Μία ομάδα φοιτητών από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, παρουσίασε το υπερηχητικό τρένο TUM Hyperloop. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ομάδα από το 2015 στοχεύει στην κατασκευή του τρένου, το οποίο θα αλλάξει τις χερσαίες επιβατικές μεταφορές.
Ουσιαστικά η ομάδα TUM έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στους σχετικούς διαγωνισμούς της Space X (Hyperloop Pod Competitions). Κατέχει δηλαδή, το ρεκόρ ταχύτητας, η οποία φτάνει τα 482 χλμ./ώρα.
Το «ιπτάμενο» τρένο του Wuppertal σας περιμένει!
Η αρχική ιδέα του Hyperloop
Την ιδέα ανάπτυξης του Hyperloop είχε ο Έλον Μασκ, ο οποίος επιθυμούσε τη δημιουργία ενός τρένου πιο γρήγορου από αεροπλάνο. Μάλιστα, το 2013 παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο του υπερηχητικού τρένου, το οποίο ονόμασε Hyperloop. Το τρένο διέθετε κάψουλες-βαγόνια, τα οποία κινούνταν σε κενό αέρος μέσα σε αγωγούς. Επιπλέον, η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 1.200 χλμ./ώρα.
Αν και ο Μασκ εγκατέλειψε νωρίς το project, άλλες ομάδες προχώρησαν σε δοκιμές πάνω στη σχετική τεχνολογία.
Το Solaris Urbino 18 hydrogen είναι πλέον γεγονός!
Και εγένετο το TUM Hyperloop
Η ομάδα του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου ίδρυσε το πρόγραμμα TUM Hyperloop και προχωρά στην υλοποίηση του φουτουριστικού project. Εκτός από την επίτευξη του ρεκόρ ταχύτητας, η ομάδα μπαίνει στο στάδιο δοκιμών πλήρους κλίμακας, το οποίο επιβάλλει την κατασκευή μιας πίστας μήκους 24 μέτρων.
Ουσιαστικά, η ομάδα θα κατασκευάσει έναν σωλήνα από σκυρόδεμα υψηλής αντοχής, μέσα στο οποίο θα λαμβάνει χώρα η κίνηση μιας κάψουλας με τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης.
Το TUM Hyperloop δηλαδή, αποτελεί μία κάψουλα-βαγόνι που κινείται μέσα σε σωλήνες, από τους οποίους οι ερευνητές έχουν αφαιρέσει όλο τον αέρα, μέσω αντλιών. Με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει αντίσταση του αέρα και είναι δυνατή η επίτευξη υψηλών ταχυτήτων χωρίς τη μαζική χρήση ενέργειας. Τέλος, η τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης εξαλείφει την αντίσταση κύλισης.
Η BYD κάνει «πράσινες» τις μεγαλουπόλεις
Υποστήριξη από τη βαυαρική κυβέρνηση
Το TUM Hyperloop έχει την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Βαυαρίας και η ομάδα στοχεύει στη σύνδεση των μεγαλύτερων πληθυσμιακά κέντρων. Τέλος, μέχρι στιγμής, το τρένο με τη μεγαλύτερη ταχύτητα των 602 χλμ./ώρα είναι το ιαπωνικό L0 Series Maglev.