Ελλάδα: Ανάγκη δημιουργίας Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης για την πράσινη ναυτιλία

Ένα κέντρο Ε&Α για την πράσινη ναυτιλία θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα ως παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ακούστε το άρθρο

Στην Ελλάδα είναι ανάγκη για τη δημιουργία ενός Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης για την πράσινη ναυτιλία. Αυτά ανέφερε ο κύριος Χαράλαμπος Φαφαλιός, ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου. Ο κ. Φαφάλιος εκπροσωπεί την ελληνική ναυτιλία στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Στον ναυτιλιακό κλάδο διάφοροι οργανισμοί και εταιρίες διαφημίζουν τα “πράσινα διαπιστευτήρια” τους προβάλλοντας την επιλογή των καυσίμων που θα τροφοδοτήσουν τα νεότευκτα πλοία τους.

Ο κ. Φαφαλιός πρόσθεσε ότι τo κυριότερο συμπέρασμα από την συνάντηση της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή-COP26 ήταν ότι οι κυβερνήσεις ενώ είχαν βλέψεις αναφορικά με τα έσοδα που θα εισέπρατταν από μια ποικιλία πρασίνων εισφορών, δεν έγινε καμία αναφορά στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων ή στην εγγύηση της διαθεσιμότητας ασφαλών και βιώσιμων καυσίμων παγκοσμίως με χαμηλή είτε μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.

Σουηδοί αναπτύσσουν τεχνολογία πρόωσης με αιολική ενέργεια για βιώσιμη ναυσιπλοΐα

Yara Birkeland

Πράσινη ναυτιλία με ασφαλή και βιώσιμα καύσιμα 

Υπογράμμισε επίσης ότι εάν τεθούν σε ισχύ τέτοιες εισφορές, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυλωτές να επωμιστούν το βάρος αυτών. Αυτοί είναι που ορίζουν το ταξίδι κάθε πλοίου σε σχέση με το μέγεθος του φορτίου. Όπως επίσης το δρομολόγιο και τη ταχύτητα μεταφοράς.

Ο κ. Φαφαλιός τόνισε:

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο – LNG – «είναι ένα προσωρινό καύσιμο που όμως έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα». Επίσης, πρόσθεσε ότι η πράσινη ή ηλεκτρονική μεθανόλη δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη παγκοσμίως στις ποσότητες που η βιομηχανία.

Παράλληλα ανέφερε ότι η αμμωνία είναι αρκετά επικίνδυνη για το πλήρωμα εάν δεν γίνει σωστή διαχείριση. «Η καύση της αμμωνίας σε μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει επίσης ενώσεις αζώτου πολύ πιο ρυπογόνες από το διοξείδιο του άνθρακα». Όπως σημείωσε ο κ. Φαφαλιός. Παράλληλα τόνισε ότι το κύριο ζήτημα είναι η σημαντική ποσότητα πιλοτικού ορυκτού καυσίμου που είναι απαραίτητη για τη καύση τους.

Παρ’ όλα αυτά, συμπλήρωσε, «τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις. Αυτές όμως είναι ακόμα σε αρχικά στάδια. Δεν υπάρχει καμία πραγματική προσπάθεια για την επένδυση των εσόδων από τυχόν φόρους άνθρακα σε ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης για τον ναυτιλιακό τομέα.»

Τέλος τόνισε ότι ένα τέτοιο κέντρο Ε&Α θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία είναι το παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ελληνες εφοπλιστές: Δεσμευόμαστε να συνδράμουμε στην απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας

abb_img