Οι 3 νέοι σταθμοί του Μετρό θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά. Ουσιαστικά, οι νέοι σταθμοί θα αλλάξουν τον τρόπο αστικής κινητικότητας στην πόλη. Ακόμη, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, η λειτουργία των νέων σταθμών θα αυξήσει την επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Mετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως.
Μετρό: Επιτέλους πιάνει… λιμάνι στον Πειραιά
Οι νέοι σταθμοί του μετρό στον Πειραιά
Η λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά εκτός από την αύξηση της επιβατικής κίνησης θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας των I.X. οχημάτων. Συγκεκριμένα, θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα οχήματα ημερησίως. Επιπλέον, οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα θα είναι μειωμένες κατά 120 τόνους ημερησίως.
Οι 3 νέοι σταθμοί είναι οι εξής:
- Μανιάτικα
- Πειραιάς
- Δημοτικό Θέατρο
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό περιλαμβάνει μία σήραγγα μήκους 7,6 χιλιομέτρων και 6 νέους σταθμούς. Επιπρόσθετα, η επέκταση του δικτύου απαιτούσε και την κατασκευή 7 ενδιάμεσων φρεατίων εξαερισμού. Τέλος, η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» μετρά πλέον 27 σταθμούς.
Μετρό: Ίλιον – Αθήνα σε 15 λεπτά μόνο!
Τα δρομολόγια
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, για την ολοκλήρωση του δρομολογίου από τον Πειραιά έως το Αεροδρόμιο αρκούν 55 λεπτά. Ακόμη, η συχνότητα του δρομολογίου μεταξύ των σταθμών Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας παραμένει στα 4 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής.
Η συχνότητα κατά τις νυχτερινές ώρες μεταξύ των ίδιων σταθμών ανεβαίνει στα 9 λεπτά. Τέλος, η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό Θέατρο διαμορφώνεται στα 36 λεπτά.
Διόδια με χρέωση ανά χιλιόμετρο από το 2025!
Παρεμβάσεις στις γραμμές λεωφορείων
Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών του Μετρό προβλέπει τροποποιήσεις και ενισχύσεις λεωφορειακών γραμμών. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα με τις αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές είναι το εξής:
- Ενίσχυση δρομολογίων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας στη γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς.
- Μετατροπή της γραμμής 810 Σχιστό – Κορυδαλλός σε τροφοδοτική γραμμή για το σταθμό «Κορυδαλλός».
- Μετατροπή της γραμμής 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς σε τροφοδοτική γραμμή για το σταθμό «Κορυδαλλός».
- Μετατροπή της γραμμής 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς σε τροφοδοτική γραμμή για το σταθμό «Νίκαια».
- Κατάργηση της λεωφορειακής γραμμής 900.