Η λίστα αναμονής για την απόκτηση ενός Tesla διαρκώς αυξάνεται

Οι διαβόητες λίστες αναμονής της Tesla έχουν επιστρέψει. Στην ουσία, εάν κάποιος παραγγείλει οποιοδήποτε μοντέλο της Tesla αυτήν τη στιγμή, θα πρέπει να νιώσει τυχερός εάν το παραλάβει μέσα στη χρονιά.

Διαβάστε επίσης: Ξεκινούν οι παραδόσεις του Tesla Model Υ στην Ευρώπη

Η Tesla, επί του παρόντος, έχει αναμονή τεσσάρων έως έξι εβδομάδων για το Performance Model 3 και πέντε έως έξι εβδομάδων για το Performance Model X.

Για τα υπόλοιπα μοντέλα, ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης μπορεί να φτάσει μέχρι και τον Απρίλιο του 2022.

Οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεν είναι απειλή, αλλά ούτε καλά νέα

Tesla logo

Φυσικά, η Tesla, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν λίστες αναμονής, αλλά οι λίστες αναμονής για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων υπήρξαν ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της διαδικασίας των πωλήσεών της για μεγάλο διάστημα της πορείας της.

Όταν ξεκίνησε η παραγωγή του Model S στα μέσα του 2012, η ​​Tesla είχε περίπου 10.000 προκρατήσεις, κάτι το οποίο δεν κατάφερε να αντιστρέψει μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013, οπότε και θριαμβευτικά ανακοίνωσε ότι ο χρόνος αναμονής για το Model S είχε μειωθεί σε “μόνο” τέσσερις έως έξι μήνες.

Η λίστα αναμονής για περισσότερες παραγγελίες μπορεί να ακούγεται σαν ένα “καλό πρόβλημα”, αλλά στην πραγματικότητα, το ίδιο γεγονός έχει προκαλέσει τον “θάνατο” πολλών νέων εταιρειών ως σήμερα. Η Tesla, ωστόσο, φαίνεται ότι τελικά τα καταφέρνει.

Οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεν αποτελούν, πλέον, μεγάλη απειλή για την βιωσιμότητα της Tesla, αλλά σίγουρα δεν αποτελούν καλά νέα.

Η μεταγενέστερη παράδοση σημαίνει και μεταγενέστερη πληρωμή, καθώς και έναν  αριθμό ανυπόμονων αγοραστών, οι οποίοι πρόκειται να εγκαταλείψουν την προσπάθεια τους να αγοράσουν ένα Tesla, πράγμα που σημαίνει μηδενικά έσοδα από αυτό το μερίδιο των δυνητικών αγοραστών.

Η έλλειψη προμήθειας σε τσιπ και τα τρέχοντα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού 

Tesla driving

Τι προκαλεί τις καθυστερήσεις; Η ίδια έλλειψη ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων που ταλαιπωρεί κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Toyota αναγκάστηκε πρόσφατα να μειώσει την παγκόσμια παραγωγή κατά 40%, και η GM, η Ford και η Stellantis ανακοίνωσαν προσωρινή διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων.

Διαβάστε επίσης: Carlos Tavares: Είναι πολύ πιθανό η έλλειψη των chip να μεταφερθεί και στο 2022

«Η προσφορά τσιπ είναι βασικά ο κυρίαρχος παράγοντας που επηρεάζει παραγωγή μας», δήλωσε ο Elon Musk τον Ιούλιο. «Είναι δύσκολο για εμάς να δούμε πόσο θα διαρκέσει αυτό γιατί… αυτό, ουσιαστικά, είναι εκτός του ελέγχου μας. Φαίνεται ότι βελτιώνεται, αλλά είναι δύσκολο να προβλεφθεί».

Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα τσιπς, αλλά και η προμήθεια άλλων τμημάτων που αποδεικνύεται, επίσης, προβληματική.

Διαβάστε επίσης: Πόσα διπλώματα ευρεσιτεχνίας διαθέτει η Tesla;

Τα ζητήματα εφοδιασμού μπορεί να ξεφύγουν ακόμη και από τις ήδη δυσχερείς προβλέψεις και έτσι η Tesla δεν θα καταφέρει τελικά να παραδώσει 900.000 οχήματα φέτος.

Οι επενδυτές επικεντρώνονται στις παραδόσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στον χώρο των EV, ενώ αυτή τη στιγμή συντελείται παράλληλα μια υπέρβαση παραγωγής με βάση το υφιστάμενο απόθεμα.

Διαβάστε επίσης: Οι κατασκευαστές ανταλλακτικών προειδοποιούν για ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις σε ημιαγωγούς