Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7, τα οποία θα ισχύσουν για όλα τα αυτοκίνητα και φορτηγά από την 1η Ιουλίου 2025. Ωστόσο, ο νέος κανονισμός θα προκαλέσει αύξηση στην τιμή των αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, το κόστος των αυτοκινήτων θα είναι ακριβότερο, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που φέρουν.
Τι αλλαγές φέρνουν οι προδιαγραφές Euro 7;
Τι θα αλλάξει για βενζίνη και diesel;
Ο νέος κανονισμός αφορά τόσο τα οχήματα με κινητήρα βενζίνης όσο και τα οχήματα με κινητήρα diesel. Μάλιστα, εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα με αποτέλεσμα την ανάγκη για μεγαλύτερες επενδύσεις. Τα πρότυπα για τα αυτοκίνητα diesel προβλέπουν το μέγιστο όριο για το οξείδιο του αζώτου (NOx) στα 60 mg/χλμ., από τα 80 mg/χλμ.
Παράλληλα, τα όρια για τις εκπομπές NOx στα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης παραμένουν στα 60 mg/χλμ. Επιπλέον, οι κατασκευαστές πρέπει να τοποθετούν συστήματα παρακολούθησης για τη μέτρηση της απόδοσης των εκπομπών των αυτοκινήτων. Τέλος, τα εν λόγω συστήματα θα ειδοποιούν τους οδηγούς για τυχόν προβλήματα των εκπομπών.
Εκπομπές CO2: Η Σουηδία τα πάει καλά!
Euro 7 και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το Euro 7 θα ισχύει και για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ουσιαστικά, θέτει πρότυπα για την ανθεκτικότητα των μπαταριών και θεσπίζει όρια στις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει τα φρένα και τα ελαστικά θα είναι η κύρια πηγή εκπομπών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές.
Επίσημο: Το 2035 η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων!
Η ισχύς του κανονισμού
Τα νέα πρότυπα του Euro 7 στα νέα αυτοκίνητα θα ισχύουν για 10 χρόνια και 200.000 χιλιόμετρα. Παράλληλα, έως το 2035 θα μειώσει τις συνολικές εκπομπές NOx από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά κατά 35% σε σύγκριση με το Euro 6. Επιπλέον, θα συμβάλλει στη μείωση των σωματιδίων της εξάτμισης κατά 13% και των σωματιδίων από τα φρένα των αυτοκινήτων κατά 27%.
Τι αυξάνει τη ρύπανση από τα ελαστικά στα ηλεκτρικά;
Οι αντιδράσεις για το Euro 7
Ο ACEA επισημαίνει ότι το Euro 7 θα ανεβάσει ακόμα περισσότερο την ήδη υψηλή τιμή των αυτοκινήτων. Επιπλέον, ο Γενικός Διευθυντής της Ford Ευρώπης δήλωσε στο Twitter απογοητευμένος από το νέο πρότυπο Euro 7 για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θεωρεί ότι προτρέπει την αυτοκινητοβιομηχανία σε επενδύσεις, οι οποίες αφορούν αποκλειστικά τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τα ελαστικά είναι περισσότερο ρυπογόνα από τα καυσαέρια!
Τέλος, η μηχανικός εκπομπών στον οργανισμό Transport & Environment, Anna Krajinska, δήλωσε:
«Παρά το γεγονός ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν το φιλόδοξο πλάνο Euro7, το οποίο γνωρίζουν ότι δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί. Η τραγωδία είναι ότι η τοξική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει 70.000 ανθρώπους κάθε χρόνο. Θα βγουν στην κυκλοφορία κοντά στα 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα υψηλής ρύπανσης, τα οποία θα παραμείνουν εκεί για τις επόμενες δεκαετίες».