Οι πίσω επιβάτες πιο… επιρρεπείς στους τραυματισμούς

Οι πίσω επιβάτες υφίστανται περισσότερους τραυματισμούς συγκριτικά με τους μπροστινούς, σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι πίσω επιβάτες των αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν τους περισσότερους τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτό συμβαίνει καθώς ο προσανατολισμός των κατασκευαστών σχετικά με τα συστήματα παθητικής ασφάλειας εστιάζει στα μπροστινά καθίσματα. Επιπλέον, την ίδια κατεύθυνση ακολουθούν και οι κανονισμοί περί υποχρεωτικού εξοπλισμού.

Ακόμη, τα πίσω καθίσματα στο πλαίσιο της ασφάλειας και της άνεσης διαδραματίζουν λιγότερο σημαντικό ρόλο σε σχέση με τα μπροστινά. Αν και διαθέτουν προσκέφαλα και ζώνες ασφαλείας, δεν υπάρχουν αερόσακοι.

Νέο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης από τη Nissan!

Μπροστινά VS πίσω καθίσματα

Τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν διάφορες μηχανικές και ηλεκτρικές ρυθμίσεις, καθώς και ατομικά προσαρμόσιμα μαξιλάρια οσφυϊκής στήριξης. Από την άλλη, τα πίσω καθίσματα φέρουν το σύστημα WHIPS (Whiplash Protection System), το οποίο προστατεύει τη σπονδυλική στήλη μέσω κάμψης προς τα πίσω. Ουσιαστικά, αποτελεί μια ειδική δομή πλαισίου πλάτης.

Τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση ατυχήματος;

Τι λένε οι μελέτες για τους πίσω επιβάτες;

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ασφαλείας Αυτοκινητοδρόμων οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα υπέστησαν τους περισσότερους τραυματισμούς. Η ανάλυση, μάλιστα, μελέτησε τις επιπτώσεις των μετωπικών ατυχημάτων. Επιπλέον, μία μελέτη του ίδιου Ινστιτούτου ανέδειξε ότι παραπάνω από τους μισούς πίσω επιβάτες είχαν περισσότερους τραυματισμούς από τους μπροστινούς.

Έρχεται το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών!

Αυτό, λοιπόν, συμβαίνει λόγω της ταχύτερης ανάπτυξης των συστημάτων παθητικής ασφάλειας για τα μπροστινά καθίσματα. Περιλαμβάνουν, δηλαδή, βελτιστοποιημένες ζώνες τσαλακώματος, αερόσακους, νέα υλικά και νέου τύπου ζώνες. Αντίθετα, οι πίσω επιβάτες δεν απολαμβάνουν αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας.

Οι ζώνες ασφαλείας

Το Ινστιτούτο Ασφαλείας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ ανέλυσε 117 τροχαία ατυχήματα ατόμων με ηλικία από 6 έως 92 ετών. Όλοι, μάλιστα, βρίσκονταν στα πίσω καθίσματα κατά τη διάρκεια του ατυχήματος. Σύμφωνα με τα ιατρικά αρχεία, ορισμένους από τους τραυματισμούς προκάλεσαν οι ζώνες ασφαλείας, λόγω υπερβολικής πίεσης στο στήθος.

1544: Ένας νέος αριθμός για τους οδηγούς στην Αττική

Προφανώς δεν ευθύνεται η χρήση των ζωνών, αλλά η χρήση μιας παλαιότερης έκδοσης ζώνης. Οι πίσω επιβάτες, δηλαδή, δεν έχουν τη δυνατότητα χρήσης ζωνών με περιοριστές τάσης, οι οποίοι προστατεύουν από τέτοιους τραυματισμούς. Ωστόσο, αυτού του είδους οι ζώνες είναι διαθέσιμες στα μπροστινά καθίσματα.

Ηλικιωμένοι και παιδιά ως πίσω επιβάτες

Οι πίσω επιβάτες...επιρρεπείς στους τραυματισμούς

Η σύσταση του Ινστιτούτου IIHS καλεί τους ηλικιωμένους επιβάτες να χρησιμοποιούν τα μπροστινά καθίσματα. Συγκεκριμένα, τα οστά τους είναι πιο εύθραυστα και επιρρεπή σε κατάγματα. Ακόμη, η χρήση ζωνών χωρίς περιοριστές τάσης στα πίσω καθίσματα ενέχει μεγαλύτερο κίνδυνο για τραυματισμούς.

Πώς αντικαθιστώ το δίπλωμα οδήγησης λόγω φθοράς;

Τέλος, τα παιδιά κάτω των 13 ετών πρέπει να ταξιδεύουν στο πίσω κάθισμα. Το πίσω, μάλιστα, μέρος του αυτοκινήτου λαμβάνει τη λιγότερη πίεση. Γι’ αυτό, λοιπόν, αποτελεί και την καλύτερη επιλογή για παιδιά, τα οποία ταξιδεύουν σε σωστά τοποθετημένα και ασφαλισμένα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!