ετήσιο συνέδριο ηλεκτροκίνησης της HAEE

Τέλος, ο κύριος Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,  τόνισε πως σημαντικό ζήτημα για να υπάρξουν περισσότερα πράσινα ταξί, είναι η φόρτιση τους να μην καταναλώνει χρόνο από τις ώρες βάρδιας του οδηγού. Επίσης, αναφερόμενος και αυτός στα ηλεκτρικά λεωφορεία που αναμένουμε, σχολίασε τον λόγο της μικρής καθυστέρησης που θα έχουν. Ειδικότερα, ανέφερε πως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έπαιξε ρόλο σε αυτήν την καθυστέρηση. Έτσι, τα λεωφορεία αυτά θα βρεθούν στους δρόμους πιθανότατα τον Μάιο του 2024.

 

abb_img