Η Αττική Οδός ρίχνει τις τιμές στα διόδια, καθώς η νέα σύμβαση προβλέπει μείωση στα 2,5 ευρώ (από 2,8 ευρώ). Μάλιστα, το τελικό κείμενο της νέας 25ετούς σύμβασης έχει την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.
Επιπλέον, η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών μετατέθηκε για το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου. Και αυτό γιατί η 29η Μαΐου (η αρχική ημερομηνία) δεν ήταν ιδανική, μόλις μία εβδομάδα μετά την πρώτη εκλογική αναμέτρηση.
Πώς μπορείς να χάσεις το δίπλωμα σου στα διόδια;
Η Αττική Οδός θα κοστίζει 2,5 ευρώ ανά διέλευση
Όπως έχει γίνει γνωστό, το αντίτιμο για τα διόδια της Αττικής Οδού θα φτάνει τα 2,5 ευρώ ανά διέλευση (-0,30 λεπτά σε σχέση με σήμερα). Η νέα μειωμένη τιμή μπαίνει σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2024, ενώ δεν θα έχουμε διαφορετικές χρονικές ζώνες και τιμές χρέωσης, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί. Παράλληλα, η ανάδοχος εταιρεία έχει το δικαίωμα να αυξήσει τα διόδια της Αττικής Οδού μετά την πρώτη 5ετία.
Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Τι ακριβώς ισχύει;
Οι μνηστήρες είναι πολλοί
Τη νέα σύμβαση διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-FS Ark Holdco, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις-Αβαξ-Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος-Vinci Highways-Vinci Concessions-Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie-Fincop Infrastructure. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί το «όχημα», με το οποίο συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου.
Επίσης, πριν από μερικούς μήνες η Intrakat εξασφάλισε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, αποτελώντας το 30% της κοινοπραξίας των εταιρειών Brisa-Autoestradas de Portugal και Rubicone Bidco, από την Πορτογαλία και τη Μεγάλη Βρετανία αντίστοιχα.
Χάρτινο δίπλωμα: Πότε θα αντικατασταθεί;
Επιπλέον, υπάρχουν και σχήματα με αμιγώς διεθνή παρουσία. Είναι η Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, το ιταλικό σχήμα των Gruppo FININC-INC SpA και η γαλλικής προέλευσης κοινοπραξία των VAUBAN-DIF-EGIS.
Τέλος, εκτός από τη μείωση των διοδίων, θα υπάρξουν και νέα σημαντικά έργα. Η αρχή θα γίνει με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό. Σε αυτό το έργο ανάδοχος εταιρεία είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.