Pyxis Ocean: Το πλοίο με τα αιολικά ιστία έχει ήδη σαλπάρει!

Το πρώτο φορτηγό πλοίο με αιολικά ιστία (Pyxis Ocean) ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα στη Βραζιλία.

Ακούστε το άρθρο

Το φορτηγό πλοίο Pyxis Ocean διαθέτει μία νέα ενδιαφέρουσα τεχνολογία, η οποία θα κάνει πιο «πράσινες» τις  θαλάσσιες μεταφορές. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω πλοίο φέρει τεράστια αιολικά ιστία (πανιά) και μάλιστα πρόσφατα πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι, από την Κίνα στη Βραζιλία.

Ουσιαστικά, το ταξίδι θα αποτελέσει την πρώτη δοκιμή του πλοίου, ώστε να διαπιστωθεί εάν η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να κάνει βιώσιμο το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών. Να σημειώσουμε ότι το πλοίο έχει ναυλώσει η ναυτιλιακή εταιρεία Cargill, στην προσπάθειά της να προωθήσει την εν λόγω τεχνολογία.

Το Cosco 700 TEU «ηλεκτρίζει» τις θαλάσσιες μεταφορές

Pyxis Ocean: Το πλοίο με τα αιολικά ιστία έχει ήδη σαλπάρει!

Με ιστία WindWings το Pyxis Ocean 

Ειδικότερα, το Pyxis Ocean φέρει τεράστια ιστία WindWings, τα οποία μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και κατ’ επέκταση το αποτύπωμα άνθρακα. Τα ιστία έχουν ύψος 37,5 μέτρων, ενώ ανυψώνονται μόνο όταν το πλοίο είναι εντός λιμανιού. Επιπλέον, τα εν λόγω ιστία είναι από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες, κάτι που τα καθιστά πιο ανθεκτικά.

Ακόμη, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο άνεμος μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 30% στη διάρκεια της ζωής ενός πλοίου. Να προσθέσουμε ότι για την ανάπτυξη της εν λόγω τεχνολογίας είναι υπεύθυνη η βρετανική εταιρεία BAR Technologies. Τέλος, το Pyxis Ocean θα φτάσει στον προορισμό του, που είναι η Βραζιλία, σε περίπου 6 εβδομάδες.

SpiritBARTech35EF: Μεγαλύτερη αυτονομία λόγω… Equipmake

Pyxis Ocean: Το πλοίο με τα αιολικά ιστία έχει ήδη σαλπάρει!

Ο επικεφαλής της ομάδας, John Cooper, δήλωσε:

«Είναι ένα από τα πιο αργά έργα που έχουμε κάνει, αλλά χωρίς αμφιβολία με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για τον πλανήτη. Προβλέπω ότι μέχρι το 2025 οι μισές παραγγελίες νέων πλοίων θα είναι με αιολική πρόωση.

Ο λόγος για τον οποίο είμαι τόσο σίγουρος, είναι η μείωση του κόστους: 1,5 τόνος καυσίμου την ημέρα. Αν βάλουμε τέσσερα ιστία σε ένα πλοίο, προκύπτει εξοικονόμηση έξι τόνων καυσίμου, δηλαδή 20 τόνοι άνθρακα την ημέρα. Τα νούμερα είναι τεράστια».

Alva Ocean Eco 90 H2: Ένα «καταπράσινο» ηλεκτρικό σκάφος

Σημαντικές οι εκπομπές ρύπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αιολική ενέργεια είναι το μέλλον και θα συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, η εν λόγω βιομηχανία παράγει κάθε χρόνο 837 εκατομμύρια τόνους άνθρακα.

Συνεπώς, η αιολική ενέργεια αποτελεί ένα σημαντικό όπλο για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές. Τέλος, τον Ιούλιο η βιομηχανία έκανε λόγο για μηδενικό ισοζύγιο μέχρι το 2050.

abb_img