Κάνει ζημιά το Start/Stop στον κινητήρα;

Το σύστημα Start/Stop δημιουργήθηκε για εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση των εκπομπών ρύπων. Μήπως όμως φθείρει το μοτέρ μας;

Ακούστε το άρθρο

Οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στο «παν μέτρον άριστον». Φράση που βρίσκει εφαρμογή σε πολλές πτυχές της ζωής μας, άρα σίγουρα και στο σύστημα Start/Stop του αυτοκινήτου μας. Μάλιστα, εδώ και χρόνια το σύστημα Start/Stop ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων.

Χάρη σε αυτή τη τεχνολογία ο κινητήρας σβήνει με την ακινητοποίηση του οχήματος, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης. Επιπλέον, υπάρχει όφελος και για το περιβάλλον, χάρη στο περιορισμό των εκπομπών CO2.

Τι θα γίνει αν πατήσω το start button εν κινήσει;

Πώς λειτουργεί το σύστημα Start/Stop;

Η καρδιά του συστήματος είναι η ηλεκτρονική μονάδα, που καταλαβαίνει αμέσως πότε το αυτοκίνητο σταμάτησε, ή δεν έχει σχέση στο κιβώτιο, ή λειτουργεί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Όταν αναλύσει όλα τα παραπάνω, τότε διακόπτει την παροχή καυσίμου και την ανάφλεξη.

Ο κινητήρας λειτουργεί ξανά με το πάτημα του συμπλέκτη ή την ελαφριά κίνηση του αυτοκινήτου. Το Start/Stop βγαίνει εκτός ανά πάσα στιγμή μέσω ενός κουμπιού που το συναντάμε συνηθώς στο ταμπλό ή στην κεντρική κονσόλα.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο VS Χιόνι: Σημειώσατε 1

Τελικά κάνει ζημιά στον κινητήρα;

Και τώρα πάμε να απαντήσουμε στη σημαντική ερώτηση. Τελικά κάνει ή δεν κάνει ζημιά στον κινητήρα του αυτοκινήτου; Θα ξεκινήσουμε λέγοντας το εξής: Τα σύγχρονα Start/Stop είναι σαφώς αρκετά πιο εξελιγμένα από τα αντίστοιχα του παρελθόντος. Οι κατασκευαστές έχουν εκπονήσει σειρές ερευνών για τη βελτίωση της λειτουργίας του συστήματος και την προστασία του κινητήρα και της μπαταρίας.

Για αυτό τον λόγο τα νέα μοντέλα έχουν ενισχυμένη μίζα, πιο προηγμένο δυναμό, αλλά και πιο δυνατή μπαταρία. Όμως η αλόγιστη χρήση του συστήματος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Σύμφωνα με μελέτες, ένα αυτοκίνητο με Start/Stop θα υποβληθεί σε έως και 50.000 κύκλους «άναψε/σβήσε» στη διάρκεια της ζωής του.

Αιτία τροχαίου ατυχήματος η λάθος πίεση στα ελαστικά!

Αυτός ο κύκλος επιβαρύνει σημαντικά τα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα επιβαρύνει το στροφαλοφόρο άξονα και τα έδρανα υψηλής αντοχής. Κατά τη λειτουργία του κινητήρα, ο παραπάνω συνδυασμός έχει ένα φιλμ λαδιού. Όταν ο κινητήρας σταματήσει, στροφαλοφόρος άξονας και έδρανα είναι σε επαφή.

Όταν ο κινητήρας ξεκινήσει ξανά, υπάρχει μία φάση που στα μέταλλα δεν υπάρχει λιπαντικό. Σε αυτό το σημείο η καταπόνηση είναι έντονη και οι μηχανικοί την αποκαλούν «οριακή συνθήκη», μιας και η φθορά είναι έντονη.

Ηλεκτρισμός: Ξέρετε ότι παράγεται από το αυτοκίνητο σας;

Τι πρέπει να γίνει για την προστασία του κινητήρα;

Σαφώς και οι κατασκευαστές το γνωρίζουν αυτό και μελετούν νέους τρόπους για να μειωθεί το πρόβλημα. Για να μην μακρηγορούμε, το Start/Stop μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, αλλά η συνεχής χρήση κάνει ζημιά. Αυτό που συστήνουμε είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ο οδηγός να απενεργοποιεί το σύστημα για να προστατέψει τη μπαταρία, τη μίζα και τα κινούμενα μέρη του κινητήρα.

abb_img