Ποιο είναι το ετήσιο κόστος ενός αυτοκινήτου;

Κάθε χρόνο ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ένα σεβαστό ποσό στον ιδιοκτήτη του. Ένα κόστος που πρέπει να υπολογιστεί σοβαρά!

Ακούστε το άρθρο

Για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις, θα πρέπει να γνωρίζετε σε ετήσια βάση το κόστος χρήσης του αγαπημένου σας αυτοκινήτου. Προφανώς δεν είναι μόνο η αγορά ενός αυτοκινήτου που πρέπει να υπολογιστεί, αλλά και τα ετήσια έξοδα συντήρησης και χρήσης. Ας τα δούμε αναλυτικά:

Ασφάλιση αυτοκινήτου

Κάθε χρόνο ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ένα σεβαστό ποσό στον ιδιοκτήτη του. Ένα κόστος που πρέπει να υπολογιστεί σοβαρά!

Το βασικότερο κόστος είναι η ασφάλιση του αυτοκινήτου, η οποία είναι υποχρεωτική από το νόμο. Η πληρωμή είναι σε ετήσια βάση ή στο χρονικό διάστημα που εξυπηρετεί τον ιδιοκτήτη. Επιπλέον το κόστος ασφάλισης ποικίλλει από τον κυβισμό, το ασφαλιζόμενο κεφάλαιο, αλλά και από τις καλύψεις που επιθυμεί ο κάτοχος.

Πώς θα μειώσουμε το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου;

Το κόστος ασφάλισης ξεκινά από τα 50-60 ευρώ το εξάμηνο (100-120 ευρώ τον χρόνο). Το ποσό αυτό αφορά τη βασική κάλυψη (αστική ευθύνη έναντι τρίτων). Για μεικτή ασφάλεια θα πρέπει να υπολογίσετε από 80-90 ευρώ (160-180 ευρώ).

Τέλη κυκλοφορίας

Κάθε χρόνο ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ένα σεβαστό ποσό στον ιδιοκτήτη του. Ένα κόστος που πρέπει να υπολογιστεί σοβαρά!

Ακόμη ένα πάγιο ετήσιο έξοδο είναι τα τέλη κυκλοφορίας. Ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να πληρώνει το τέλος αναλογικά με το χρονικό διάστημα που θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο, με ελάχιστο ποσό εκείνο που αντιστοιχεί σε έναν μήνα.

Για τα οχήματα ταξινομημένα έως και 31 Οκτωβρίου 2010 τα τέλη κυκλοφορίας προκύπτουν βάσει κυβισμού. Το κόστος ξεκινά από τα 120 ευρώ (786-1.071 κυβικά εκατοστά) και φτάνει έως και τα 1.230-1.380 ευρώ (ανάλογα με το έτος ταξινόμησης) για αυτοκίνητα που φέρουν μοτέρ 4.001 κυβικά εκατοστά και άνω.

Καθυστέρησες το ΚΤΕΟ; Δες τι θα πληρώσεις!

Όσα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί από 1η Νοεμβρίου 2010 έως και 31 Δεκεμβρίου 2020, το κόστος εκτιμάται σύμφωνα με τις εκπομπές CO2. Το κόστος ξεκινά από τα 0,90 ευρώ/γραμμάριο (για εκπομπές CO2 91-100 γρ./χλμ.) και φτάνει έως και τα 3,72 ευρώ για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 251 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο. Για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως και 90 γρ./χλμ., ο ιδιοκτήτης δεν καταβάλλει τέλος κυκλοφορίας.

Σε όσα οχήματα είναι ταξινομημένα από 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά, τέλη κυκλοφορίας δεν καταβάλλουν αυτά που εκπέμπουν από μηδέν (0) έως και 122 γρ./χλμ. Από εκεί και πάνω το κόστος ξεκινά από το 0,64 ευρώ ανά γραμμάριο εκπομπών CO2. Και φτάνει έως και τα 2,82 ευρώ ανά γραμμάριο για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 281 γρ./χλμ. και άνω.

Ετήσιο Service

Κάθε χρόνο ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ένα σεβαστό ποσό στον ιδιοκτήτη του. Ένα κόστος που πρέπει να υπολογιστεί σοβαρά!

Για να λειτουργεί απροβλημάτιστα ένα αυτοκίνητο θα πρέπει η συντήρηση να είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής του. Το μέσο κόστος για το «μικρό» ετήσιο service του αυτοκινήτου, (έλεγχος, αλλαγή λαδιών, αλλαγή φίλτρου λαδιού και φίλτρου αέρα) αγγίζει περίπου τα 100 ευρώ.

Κόστος Χρήσης

Εδώ μιλάμε για το μεγαλύτερο κόστος και έχει να κάνει με το πόσο χρησιμοποιεί ο ιδιοκτήτης το αυτοκίνητό του. Αν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο κάποιος οδηγεί 15.000 χλμ. το χρόνο, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης και κατανάλωση στα 7,5 λτ./100 χλμ., στοιχίζει 2.230 ευρώ (κόστος ανά λίτρο καυσίμου στο 1,985 ευρώ).

Αντίστοιχα για κινητήρα diesel με μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., το ετήσιο κόστος για τον χρήστη στα 15.000 χλμ. φτάνει στα 1.527 ευρώ με μέση τιμή πετρελαίου κίνησης 1,85 ευρώ/λίτρο (από την αρχή του 2022 έως σήμερα).

Τώρα αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την αλλαγή των ελαστικών, τότε σε ετήσια βάση έχουμε επιπλέον 100 ευρώ. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο αλλάζει ελαστικά κάθε 4 χρόνια με μέσο κόστος περίπου 400 ευρώ.

abb_img