Σύμφωνα με τη μελέτη του Bloomberg New Energy Finance παρατηρούμε έλλειψη φορτιστών σε σχέση με τον αριθμό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs). Η αύξηση, δηλαδή, του δικτύου φόρτισης παρουσιάζει μικρότερο ρυθμό από αυτήν του αριθμού των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιπλέον, κατά την έρευνα, σε παγκόσμιο επίπεδο 9,2 οχήματα αντιστοιχούν σε ένα σημείο φόρτισης για το 2021. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν 7,4 αυτοκίνητα για κάθε φορτιστή.
Πρόστιμα σε παρκινγκ χωρίς φόρτιση για ηλεκτρικά οχήματα
Στην Κίνα δεν υπάρχει έλλειψη φορτιστών
Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτόν της αύξησης των δημόσιων σημείων φόρτισης, είναι ανάλογος. Μάλιστα, από το 2018 η αναλογία αυτή παραμένει σταθερή στην Κίνα. Επιπλέον, η Κίνα διαθέτει παραπάνω από τα μισά σημεία φόρτισης παγκοσμίως. Θα έλεγε, λοιπόν, κανείς ότι στην Κίνα δεν υπάρχει έλλειψη φορτιστών.
Φάκελος φόρτιση ηλεκτρικού: Όλα τα apps για να φορτίσεις!
Η περίπτωση των ΗΠΑ
Στις ΗΠΑ κατά τη μελέτη, αν και αυξάνεται ο αριθμός πωλήσεων των EVs, δεν ακολουθεί ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης. Παρατηρούμε, δηλαδή έλλειψη φορτιστών σε σχέση με τον όγκο των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία κυκλοφορούν στη χώρα.
14.000 φορτιστές ηλεκτρικών την εβδομάδα έως το 2030!
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Παρόμοια με τις ΗΠΑ είναι η κατάσταση στην Ευρώπη. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, 20 EVs αντιστοιχούσαν σε ένα σημείο φόρτισης για το 2020. Το συγκεκριμένο ποσοστό για το 2019 ήταν 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα για κάθε φορτιστή.
Επιπλέον, υπάρχει και η περίπτωση της Ολλανδίας με την καλύτερη αναλόγια φορτιστών/EV στην Ευρώπη. Ωστόσο, οι περισσότεροι φορτιστές της χώρας είναι αργοί.
Ο ΣΕΑ Σείριος «ανασταίνεται» με νέο υβριδικό σταθμό φόρτισης οχημάτων
Ταχυφορτιστές
Η έλλειψη φορτιστών αφορά και την κατηγορία των ταχυφορτιστών. Συγκεκριμένα, στην Κίνα σε κάθε ταχυφορτιστή αντιστοιχούν 16 ηλεκτρικά οχήματα. Ακόμη, ο αντίστοιχος αριθμός στις ΗΠΑ φτάνει τα 100 EVs ανά ταχυφορτιστή.
Νέο δίκτυο φόρτισης από την nrg και τη METRO
Πώς θα αντιμετωπίσουμε την έλλειψη φορτιστών;
Η βελτίωση του δικτύου φόρτισης απαιτεί ιδιωτικές επενδύσεις. Ωστόσο, για να είναι οικονομικά βιώσιμες οι εν λόγω επενδύσεις, πρέπει να αυξηθούν οι επισκέψεις σε κάθε φορτιστή.
Επιπλέον, παράγοντες, όπως η εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, μειώνουν τις επισκέψεις σε δημόσια σημεία φόρτισης.
Για παράδειγμα, για μια οικονομική απόδοση ενός ταχυφορτιστή χρειάζονται 8-10 επισκέψεις για φόρτιση από κατόχους EVs.